AndroidHealthClinic

vetten

nickvh

Advanced Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
8%
Maakt het enigszins iets uit wanneer je gedurende de dag (het gros) van je vetten binnenkrijgt?
Kwestie van je insuline pijl zo hoog mogelijk te houden tijdens de anabole fasen, lijkt het me beter de vetten pre wo te nuttigen?

Laatst bewerkt:
Aangezien vetten de opname van eiwitten en koolhydraten vertraagt wil je voor en na je training vetten vermijden.
Tijdens je ontbijt lijkt me hetzelfde verhaal te zijn. Daarbuiten zou ik dus je vetten indelen, vooral s'avonds voor het slapen in combinatie met eiwitten.

Als je bijvoorbeeld savonds traint zou ik sochtends/ smiddags vooral vetten en eiwitten eten. Het grootste deel van je carbs rondom je training.

Nee dat maakt niet uit

• Topic Starter Topic Starter
Aangezien vetten de opname van eiwitten en koolhydraten vertraagt wil je voor en na je training vetten vermijden.
Tijdens je ontbijt lijkt me hetzelfde verhaal te zijn. Daarbuiten zou ik dus je vetten indelen, vooral s'avonds voor het slapen in combinatie met eiwitten.

Waarom zou je in dit opzicht de vetten voor de training willen vermijden? De vertering wordt sowieso stilgelegd door de verhoogde activiteit van de training dus als je nu vet/carbs of eiwitten in je lijf hebt rondvloeien, deze worden gelijk gebruikt voor de verbranding.

Als je bijvoorbeeld savonds traint zou ik sochtends/ smiddags vooral vetten en eiwitten eten. Het grootste deel van je carbs rondom je training.

Stel dat je van 20.00 tot 22.00 traint en je eet 's morgens/ 's middags je vetten, zit hier ongeveer 12u tussen terwijl je proteïne-synthese nog steeds vlotjes bezig is. Daarom lijkt, in dit voorbeeld, voor mij de carbs/proteine (ivm insuline) een meer aangewezen keus.

Waarom zou je in dit opzicht de vetten voor de training willen vermijden? De vertering wordt sowieso stilgelegd door de verhoogde activiteit van de training dus als je nu vet/carbs of eiwitten in je lijf hebt rondvloeien, deze worden gelijk gebruikt voor de verbranding.

Stel dat je van 20.00 tot 22.00 traint en je eet 's morgens/ 's middags je vetten, zit hier ongeveer 12u tussen terwijl je proteïne-synthese nog steeds vlotjes bezig is. Daarom lijkt, in dit voorbeeld, voor mij de carbs/proteine (ivm insuline) een meer aangewezen keus.

Je eet sowieso niet gelijk voor het trainen, hier zit wat tijd tussen. Als je dan veel vetten in je maaltijd voor het sporten stopt vertraagt dit de opname. Lijkt mij niet optimaal aangezien je de energie van de koolhydraten wel kunt gebruiken tijdens een intensieve workout.

Ik zou in jou geval dan de vetten zoveel mogelijk in de maaltijden na het ontbijt en 1 maaltijd voor het sporten stoppen, en na het sporten voor het slapen.
Als ik het fout heb dan hoor ik het graag.

Savonds voor t slapen sowieso een bulk naar binnen is het makkelijkst, ook ivm tragere maaglediging. Verder is een vette hap voor training niet ideaal.
als je voor je training een shake naar binnen tikt hoef je na je na je training niet nogmaals een dosis snelle eiwitten te consumeren, dus dan kan je na je wo prima vetten laden

Terug
Naar boven