AndroidHealthClinic

Vetter worden door meer eten

Bezoekers in dit topic

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
608
Waardering
18
Hallo,

Ik eet nu de laatste tijd wat meer en heb mijn voedingsbehoefte uitgerekend. Dit kwam op 2745 kcal uit. Ik snoep niet, ik drink door de week geen bier (weekend paar biertjes), ik snack niet etc.


Nu eet ik dit op een dag:
(soms doe ik er nog een blikje tonijn bij, of wat kip of iets anders gezonds)

20v18jd.jpg


Nu mijn probleem, ik begin weer wat minder droog te worden...mijn zwembandjes steken weer wat meer uit (waar ik juist van af wil) en rond de buik gewoon wat voller. Dit kan toch niet met zo'n schema? Ik zit ongeveer op onderhoud te eten en toch wordt ik vetter...

Hier staan mijn foto's: http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/ectomesos-begin-fotos-beter-licht-265664/
Waarbij ik het idee heb er weer wat voller op staan dan de foto's in dat topic.

Oja, ik doe zo'n 1x per week 30min hardlopen en verder geen cardio naast de 4x per week KT.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Te weinig cardio, plak wat achter je KT
 
Dextrose, cashewnoten en pindakaas eruit. Dit is bulkvoer wanneer je moeilijk aan kcal raakt.

Vervang met kwark, kip, vis.
 
lager met die koolhydraten ;) ik zit nu op 170 gram om te cutten. Als ik er 300 neem omen die zwembanden eraan als niets. Eiwitten en vetten zijn ok, suikers naar beneden ;) en wat cardio desnoods
 
Als ik de koolhydraten verlaag moet ik de eiwitten verhogen om aan mijn kcal behoefte te komen (of liever nog erover heen om te groeien). Maar dan ga ik veel te hoog in de eiwitten zitten, ik zit nu al op 3,3gram per kg VVM, dat moet niet nog hoger worden.

De dextrose neem ik direct na de training om de energie aan te vullen, vlak voor de whey shake.

Hoe kan het dat ik aankom terwijl ik even veel kcal inneem als mijn behoefte of er soms zelfs onder zit...Ik heb hier meerdere keren gelezen dat het niet uitmaakt hoe je de kcal binnen krijgt (KH, eiwitten of vetten), als je niet boven je behoefte komt dan zul je ook niet aankomen..

Je leest het dus, meerdere vragen en onduidelijkheden.
 
proberen = weten
niet elk lichaam reageert hetzelfde
 
Hoe kan het dat ik aankom terwijl ik even veel kcal inneem als mijn behoefte of er soms zelfs onder zit...Ik heb hier meerdere keren gelezen dat het niet uitmaakt hoe je de kcal binnen krijgt (KH, eiwitten of vetten), als je niet boven je behoefte komt dan zul je ook niet aankomen..
Dan was dus nog niet je onderhoudsniveau ;)

Wat dat betreft weet je lichaam het toch beter dan een simpele rekenmethode.
 
het sommetje is heel simpel en een richtlijn waar je mee kunt beginnen.

komt je aan, dan eet je teveel. heel simpel.
die dextrose is onzin. tenzij je echt hard traint. Dit zijn er maar weinig.
hou de suikers buiten je schema. 40 gram suiker per shake gaat snel zo!
 
Dan was dus nog niet je onderhoudsniveau ;)

Wat dat betreft weet je lichaam het toch beter dan een simpele rekenmethode.

Dat denk ik dus ook inderdaad :)
Maar kan ik zoiets al na 1 week merken?

Heb nu de cashewnoten van 50gram naar 25gram gedaan en de pindakaas laat ik er nog even in omdat ik die nog maar sinds gisteren gebruik, dus kan ik nog niets over zeggen.
Heb de dextrose er nu ook uit gehaald.

Zit nu op 2439 kcal met 34% eiwit, 43%KH en 23%vet

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

het sommetje is heel simpel en een richtlijn waar je mee kunt beginnen.

komt je aan, dan eet je teveel. heel simpel.
die dextrose is onzin. tenzij je echt hard traint. Dit zijn er maar weinig.
hou de suikers buiten je schema. 40 gram suiker per shake gaat snel zo!

Bedankt voor je feedback! Wanneer ik direct na de training mijn Whey shake neem dan ben ik bang dat veel eiwitten worden gebruikt om mijn energie (glycogeen) aan te vullen. Na het trainen voel ik me vaak erg slap en duizelig, dus is die dextrose wel fijn, maar zal het er uit laten als dat beter is.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou me vandaag aan het schema hierboven maar heb nu om 16uur dikke honger, dus ben maar aan een bak met tonijn begonnen. Het blijft puzzelen.
 
Als ik de koolhydraten verlaag moet ik de eiwitten verhogen om aan mijn kcal behoefte te komen (of liever nog erover heen om te groeien). Maar dan ga ik veel te hoog in de eiwitten zitten, ik zit nu al op 3,3gram per kg VVM, dat moet niet nog hoger worden.

De dextrose neem ik direct na de training om de energie aan te vullen, vlak voor de whey shake.

Hoe kan het dat ik aankom terwijl ik even veel kcal inneem als mijn behoefte of er soms zelfs onder zit...Ik heb hier meerdere keren gelezen dat het niet uitmaakt hoe je de kcal binnen krijgt (KH, eiwitten of vetten), als je niet boven je behoefte komt dan zul je ook niet aankomen..

Je leest het dus, meerdere vragen en onduidelijkheden.

Dextrose na krachttraining is zogoed als BS, is enkel goed bij duursport.

Die rekensom is een leidraad, gewoon uitzoeken waar je onderhoud ergens is door te spelen met voeding en ervaring.
 
Bedankt voor de toevoegingen. Ik heb inmiddels de dextrose uit mijn schema gehaald.

Ik heb nog een paar vragen:

1. Wordt de whey shake die ik na de training neem dan niet gebruikt voor een deel om mijn energie aan te vullen?

2. Hoe kom ik aan mijn kcal zonder dat ik veel te hoog in de koolhydraten ga zitten? Het is namelijk zo dat ik nu al 3,5 gram per kg VVM aan eiwitten in neem. Dat wil ik graag terug brengen naar 2,5gram per kg VVM maar dan moet ik veel hoger in de koolhydraten. Hoe los ik dat op?
 
Ik ga het nu eerst zo doen als het schema hieronder. Dan ga ik kijken hoe mijn lichaam daar op reageert en ga ik aan de hand van die bevinden dingen aan mijn schema toevoegen. Ik verwacht dat ik honger krijg met dit schema maar wil het rustig opbouwen zodat ik weet wat welk effect heeft op mijn lichaam. Het is trouwens ook erg leuk en interessant om te ontdekken hoe je lichaam reageert op verschillende voedingsstoffen en combinaties, beetje in excel prutsen met de getallen :P

Alle feedback is verder erg welkom in deze zoektocht :)

t8q16w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een paar vragen:

Ik heb nog een paar vragen:

1. Wordt de whey shake die ik na de training neem dan niet gebruikt voor een deel om mijn energie aan te vullen?

2. Hoe kom ik aan mijn kcal zonder dat ik veel te hoog in de koolhydraten ga zitten? Het is namelijk zo dat ik nu al 3,5 gram per kg VVM aan eiwitten in neem. Dat wil ik graag terug brengen naar 2,5gram per kg VVM maar dan moet ik veel hoger in de koolhydraten. Hoe los ik dat op?

Jammer dat deze topics altijd zo snel doodbloeden.
 
je moet niet zoveel nadenken en gewoon ff een tijdje wat proberen

als je minder eiwitten en carbs wil dan zul je je vetinname moeten verhogen

maar die onderhoudsformule is slechts een indicatie, je zult toch nog moeten sleutelen aan je schema, dus kijk nou gewoon eerst wat dit voor je doet, kom je te hard aan dan verlaag je het, val je te hard af, dan eet je wat meer
 
Een dag later zag ik er alweer een stuk minder "vol" uit en was ik weer 2kg lichter. Denk dat het ook voornamelijk vocht was. Heb de dextrose er nu uitgehaald en volgens mij is dat wel beter..we puzzelen verder
 
Back
Naar boven