Fitness Seller

Vetverbranding ( Weinig tijd door werk en sgool te besteden )

Nederland01

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal ,
Ik ben nieuw hier en heb eerst even de regels en de stickies vooral zitten lezen .
Ik ga al zón 10 maanden naar de sportschool maar door tijdgebrek moest ik er
mee stoppen .
Ik ben altijd al wat breder ( Dikker < Vet gewoon dus ) geweest en nu vindt ik het tijd om er wat aan te doen .
Ik heb jammer genoeg door school en mijn werk weinig tijd om te trainen dus hoopte ik dat jullie mij zouden kunnen helpen de tijd die ik wel heb nuttig te besteden .

Ik ben nu :

- 17 jaar
- 89 kilo
- 1.80 m

Ik heb zelf geen gewichten of cardioapparaten behalve z'on SwingStepper .
De bedoeling is voor mij om mijn vetpercentage te verminderen en spieren mogen wel wat afnemen als het maar niet alteveel is .
Zat zelf te denken aan hardlopen en fietsen , zelf doe ik wel dagelijks opdrukken , situps , en naar school fietsen . ( Ongeveer 5 km heen en dus 10 km in totaal heen en terug 5 x per week )

Dit is wat ik ongeveer dagelijks eet want heb gezien dat dat erg van belang
is :

Ma t/m Vr ( School ) :

S ' Ochtends : voordat ik naar school ga eet ik NIETS .
Ik heb vaker gehoord dat het erg slecht voor je is maar om de een of andere
reden vindt ik S ' Ochtends mijn eten niet lekker .

10.00 ( 1ste schoolpauze ) : 2 Bruine ( Meestal Volkoren ) boterhammen met meestal een plak kaas ( Belegen of Jong Belegen ) of cervelaat worst .
Meestal drink ik hier of een blikje EnergyDrink bij of een blikje Coca Cola Light .

12.40 ( 2de schoolpauze ) : Exact hetzelfde als pauze 1 , vroeger at ik ook nog elke 2de pauze een frikandelbroodje ( Zo'n gebakken broodje die je bij de bakker haalt met currie erin ) maar die eet ik inmiddels niet meer .

17.00 : ( Warm eten met me ouders ) : Hier kan ik dus niet zeggen wat ik eet want dat is iedere keer anders maar wij eten wel heel gevarieerd .
Van gewone piepers met doperwten en wortelen na rijst met kip na spaghetti en afentoe Pizza of een keer friet halen .

21.00 : Hier eet ik meestal nog zo'n 2 boterhammen met weer kaas , cervelaat worst of boterhammeworst of iets die richting met een glas melk of water .

Als er nog meer dingen zijn die belangrijk zijn om te vermelden zeg het gerust .
Ik controleer deze topic toch om de 10 min .

M.V.G. Dennis

Je zou eens kunnen beginnen met wat meer eiwitrijke producten te eten zoals kip, tonijn, biefstuk, dit om te voorkomen dat je teveel spieren gaat verliezen bij het afvallen, dit als eerste.

Ten tweede zul je natuurlijk wel iets moeten doen om vet te "verliezen", dit gaat niet alleen dmv dat beetje fietsen.

1. Stel een goed voedingsschema samen, +/- 400 a 500 kcal. onder je dagelijkse benodigde hoeveelheid.

2. Probeer 4 x in de week iedere dag of een half uur a 40 min. te rennen ( lees: hartslag op max. 60% van je max. hartslag ) dit zodat je lichaam vet gaat verbranden en niet op conditie traint OF 30 a 40 minuten op je crossfietsje.

3. Eventueel neem je er iets bij als je vind dat het niet snel genoeg gaat, denk aan stacker 4 of fyre. Wat ik hierbij wel wil vermelden dat je garandeert ook spieren zult verliezen als je dit soort spul gebruikt maargoed daarom gaf ik in het begin van mijn post al aan om daarom meer eiwitrijke producten te eten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie , wat ik heel erg waardeer aan jouw reply is dat het binnen de tijd blijft die ik eraan kan uitgeven .
Ik zal het proberen ( liefst zonder middeltjes , ik heb veel geduld :P ) , ik begin er morgen mee en ik zal mijn ervaringen wel posten .
Nogmaals heel erg bedankt :D

Laatst bewerkt:
Graag gedaan en succes ermee! Keep us posted

Zoals gezegd meer eiwitten consumeren: eieren, tonijn kip, kalkoen.
Ontbijten! Je stofwisseling komt dan meteen op gang. Havermout bvb.

Liefst 6-7 maaltijden per dag.

Paar liter water per dag, geen energydrinks (zitten boordevol suikers). Groene thee helpt ook wat.

Ik zie geen fruit en maar weinig groenten. Voeg ook zilvervliesrijst toe ipv steeds boterhammen.

Kwark of tonijn voor je gaat slapen, om zoveel mogelijk spierafbraak te voorkomen.

4-5 per week cardio 45-60min). Liefst KT erbij doen.;)

Liefst KT erbij? wat dacht je van KT doen met liefst cardio erbij haha :P KT heb je veel meer aan, als je het goed doet tenminste ..en dan bedoel ik niet een superdude training (Sgool)
maar zware compounds etc.

Weet ik ook wel..Maar hij zegt dat hij weinig tijd heeft, vandaar dat ik zeg "liefst";)

aja, hij is zeker druk met sGool :roflol:

Hmm heb inmiddels 2x 30 min Hardlopen gedaan , best wel zwaar aangezien ik niet zoveel aan cardio hiervoor deed .
Ga het 5x in de week doen en zal proberen jullie tips over voeding te volgen .

Hehe en " Sgool he " , laaggeschoold ben ik niet en ik zou niet weten waarom ik het toen zo had geschreven :P

Hmm heb inmiddels 2x 30 min Hardlopen gedaan , best wel zwaar aangezien ik niet zoveel aan cardio hiervoor deed .
Ga het 5x in de week doen en zal proberen jullie tips over voeding te volgen .

Hehe en " Sgool he " , laaggeschoold ben ik niet en ik zou niet weten waarom ik het toen zo had geschreven :P

Ik heb een vermoeden..:roflol:

maar ONT. rustig aan opbouwen die cardio...en probeer wat interval etc te doen

Ja ik doe me best het niet te rushen en wat is interval en KT precies ?
Ben namelijk niet helemaal thuis in die termen .
Bedankt alvast :)

Interval is bijvoorbeeld 2 minuten sprinten 1 minuut joggen, en dat afwisselen. Maar voordat je hieraan gaat beginnen zal ik eerst zorgen dat je basisconditie op orde is.

Enkele algemene tips:

Ontbijt, en ontbijt stevig. Hierdoor komt je stofwisseling op gang, die je nodig hebt om je eten te verteren en je vet te verbranden. Vroeger nam ik ook nooit ontbijt, ik kreeg absoluut geen brood weg zo vroeg in de ochtend. Toen ben ik gewoon gaan proberen wat ik wel weg kreeg, en dat was voor mij fruit. Zorg in ieder geval dat je iets eet. Voor mijn part gooi je stukken fruit in een blender, melk erbij en drink je dat op weg naar school op als je aan het fietsen bent.

Vervang je frisdranken door kcal vrije dranken (water, groene thee).

Probeer je maaltijd van 21:00u te verschuiven naar 20:00u. Ik weet niet hoe laat je naar bed gaat, maar als je slaapt verteer je je voedsel niet. Dit wordt dus sneller opgeslagen als vet.

Als je tijd hebt zou ik adviseren een sportschool op te zoeken en aan krachttraining te gaan doen, naast je cardio. Meer spiermassa = betere stofwisseling.

Bouw je cardio wel rustig op, beter de eerste weken iets minder dan na 4 weken thuis te zitten met een zere knie of scheenbeen. Probeer op een zachte ondergrond te lopen, niet op hard asfalt, als je buiten loopt.

Ik vind trouwens 89kg bij 1.80m helemaal niet zo schokkend, dus heel erg vet kan je niet zijn denk ik. Als je krachttraining zou gaan doen, en je wordt wat breder, dan zie je er gelijk minder vet uit, doordat je verhoudingen anders zijn. Ik denk dat dit voor jou het beste is.

Ok heel erg bedankt allemaal voor de tips , ik zorg wel dat ik s ' ochtends fruit eet of iets anders voor me stofwisseling en ik ga meestal pas rond een uur of 12 á half 1 slapen .
Frisdranken heb ik nu vervangen met grotendeels water maar ik drink daarnaast afentoe nog weles koffie maar daar deed ik eerst altijd 3 scheppen suiker in en dat heb ik nu verminderd naar 1 . ( Moest echt minimaal een schepje houden anders luste ik het niet :P )
En qua hoe breed ( dik ) ik ben valt inderdaad best mee maar ik wou al een tijd
wat nuttigs met mijn lichaam doen en wat gezonder gaan eten en bewegen zou alleen maar beter voor mij zijn .
Ik heb wel wat spiermassa opgebouwd toen ik eerst naar de sportschool ging want toen was z'on 75% van wat ik deed krachttraining maar het stelt echt niets voor met de meesten van dit forum ookal besef ik dat ook hun ergens begonnen zijn .
En toendertijd lette ik ook nooit op mijn caloriën wat ik nu wel doe .
In ieder geval , nogmaals erg bedankt :)

in 1 KT verlies je veeeel meer vet dan met een cardio sessie, ik zou gewoon 3-4x per week KT, en als je nog tijd hebt cardio, en als je goeie conditie hebt HIIT ;)

KrachtTraining

maar betwijfel of je met KT meer vet verliest:)

Terug
Naar boven