AndroidHealthClinic

Vetverlies

squache

Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
18%
Hey mensen,

Ik heb ff een vraag.
Ik wil graag vet verliezen door meer cardio te gaan doen.
Zo'n half uur tot 40minuten per dag en dan 3keer per week. Is het verstandig dit voor of NA de krachttraining te doen?
En daarnaast vroeg ik mij ook af of cardio de spiergroei drastisch bellemert??
Want ben bang dat vetverlies gepaart zal gaan met spierverlies.

Alvast bedankt!

vetverlies belemmert spiergroei drastisch !

Ik zie niet in waarom je het één niet met het ander kan combineren.
Als je bang bent voor spierafbraak door cardio / vertverlies kun je altijd nog je eiwitinname verhogen zodra je dat constateert.
Ik ben van mening dat het voor je metabolisme alleen maar ondersteunend kan werken om van tijd tot tijd cardio apart of na je KT te doen. Het verhoogt je conditie en je verbranding wat alleen ten goede komt.
De meeste die ik ken en aan KT doen, doen niet aan cardio en hijgen al als ze de trap op willen. Mijn doel is naast een goede fysiek ook een degelijk en gezonde fysiek te hebben met een goede conditie en imo is dan cardio onmisbaar.
Als je doel alleen vetverlies is zal ik je niet aanraden om dit alleen te zoeken in cardio maar ook goed te kijken naar je voeding. Wellicht koolhydraten verminderen en eiwittoename verhogen.
Hier gewoon een beetje mee experimenteren en kijken waar je je goed bijvoelt en je niet zorgen maken of je spiermassa gaat verliezen.....het gaat om het geheel

• Topic Starter Topic Starter
Ik was zowiezo van plan om mijn voeding aan te passen, om zo veel lager te gaan zitten met koolhydraten en vetten en hoger in eiwitten.
Ik ga dit de komende weken even uitproberen.
Wel op dezelfde manier blijven trainen, lekker zwaar.

Alvast bedankt!

Ik zie niet in waarom je het één niet met het ander kan combineren.
Als je bang bent voor spierafbraak door cardio / vertverlies kun je altijd nog je eiwitinname verhogen zodra je dat constateert.

Niet echt de oplossing. Waarom ga je spieren verliezen door cardio? In veel gevallen door een sterk negatieve energiebalans. Dus, of minder cardio of meer koolhydraten eten. Eiwitten als extra bouwstenen is niet afdoende om in zulke gevallen spierafbraak te voorkomen.

Ik ben van mening dat het voor je metabolisme alleen maar ondersteunend kan werken om van tijd tot tijd cardio apart of na je KT te doen. Het verhoogt je conditie en je verbranding wat alleen ten goede komt.
De meeste die ik ken en aan KT doen, doen niet aan cardio en hijgen al als ze de trap op willen. Mijn doel is naast een goede fysiek ook een degelijk en gezonde fysiek te hebben met een goede conditie en imo is dan cardio onmisbaar.

Zeker waar. Van KT verbeterd je aerobe uithoudingsvermogen niets. Cardio verbeterd het cardio vasculaire wat ook de krachttraining in positieve zin beïnvloed. Een betere zuurstoftransport capaciteit leverd alleen maar voordelen voor de KT en het metabole systeem.

Als je doel alleen vetverlies is zal ik je niet aanraden om dit alleen te zoeken in cardio maar ook goed te kijken naar je voeding. Wellicht koolhydraten verminderen en eiwittoename verhogen.
Hier gewoon een beetje mee experimenteren en kijken waar je je goed bijvoelt en je niet zorgen maken of je spiermassa gaat verliezen.....het gaat om het geheel

Wanneer je cardio als hulpmiddel gebruikt om vet te verliezen en spieren te behouden zijn koolhydraten onmisbaar. Om de spieren te beschermen is het nodig dat er voldoende energie beschikbaar is. Het is van belang (zeker als je onervaren bent) de cut rustig te beginnen en de calorie inname rustig af te bouwen. Inderdaad, experimenteren. Belangrijk is bij te houden wat je daadwerkelijk eet en hoe het gewicht en de lichaamssamentelling hierop reageert, dan kun je reageren op gewenste of ongewenste veranderingen.

TS,

cardio zal je spieren echt niet afbreken.
Doe wat Wazzup zegt....
Of cutten met veel cardio, Of bulken (liefst zo clean mogelijk) voor massa en dan niet/weinig cardio. Beide tegelijk gaat niet en is zonde van de tijd, tenzij je niet echt clean bulkt en je vettoename iets wilt beperken.
Maar dan is 30 min. na je KT zat.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven