Fitness Seller

vetverlies

Andrasol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
76kg
Ik ben nieuw hier maar zit nog met een vraag.

Ik ben al een paar weken aan het trainen maar wil vanaf volgende week serieus beginnen met alles er op en er aan, inclusief dieet.

Ik weeg nu 76 kg, ben 1m81 en zit aan (volgens een vriend die al langer traint) een 20% bodyfat.

Nu zit ik met een dilemma. als ik alles goed begrijp (wat wss niet zo is maar kom) zal ik gewicht verliezen als ik dit VP naar beneden wil halen. maar dan zal ik een magere stronk van om en bij de 65 kg zijn (zo niet nog minder).

Maar als ik direct begin te eten om te groeien ben ik bang dat ik geen vooruitgang zal zien en zo gedemotiveerd zal raken.

Kan iemand mij aanraden wat ik best doe?

mvg Andrasol

Cutten tot 10/12% dan bulken tot ongeveer 15%, dan weer cutten, etc.

Gewoon op onderhoud eten, als je begint kan je vetpercentage verlagen en spiermassa bij krijgen, soort van recomp.

Veel mensen zullen me wel tegenspreken dat dit niet kan maar het kan dus wel degelijk voor een beginner.

Dus ik zou gewoon op onderhoud eten op trainingsdagen en dan krijg je een calorie tekort door te trainen (dus min of meer cutten) en op niet trainingsdagen iets onder onderhoud eten of ook gewoon op onderhoud.

Als je echt op 20% vet staat en je gaat nu cutten tot 10-12% dan schiet er gewoon niks meer van je over. Je weegt nu amper 76 kg bij 1m81.

Dus imo een soort van recomp doen ipv cutten.

Gewoon op onderhoud eten, als je begint kan je vetpercentage verlagen en spiermassa bij krijgen, soort van recomp.

Veel mensen zullen me wel tegenspreken dat dit niet kan maar het kan dus wel degelijk voor een beginner.

Dus ik zou gewoon op onderhoud eten op trainingsdagen en dan krijg je een calorie tekort door te trainen (dus min of meer cutten) en op niet trainingsdagen iets onder onderhoud eten of ook gewoon op onderhoud.

Als je echt op 20% vet staat en je gaat nu cutten tot 10-12% dan schiet er gewoon niks meer van je over. Je weegt nu amper 76 kg bij 1m81.

Dus imo een soort van recomp doen ipv cutten.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/general-philosophies-of-muscle-mass-gain.html

te laat!

volgens mij zou je vandaag een foto uploaden?

Terug
Naar boven