- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ziet er lekker uit Wazzup. Zou dit ook met bijv een beetje vanille whey erdoorheen kunnen? of krijg je dan een keiharde muffin ofzo?
Als je ze luchtiger wilt maken kun je er bakpoeder bij doen. Dr. Oetker noemt het backin.
Het werkzame bestanddeel is natriumbicarbonaat. 5g zal ongeveer voldoende zijn.
Ik ben benieuwd! Heb ze nu in de oven staan....
EDIT: ook gelijk een lading met whey isolaat aarbei gemaakt...
EDIT2: Ze zijn klaar. Ik het idee alsof ik massieve brinta eet. Opzich niet heel erg verkeerd, maar even zoeken naar iets dat het luchtiger kan maken zou een positieve toevoeging zijn. Ik heb de 'naturel' gemaakt met bosbessen, opzich wel oké, maar er had nog wel een snufje zout door het beslag gemoeten. En kwark i.p.v. yoghurt zou het misschien iets minder zuur maken.
Gelijk maar zelfde beslag gemaakt met whey aardbei: smaakt beter! Zeker die paar waar ik ook bosbessen in had gegooid. Ook hier mist t snufje zout. Het ei was niet goed gedeeld, dus heb het er maar gewoon in 1 keer doorheen gegooid. Ook deze erg massief. Ik ga meedenken naar iets dat het luchtiger kan maken.
Goed dat ik dit topic ben tegengekomen, naar zo iets was ik op zoek. Wazzup, maakt het denk je veel verschil als ik het eigeel weglaat? Op refeed dagen probeer ik <40 gram vet te eten, vandaar. Verder over de bereiding, als ik het goed heb moet ik eerst alle ingredienten mixen behalve het ei, wanneer ik daar mee klaar ben, het ei stijf kloppen en er vervolgens door heen roeren?
In het originele recept werd het eigeel niet in het deeg gedaan, dus dat gaat lukken.
En ja, alles door elkaar heen behalve het stijfgeklopte eiwit, en dat als laatste toevoegen.