XXL Nutrition

vetvrije muffins

Ze staan nu in de oven. Binnen een twintigtal minuten haal ik ze eruit.

Het is de eerste keer dat ik ze maak trouwens, maar heb al vaker gewone muffins gemaakt.
Ik moet zeggen dat het deeg een stuk taaier was dan gewoon muffindeeg. Maarja we zullen zien.

Ze zijn GOED GELUKT en LEKKER ! ik had inderdaad zoals beschreven met deze hoeveelheden net 8 muffins. ik had in mijn deeg een halve appel in fijne stukjes gedaan, dit mag eventueel iets meer nog zijn, maar ze zijn zeer lekker!

Bedankt voor het recept !

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag blueberry-GRAPE muffins.. met wat pitloze witte druiven (100 gram in 4-en gesneden) in plaats van rozijnen, wat vanille extract en het laatste beetje bosbessenjam. Het eindresultaat is een beetje klef geworden, maar in ieder geval niet droog. En heel erg lekker.

Dit is hetzelfde recept, alleen een beetje getweaked. Er zit wel heeeeeel klein beetje vet in van 1 1/2 scoop whey perfection met magere yoghurt als vulling.

IMG_0493.jpg

Wat ik nog wou vragen, Mijn muffins plakte aan de onderkant een beetje vast aan het bakvormpje, ik had het papiertje er een beetje moeten afschrapen.

Heb je hier een tip voor? of gebruik jij aluminium vormpjes?

Verder nogmaals mijn complementen! ;-)

Wat ik nog wou vragen, Mijn muffins plakte aan de onderkant een beetje vast aan het bakvormpje, ik had het papiertje er een beetje moeten afschrapen.

Heb je hier een tip voor? of gebruik jij aluminium vormpjes?

Verder nogmaals mijn complementen! ;-)

silicone vormpjes FTW !

ok bedankt !

had ze een hele tijd terug gemaakt met appel kaneel en rozijnen zijn echt lekker!
Gisteren gemaakt met pindakaas en honing ook lekker heb ik gehoord :P (mag ze zelf niet ivm prep)
En na mijn wedstrijd ga ik nog proberen appel en banaan.

Maar de basis variant is tot nu toe de lekkerste van alle gezonde muffins die ik heb gemaakt ;).
Wel moet bij mij de oven naar 175 graden ipv 200.

Iemand enig idee van EKV?

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 10:50 ----------

Dit is hetzelfde recept, alleen een beetje getweaked. Er zit wel heeeeeel klein beetje vet in van 1 1/2 scoop whey perfection met magere yoghurt als vulling.

Hoe heb je het dan getweakt?

Heb ze net voor de eerste keer gemaakt met appel en kaneel en waren zeer lekker.
Ben benieuwd morgen als ze koud zijn, hoe ze dan smaken.

Volgende keer eens met andere ingrediënten probere

16 muffins met gele pruimen met kaneel

I love refeed sunday !!!!

ImageUploadedByTapatalk1341127664.215377.jpg

Damn.. mijn neefje en nichtje vonden ze ook erg lekker... t'is maar goed dat ik vandaag wat extra gemaakt had....

Had ze laten proeven aan mijn collega's. Die zijn anti gezond :-)
Ze vonden het toch lekker!

Dit weekend weer maken met bosvruchten denk ik.

Vandaag gemaakt met ... COLA (light). Het is zoet, zuur en de prik zorgt voor extra luchtigheid ... Ben niet helemaal tevreden met het experiment, maar desalniettemin een geslaagd experiment. (misschien volgende keer eens 7up of sprite proberen of zo als er een beetje over is)

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jul 2012 om 11:30 ----------

Ze staan nu in de oven. Binnen een twintigtal minuten haal ik ze eruit.

Het is de eerste keer dat ik ze maak trouwens, maar heb al vaker gewone muffins gemaakt.
Ik moet zeggen dat het deeg een stuk taaier was dan gewoon muffindeeg. Maarja we zullen zien.

Je kunt altijd iets extra "vocht" toevoegen om het deeg wat dunner te krijgen. Yoghurt maakt het dikker, sinaasappelsap dunner... een klein beetje de hoeveelheid aanpassen om de gewenste dikte te krijgen.

Inderdaad ! Dat had ik onlangs al geprobeerd en dat werkte :)

Toch bedankt !

In het weekend gemaakt met verse frambozen.
Vond het niet slecht, maar de andere versies waren beter.

Dit weekend appel kaneel en rozijnen

Om eerlijk te zijn heb ik er de laatste weken meestal geen muffins meer van gemaakt maar heb ik het beslag in een (silicone) cakevorm gegooid... Net iets minder werk op de vroege ochtend :)

Terug
Naar boven