XXL Nutrition

vetvrije muffins

Hoe de **** krijg je eiwit geklopt. Heb het schuim van het eiwit er maar doorheen geklopt, kreeg met jou hoeveelheden trouwens maar 5 cake vormen gevuld. Zal vast wel mislukken..

heb dit met een mixer gedaan? :) ik krijg ook maar 5 vormpjes gevuld, hangt van de grootte af.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb kleine vormpjes inderdaad.

---------- Post toegevoegd Wed 29 Feb 2012 om 16:35 ----------

Hoe de **** krijg je eiwit geklopt.

mixer (of heel hard werken met een garde)

En je moet het opgeklopte eiwit er niet doorheen kloppen, maar voorzichtig spatelen.

Dat ik dit nog mag meemaken, eindelijk eens een recept op dbb dat echt lekker is. Vooral dat krokante laagje. Ik heb hem met koek kruiden, rozijnen en een beetje stevia gemaakt. Volgende keren eens met appel, kaneel, cacao etc. Heb overigens alleen bakpoeder gebruikt.

Zou het nog lekkerder zijn als het eiwit stijf was geklopt en er doorheen was gespateld? Nu was het alleen schuimig en heb ik het er door heen geroerd.

Heb een staafmixer, maar lukte niet..

Alleen met zo'n garde-opzetstuk ...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en als je een keer bak-soda hebt.. echt eens proberen. De soda regeert met het zure van de yoghurt en begint uit zichzelf al het deeg schuimig te maken ... en dus een NOG lichtere luchtigere muffin !

Alleen met zo'n garde-opzetstuk ...

http://www.kmix.nl/images/harmony-1.jpg

en als je een keer bak-soda hebt.. echt eens proberen. De soda regeert met het zure van de yoghurt en begint uit zichzelf al het deeg schuimig te maken ... en dus een NOG lichtere luchtigere muffin !

Volgende keer nog maar een keer proberen, dat belooft wat, nog lekkerder kan bijna niet haha. Baking soda, vriend van me zegt dat je dat alleen in Amerika kan kopen?

Trouwens, wat kan ik nog meer proberen behalve rozijnen + koek kruiden, rozijnen + cacao, appel stukjes + kaneel.

Bedankt voor het recept btw!

Volgende keer nog maar een keer proberen, dat belooft wat, nog lekkerder kan bijna niet haha. Baking soda, vriend van me zegt dat je dat alleen in Amerika kan kopen?

Ik koop het gewoon bij de toko.

Trouwens, wat kan ik nog meer proberen behalve rozijnen + koek kruiden, rozijnen + cacao, appel stukjes + kaneel.

Bedankt voor het recept btw!

Heb ze wel gemaakt met ananas en kokos
citroen(rasp) en maanzaad
sinaasappel en chocolade (nou ja cacao)
bosbessenjam
alleen de banaan was niet echt een succes.

maar altijd die rozijnen erdoor.. was ze laatst vergeten en dan zijn ze te droog... gewoon brood bijna. Was mooi geweest als ik jam of honing had gehad om erop te smeren, maar helaas dat hebben ze niet in de kantine :(

/edit: Oh met gecandijde gember was ook heel erg lekker !!

Laatst bewerkt:
Ik koop het gewoon bij de toko.

Heb ze wel gemaakt met ananas en kokos
citroen(rasp) en maanzaad
sinaasappel en chocolade (nou ja cacao)
bosbessenjam
alleen de banaan was niet echt een succes.

maar altijd die rozijnen erdoor.. was ze laatst vergeten en dan zijn ze te droog... gewoon brood bijna. Was mooi geweest als ik jam of honing had gehad om erop te smeren, maar helaas dat hebben ze niet in de kantine :(

/edit: Oh met gecandijde gember was ook heel erg lekker !!

Ook maar eens langs gaan dan.

Bedankt, ga morgen maar eens wat nieuws proberen dan.

Waarom werkte de banaan eigenlijk niet? Bananenbrood heeft ongeveer dezelfde ingrediënten.

vandaag 3e keer met rozijnen... just cant get enough ;) dit weekend eens wat kruide gaan zoeken.... maar euhm, als ik enkel kruiden toevoeg, gaan ze dan weer niet droog zijn? Best kruiden icm fruit?

Dit ga ik ook proberen, ziet er goed uit, bedankt voor het recept. Ik heb zo even niet de siliconen bakjes, wil het morgen graag proberen. Zijn er andere alternatieven?

Waarom werkte de banaan eigenlijk niet? Bananenbrood heeft ongeveer dezelfde ingrediënten.

ik vond het niet zo lekker. Te weinig banaan smaak. Waarschijnlijk smaakt het meer naar banaan als je er meer suiker bij doet of zo. Was gewoon niet mijn favoriet.

Dit ga ik ook proberen, ziet er goed uit, bedankt voor het recept. Ik heb zo even niet de siliconen bakjes, wil het morgen graag proberen. Zijn er andere alternatieven?

Papieren muffin-vormpjes, of ijzeren (maar dan wel stevig invetten), of een ander klein oven-bestendig bakje of kopje.

Je zou het ook in 1 grote bak kunnen gooien (zeg cake- of taartvorm), maar hoe het dan zit met de tijdsduur weet ik niet.. daar moet je dan mee experimenteren. Mijn xenos-silicone muffinvormpjes doen het perfect ... ik hoef ze niet eens af te wassen.

overlaatst eens enkel met speculaaskruiden gemaakt... vrij droog en weinig smaak. Rozijnen blijft tot hiertoe de beste voor mij :)

overlaatst eens enkel met speculaaskruiden gemaakt... vrij droog en weinig smaak. Rozijnen blijft tot hiertoe de beste voor mij :)

Ja zonder rozijnen zijn ze te droog. Mara je kunt ook EN rozijnen EN kruiden doen... gaat erg goed samen.

ziet er smakelijk uit maar te veel moeite koop men cookies bij de fitness shop:P

Super recept erg lekker had er een beetje gember in gedaan echt een aanraader

Ik ga ze nu proberen te maken, met stukjes appel.

Terug
Naar boven