AndroidHealthClinic

Videokaart ****ed up

Peanuthead95

Gargantuan Beast
Elite Member
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
5.950
Lengte
1m70
Massa
98kg
Videokaart fucked up

Mss dat iemand me hiermee kan helpen.
Zit de laatste tijd niet zo vaak meer achter de pc maar toch wil ik nu weer een beetje gamen, dus wil ik m even fixen :p
Het probleem is als volgt:

Resolutie kan niet hoger dan 640x800 en 16 bits.
Ook (waarschijnlijk door 16bits denk ik) zie ik een soort van pixels op het scherm (artifacts?)
Drivers installeren helpt niet en ik krijg soms een blauw scherm..

Zelf weet ik echt niet wat ik moet doen, mss is mn videokaart al halfdood en moet ik een nieuwe kopen, of misschien kan ik hem met jullie help fixen.. en dat zou natuurlijk wel mooi zijn :D

ik denk dat die dood gaat :(

Als de resolutie niet omhoog kan en hij op 16 bits blijft, liegt het toch echt wel aan de drivers hoor.
Ben je zeker dat je de juiste hebt geinstalleerd?

zijn het de juiste drivers , en voor het juiste besturingssysteem?

geen uitroepteken bij apparaatbeheer ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Als de resolutie niet omhoog kan en hij op 16 bits blijft, liegt het toch echt wel aan de drivers hoor.
Ben je zeker dat je de juiste hebt geinstalleerd?
Heb al meerdere drivers geprobeerd en geen van allen werkt

zijn het de juiste drivers , en voor het juiste besturingssysteem?
geen uitroepteken bij apparaatbeheer ofzo?
Ja dat ook.. mn onboard video kaart ding werkt wel perfect.. dus ik denk wel echt dat ie naar de klote is :(
Er staat verder ook niks bij apparaatbeheer

krijg je soms blauw scherm met zo'n trrrrrrrrrrrrrr geluid en valt de pc dan uit? dan gaat je videokaart een van de dagen opfikken, heb ik ook vorige week gehad :p

krijg je soms blauw scherm met zo'n trrrrrrrrrrrrrr geluid en valt de pc dan uit? dan gaat je videokaart een van de dagen opfikken, heb ik ook vorige week gehad :p
hmm nee dat niet, maar ik weet wat je bedoeld :roflol: heb hetzelfde een keer gehad

blauw scherm is meestal einden kaart ik zelf en me broertje hebben zelf ook paar x gehad toen gewoon maar nieuw gekocht :D

Heb je dat je dan allemaal artifacts op je beeldscherm hebt staan. En na een minuut loopt je beeld gewoon vast en reageert hij niet meer? Heb precies hetzelfde gehad. Moet nog steeds mijn videokaart vervangen bij mijn andere pc.

heb het zelfde gehad met mijn 8800 gt.
hij begon ineens te piepen en toen stond mijn beeld stil.
kaart eruit gehaald weer aangezet toen nergens last van.
en een half jaar later deed mijn pc helemaal niks meer. stond toen helemaal vast. de enige optie was hem uit zetten. in normale modus opstarten en dan maar hopen dat hij goed bleef lopen. wat hij dus niet deed.

heb nu een nieuwe pc besteld. hopelijk komt hij volgende week binnen.

Heb je dat je dan allemaal artifacts op je beeldscherm hebt staan. En na een minuut loopt je beeld gewoon vast en reageert hij niet meer? Heb precies hetzelfde gehad. Moet nog steeds mijn videokaart vervangen bij mijn andere pc.
Naja, volgensmij zijn het artifacts, het zijn gewoon dikke pixels op het beeld die een donkere kleur hebben of een vreemd patroon erin.
Soms krijg ik na 1 minuut een blauw scherm, hij loopt verder niet vast en dit is ook neit altijd het geval..

Ik denk dat het toch gewoon echt een nieuwe kaart kopen word. Of een hele nieuwe pc.. want met een Pentium 4, ouwe mobo en dan een dikke kaart erin steken is nogal geld verspilling :p

Ik denk dat er niet veel meer aan gedaan kan worden.. heb zelf alles al geprobeerd.
Toch bedankt iedereen :D

Terug
Naar boven