AndroidHealthClinic

Videokaart

Ruud

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Wat is volgens jullie DE videokaart om te hebben (gamen), ook naar de toekomst gezien?

MVG Ruud

Dat hangt compleet van je budget af... Van je moederbord en overige apparatuur...

Uiteraard zou je een van die nieuwe nVidia monsters kunnen aanschaffen die in Quad SLI kunnen draaien, helaas moet je dan ook wel gelijk je mobo upgraden en vermoedelijk dus je CPU en geheugen. ALS ze uberhaupt al verkrijgbaar zijn trouwens...

• Topic Starter Topic Starter
budget voor kaart is een 400 - 500 euro

ben zelf een beetje wat in elkaar aan het steken

WIl nu eigenlijk gaan voor een intel P4 3.2GHz met 1024MB geheugen, welke merken ed. daa ben ik nog niet uit

Moet echt een game pc worden

geforce 7800/7900 serie heb je een leuk kaartje

7900GTX of 1900XT. Maar je kan net zo goed een 7900GT XXX of Extreme kopen, die is niet veel langzamer dan een 7900GTX.

Naar de toekomst gezien overigens geen enkele kaart, als DX10 uitkomt is iedere huidige kaart hopeloos verouderd. Hardwarematige DX10 ondersteuning heeft enkele kaart.

Voordeel van ATI is dat je in hogere resoluties wat sneller bent dan bij Nvidia en je meer eyecandy opties aan kan zetten. Maar het blijft alleen maar een voordeel tot de DX10 kaarten uitkomen. Wil je die games optimaal kunnen spelen dan moet je dus upgraden naar een DX10 kaart. Daarom zou je nu beter een 7900GT kopen, scheelt weer qua uitgave.

kan ik dan alle games van het moment spelen met die 7900?

Wanneer komt die dx10 uit en wat zullen de kosten zijn?

ik had een lichte voorkeur voor de Radeon RX800 XL 512Mb DDR DVI VIVO Pciex

Is vergeleken met de 7900 en 1900 een generatie terug die 800XL.

Met een 7900GT Extreme of XXX kan je alle games spelen, met goede framerates tot en met een resolutie van 1600*1200. Hoger lukt ook nog wel, maar hangt dan van je setting af.

Als DX10 uitkomt komt er een nieuwe generatie kaarten uit, reken maar op vergelijkbare prijzen als nu. € 500,- voor de topmodellen en € 650,- voor de snelste versies daar weer van. € 350 meestal voor de modellen die er dicht achteraan komen.

wat zijn de overige specificaties van je systeem? wat voor spellen wil je spelen?

edit: een P4 3.2? gewoon een 6800 GT of anders een 7800 GT erinzetten. die topkaarten zijn imo qua prijs / kwaliteit niet zn geld waard.

Frenkpie zei:
wat zijn de overige specificaties van je systeem? wat voor spellen wil je spelen?

edit: een P4 3.2? gewoon een 6800 GT of anders een 7800 GT erinzetten. die topkaarten zijn imo qua prijs / kwaliteit niet zn geld waard.

Ben nu aan het rondkijken om me zelf een pc in elkaar te steken, d8 eerst aan een intel p4 3.2 of 3.4GHz maar kreeg ondertussen al te horen dat als je voor een GAME pc gaat dat een AMD beter is.

Geheugen zou ik toch een 1024MB willen.

Scherm - dvd rom - dvd schrijver - cd schrijver - toetsenbord - muis - boxen - geluidskaart heb ik al

Budget is zo een 1000 euro

qua spellen wil ik me richten op de allernieuwste en hopende dat ik wel een tijdje kan volgen met de evolutie van de games

Frenkpie zei:

7900GT is niet veel duurder dan een 7800GT. Enige probleem van de 7900GT momenteel is de beschikbaarheid. Maar met een 7900GT heb je snelheden die vergelijkbaar zijn met een 7800GTX 512Mb, de snelste kaart met Nvidia chipset voordat de 7900 serie uitkwam.

6800GT zou ik nu niet meer aan beginnen, is het geld niet waard als je de nieuwste games wil spelen.

Ik denk dat het de GeForce 7900GT Extreme Edition gaat worden

Heb zelf een SLI moederboard, maar geloof toch niet zo in SLI. Het was het beste mboard dat ik kon kopen.

SLI is allemaal leuk en aardig, maar je kan best veel problemen krijgen. SLI wordt niets omdat je meer bang voor de buck krijgt van 1 top kaart, dan van twee SLI. Stel je koopt nu een SLI kaart, geef ik je op een briefje, dat je over een jaar, beter een nieuwe kaart kan kopen, dan diezelfde SLI nog een keer.

ASUS A8N SLI DELUXE
CORSAIR TWINX XL 1024MB PC3200 (2X512MB)
ASUS EN7900GT 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT DDR3
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
AOPEN QF50D BLACK CASE AIRGUIDE 1.1
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM

Is dit volgens jullie een sterke game pc?

Ruud zei:
ASUS A8N SLI DELUXE

Is dit volgens jullie een sterke game pc?

Yes yes y0! Ruud!
Deze pc is wel turbo! Je zou ook voor een Raptor hd kunnen kijken, is geloof ik van WesternDigital. Die heeft meer RPM, kan je je windows opzetten, turbo schnellll

Bi jde videokaart moet je iig op de pipelines letten.. het is wel leuk dat er eentje bijv 512 is, maar zo'n ding hoeft niet beter te zijn dan een 256..

Laatst bewerkt:
in plaats van die 1024 ram ga ik er 2 x 1024 Ram insteken

Voila dat is 'm in z'n totaal

ASUS A8N SLI DELUXE
Best duur moederbord niet? Je koopt een SLI bord maar je gaat geen SLI gebruiken, lees ik dat goed? ;)

1024 kan je het komende jaar zeker nog wel mee vooruit. Mocht je met VISTA te kort komen (2007) kun je het dan tegen een zeer lage prijs kopen. ALs je een beetje gamed en niet al te zware programmas TEGELIJK gebruikt kun je hier prima op werken, meer dan prima zelfs.

Goede en lekker dure koop.

Dual core heb je het komende jaar ook nog niets aan. Zou je beter over een jaar of anderhalf kunnen aanschaffen, anders wordt die het komende jaar niet gebruikt.

Geen idee wat voor kast dit is, ik zou er iig eentje nemen die geluidstil is.

160 is maar mager, voor 20/30 euro meer heb je 300 of 250. Ik zou er dan 2 van 160 (of 250) kopen en in RAID laten draaien. Zelf heb een schijf van 80 gig met programmas en dergelijke en de rest op 2x 200 gig raid.

Terug
Naar boven