Fitness Seller

Videokaart

jah dat heeft dat board (bijna alle huidige vooral omdat fabrikanten voor AMD norh & southbridges samen heeft gesmolten op 1 chip) :P

Ohw en trouwens leuk lijstje (ready voor wat toekomst gaming) maar keep in mind:

de case die jij wilt bestellen heeft een nogal magere (standaard) voeding aan boord van 300 watt, dit is voor SLI/dualcore en daarbij dual channel geheugen modules erg krap vooral omdat je een dikke videokaart erin wilt proppen en dat kreng vreet veel stroom kan ik je garanderen dus je systeem kan instabiel worden en houdt dus rekening mee dat je misschien toe bent aan een high end voeding van minimaal 420 watt (advies voor SLI/PCI-x kaarten).

mocht je het toch met de standaard voeding willen proberen en testen dan zou het kunnen zijn dat je een verloopstukkie voor een voedingskabel apart moet halen (weet namelijk niet of dat bij jouw kaart geleverd wordt, verschilt per type/fabrikant).

Verder GL ermee

• Topic Starter Topic Starter
DrabbeR zei:
jah dat heeft dat board (bijna alle huidige vooral omdat fabrikanten voor AMD norh & southbridges samen heeft gesmolten op 1 chip) :P

Ohw en trouwens leuk lijstje (ready voor wat toekomst gaming) maar keep in mind:

de case die jij wilt bestellen heeft een nogal magere (standaard) voeding aan boord van 300 watt, dit is voor SLI/dualcore en daarbij dual channel geheugen modules erg krap vooral omdat je een dikke videokaart erin wilt proppen en dat kreng vreet veel stroom kan ik je garanderen dus je systeem kan instabiel worden en houdt dus rekening mee dat je misschien toe bent aan een high end voeding van minimaal 420 watt (advies voor SLI/PCI-x kaarten).

mocht je het toch met de standaard voeding willen proberen en testen dan zou het kunnen zijn dat je een verloopstukkie voor een voedingskabel apart moet halen (weet namelijk niet of dat bij jouw kaart geleverd wordt, verschilt per type/fabrikant).

Verder GL ermee

Ik heb 'm wat aangepast;

ASUS A8N SLI DELUXE 158 euro
CORSAIR TWINX XL 1024MB PC3200 (2X512MB) 125 euro
ASUS EN7900GT 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT DDR3 323 euro
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 82,50 euro
AMD 4200+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR 380 euro
ANTEC SONATA II 450W BLACK 119 euro

AMD Athlon 4200+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with cooler

ASUS A8N SLI DELUXE (PCI Express, socket 939, NFORCE 4 SLI, DDR400, SATA raid5,
Firewire, 8 channel SOUND, Gigabit LAN, LAN, 10 USB2.0)

MSI NX7900GT-T2D256E PCI-EXPRESS Geforce 7900GT 256Mb DDR3, TV-out, Video In, Double DVI, Retail, SLI ready

WESTERN DIGITAL 160GB 8MB SATA II (7200/300) WD1600JS

CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 HSP 2-3-3-6

ANTEC Sonata II 450W Black

past dit allemaal wel een beetje bij elkaar ???

Wacht rustig op nieuwe generatie kaarten die dx10 ondersteunen en maak dan gebruik van die 500 euro. Nu zweer ik nog steeds bij de Gforce4200Ti 128mb. Kaart kun je voor 20-40 euro krijgen en je kunt "bijna" alles op spelen met prima framerate. Ook makkelijk en vrij "safe" te overclocken met Rivatuner.

Het spel Oblivion is het eerste spel dat ik ken die niet draait met deze kaart doordat de kaart de nieuwste generatie pixelshaders niet ondersteunt.

ASUS A8N SLI DELUXE (PCI Express, socket 939, NFORCE 4 SLI, DDR400, SATA raid5,
Firewire, 8 channel SOUND, Gigabit LAN, LAN, 10 USB2.0)

WESTERN DIGITAL 160GB 8MB SATA II (7200/300) WD1600JS

CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 HSP 2-3-3-6

ANTEC Sonata II 450W Black
Zelf heb ik ook een Asus a8n sli deluxe,ook dezelfde kast (antec) maar wel met 2048mb werkgeheugen :). Die Antec Sonata kast is wel een aanrader ja! . Ik heb zelf een zalman cooler voor de proc. en de cooler op me moederbord vervangen door een koelblokje, nu hoor je de pc amper.

Ik snap niet waarom je voor 20 euro meer niet een 250 gig hd erin zet...

Of beter 2 hd's in raid op stripe mode.

gebrek aan kennis zal de boosdoener wel zijn ;)

BadMF zei:
gebrek aan kennis zal de boosdoener wel zijn ;)

Idd ben er een hele tijd uitgeweest en om deze evolutie weer bij te benen heb ik tijd nodig :D

ASUS A8N SLI DELUXE
OCZ 1024MB Kit (2x512MB) 400Mhz PC3200 DDR Platinum Rev 2 Series
ASUS EN7900GT 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT DDR3
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
AMD 4200+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
ANTEC SONATA II 450W BLACK

Dit is de definitieve versie, btw die 1 gig ocz platinum zou voldoende zijn

KOSTPRIJS +- 1300 euro (montage en verzending inbegrepen)

Ok sorry dat ik niet eerder reageerde was het even vergeten na te kijken ^^

Als eerste: goed moederbord (goede prestaties)
Geheugen: nix mis mee, met 2 repen kan je van dual channel technieken genieten (meer bandbreedte)
Videokaart: wel erg reteduur maar ook retesnel, mijn advies spaar idd voor een DX10 compatible kaart en inversteer dan of overweeg anders een 6800 LE te nemen, waarom? (omdat dit de goedkopere en downgeclockte versie van de 6800GT is maar met dezelfde chip/printplaat etc dus met behulp van een tweak kan je hem zo snel als een GT laten lopen).
Mocht dit niet genoeg zijn kan je altijd (tijdelijk) nog een 2e kaart bijvoegen in SLI zodat je toch weer meer performance hebt.
Harde schijf: opzich mooie schijf maar meestal scheelt het niet veel tussen de stap 160-200-250 Gb of je zou idd 2 schijven kunnen draaien in raid (een soort backup systeem, valt de ene uit of gaat kapot of wat dan kan de ander gebruikt worden met dezelfde data erop of andere mogelijkheden)
Processor: ready 4 the future vooral als windows vista uit is ga je daar veel performance winst mee merken maar ook met windows XP 64bit of linux 64bit merk je al watverschillen :D
Kast: mooi ding, goed gebouwt en cker een goede voeding (tis een A merk voeding/kast)

Opzich goed samengesteld dus :)

Moet wel zeggen dat ik hier nog een externe hdd heb liggen van 250 gig met een usb2 aansluiting

Samen goed voor 410 gig aan ruimte ;)

Nette pc, en die 7900GT is ook goede keus. Beste prijs/kwaliteit videokaartje IMHO.

nouja prijs? dat ding is reteduur, over een jaar isie bij wijze van spreken al weer verouderd :/ (dat is zo gaar in het videokaart wereldje)

maar ok opslag heb je dus genoeg, je zou ook een snelle WD Raptor schijf met 10.000 toeren kunnen overwegen als je toch al genoeg ruimte hebt dan gebruik je die schijf puur voor je os en games op te zetten, retesnel ^^

Die 7900GT is spotgoedkoop

Volgens mij kijken jullie naar de prijs bij een dure handelaar ;)

Wat denk je nu dat ik voor deze kaart betaal?

Ruud zei:
Die 7900GT is spotgoedkoop

Volgens mij kijken jullie naar de prijs bij een dure handelaar ;)

Wat denk je nu dat ik voor deze kaart betaal?

285 is toch gangbare prijs nu ofzo?

/me denkt terug aan de 384 euris voor een Geforce4 ti4400 (wel 1tje van leadtek--> overklokbaar)

Terug
Naar boven