stronglifter
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 17
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 112kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wanneer is dit gebeurd?
Als je dat zo hoort zouden ze je trouwens ook gewoon van straat kunnen plukken en vragen om te plassen, niet?
Veertien atleten testten positief, één weigerde de controle: dat is het resultaat van een actie afgelopen woensdag. Agenten van de federale politie en controle-artsen van de cel 'Medisch Verantwoord Sporten' van het Vlaamse Gewest vielen toen binnen in fitnesscentra in Oostende, Blankenberge, Zwevegem en Izegem.
In vier fitnesscentra werden in totaal 48 aanwezigen, zowel atleten als gewone mensen die hun conditie willen onderhouden, onderworpen aan een dopingcontrole. Veertien personen legden een positieve test af, één stemde niet in met de afname van een urinestaal wat gelijk staat met een positief resultaat. Een snelle rekensom leert dat een derde van de gecontroleerden doping gebruikte.
Spierversterkend en vochtafdrijvend
Bij het merendeel werden sporen van spierversterkende en vochtafdrijvende middelen gevonden. De vijftien dossiers worden overgemaakt aan de disciplinaire commissie van het Vlaamse Gewest. De commissie kan de overtreders een geldboete en/of schorsing opleggen. Het parket van Ieper volgt de dossiers strafrechtelijk op wegens inbreuken op de hormonen- en dopingweg.
'De problematiek van spierversterkende middelen neemt ernstige proporties aan', aldus parketwoordvoerder Johan Lescrauwaet. 'Producten kunnen tegenwoordig zomaar op het internet bestellen worden en daarna gebruikt worden zonder ook maar enige vorm van medische begeleiding of controle. Bovendien is er vaak geen zicht op de samenstelling, hygiëne en de herkomst van de producten.'
bron : Belga en De Standaard van 1 juni
Sta wel versteld van het aantal vochtafdrijvende producten. Vraag mij af op welke producten ze dan hebben gecontroleerd...
woon je in belgie? pepper ur anus kardeslol in dat artikel hebben ze een foto gebruikt van ons sportschool
vraag me af of de eigenaar daar van op de hoogte is, denk het niet
Ik zou maar een beetje opletten hier in belgië.
Ze zijn hier totaal gek als het over deze middelen gaat.
Bij mij hebben ze eens een half vailtje test in mijn auto gevonden.
Gevolg hier van was huiszoeking thuis en ze vonden het zelfs ook nog eens nodig om nog een huiszoeking op mijn werk te houden(kon het natuurlijk fijn gaan uitleggen aan mijn baas).
ze hebben mijn gsm,pc,al mijn legale sups en zelfs mijn fototoestel in beslag genomen waarvan ik nu nog altijd niks van terug heb.
En mijn auto staat nu ook nog eens geseind hiervoor.
Vingerafdrukken afgenomen en heb daar 6 uur lang een verklaring kunne afleggen voor voornamelijk onzin.bv hadden hoop vitamine pillen,eiwitten,weightgainers,creatine,... totaal iets van 40 stuks wat ze ook in beslag hadden genomen.en hier moest ik ook over elk artikel een verklaring afleggen.
En dit allemaal in totaal voor 3 zaken die ze gevonden hebben wat ik niet mocht hebben.
1 half vailtje test
half potje nolva en nog een half potje aromasin.
Dus m.a.w. je test wel positief maar ze geven hier geen boete voor uit/kunnen je niks maken aangezien het legaal is? In tegenstelling tot weed & heroïne is DMAA wel legaal verkrijgbaar...ze zullen het vinden in je bloed, maar zolang je niet op wedstrijd hot pissed is het perfect legaal.
In principe heb je ook geen positieve dopingcontrole met drugs als weed, coke, ... al kunnen ze in principe je wel strafrechterlijk vervolgen.
Dat is er gebeurt bij Tom Boonen, hij is niet sportief geschorst, maar moest wel strafrechterlijk voorkomen(is geseponeerd later).
Dus om even samen te vatten, het belangrijkste is dat men snapt dat er 2 lijsten zijn, een voor binnen wedstrijdverband en 1 voor erbuiten.
Diegene erbuiten is minder streng, en van toepassing bij de mogelijke controle in de fitness, en is online te vinden.

Dus m.a.w. je test wel positief maar ze geven hier geen boete voor uit/kunnen je niks maken aangezien het legaal is? In tegenstelling tot weed & heroïne is DMAA wel legaal verkrijgbaar...
+ @lichtgestoord: Raar dat ze de legale potten wel meenemen. Je moet eens gaan informeren, als dat echt de enige shit was die je had dat illegaal was moeten ze je toch je spullen teruggeven. Diefstal door de overheid noemt men dit.
Dus m.a.w. je test wel positief maar ze geven hier geen boete voor uit/kunnen je niks maken aangezien het legaal is? In tegenstelling tot weed & heroïne is DMAA wel legaal verkrijgbaar...
Ik begreep dat dit ook gaat komen in NL bij sportscholen die het dopingconvenant tekenen, is in samenwerking met LERF.
Ik vind dat sterioden ook legaal moet zijn eigen keuze toch?