MuscleMeat

Vikingpress!

Bezoekers in dit topic

IronSport

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.010
Waardering
31
Lengte
1m85
Massa
120kg
Nu ik toch bezig ben..Heeft iemand een idee hoe een vikingpress te maken? En zoja kan je het ook doen? Wij zouden er dolgraag eentje hebben voor in Vschoten namelijk!

groetjes.
 
M@rsel van dit forum had er 1 zelf gemaakt geloof ik... moet je hem eens pm'en
 
Ik zou zegen iets anders en juist het tegenovergestelde van en citruspers??!!!!!
groetjes Roy:janken::slap::sukkeltje:
 
mijn broertje kan hem wel maken, kan aan hem vragen of ie geinterreseerd is, heb jij de afmetingen? Anders zouden we ze eens moeten opnemen bij Simon Sulaiman ofzo. En in welke tijd wil je hem hebben. De grote vakantie dus zeg maar juli kan zoiezo! Mijn broertje zei al dat ie als vakantiebaantje wel wat sterkste man spul kon fabriceren.

Als voorbeeld van zijn laswerk kun je mijn yoke en farmers zien.
 
Uhmmm voor juli...:D En ik weet helaas geen afmetingen Gijs, het las werk van je broertje ziet er goed uit zou een goede optie zijn dus.
 
Yep dat is er eentje...maar das wel een heeeeeeeeeele mooie hoor haha.
 
Zal alex vragen of ie de press bij Simon wil opmeten en zal zelf even wat speurwerk verrichten. Daarna zal ik eens de materiaalkosten beetje berekenen. Het aan mijn broertje voorleggen en dan pm ik je.
 
Cool.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Volgens mij kan deze ook gebruikt worden als yoke? Scheelt weer in materiaal als je al een yoke heb, want dan hoef je alleen nog die hefboom te maken.
 
@ JP; Had een tijdje geleden de conans wheel al geinspecteerd of er een mogelijkheid was om er een viking press van te maken ;)

De conans wheel zou ik ervoor gebruiken. Dan hoef je alleen nog een 'viking press connector' te maken die je met een grote bout vastzet op het conanswheel! Neemt ook niet gelijk weer veel ruimte in beslag.

Simpele fietsstuur constructie met een grote pijp die over het conanswheel past dus, dan heb je een viking press :D

@ Dave; Aan het laswerk van de yoke van Gijs kun je het beter door zijn broertje laten doen :D
 
Laatst bewerkt:
Marsel zou jij dat dan voor ons kunnen regelen? Materiaal kosten etc etc betalen we gewoon natuurlijk.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is het idee, even simpel en snel uitgetekend. De pijp met de 3 gaten voor dikke bouten is een maatje groter dan die van de conanswheel en moet er dus overheen passen. Extra versteviging in de hoeken.

Je moet zelf even kijken wat je een fijne afstand zou vinden tussen het rode lijntje, zodat die handsvaten niet te breed, maar ook niet te smal zijn. Die van mij zijn geloof ik 60cm, iets breder dan schouderbreedte.
 
Marsel zou jij dat dan voor ons kunnen regelen? Materiaal kosten etc etc betalen we gewoon natuurlijk.

Ik ben niet zo'n meester lasser als de broer van Gijs, maar kan het wel laten doen voor een prikkie door een maat van me, die is lasser van beroep. Ik zal proberen om materiaal te regelen. Weet jij precies wat de buitendiameter van de pijp van de conans wheel is? Er zullen dan ook 2-3 gaten in moeten komen, als je dat niet erg vindt.

Of laten doen door de broer van Gijs, ik wacht het even af tot hij weer reageert.
 
Ziet er goed uit Marsel. Kan jij aan materiaal enz komen en je las apparaatje (als je dat nodig hebt) meenemen?
 
Marsel, slim idee, ik had op youtube alle pressen al bekeken en ook een soortgelijke constructie gezien. Op alle video's van Savickas etc is de pakhoogte van de handvaten op borsthoogte. De "boom" waar de handvaten aanvast zit moet wel ergens op rusten! Bv een verstelbare poot is een mogelijkheid. Je kunt zelfs de yoke eronder zetten maar mss dat die niet laag genoeg kan. Verder moet je nog 2 loading pins eraan lassen.

Ik post even wat filmpjes kun je zien wat ik bedoel. De constructie die jij bv hebt getekend even snel uitgewerkt in materiaal.

De boom, je gebruikt de boom van de carcircle toch? dus heb je alleen bv een meter ronde pijp nodig die erover heen kan. de boom van de carcircle is 5cm ofzo? Dus het stuk wat er overheen gaat 6cm diameter. De rest van de press maak je dan ook van 6x6
Staal kost ongeveer (3mm dik) E2,50 de kilo. Een meter was ongeveer 4kilo dus per meter zeg maar een tientje.

-1m 6cm diameter: 10E
-1m 5x5: 10E
-2x 50cm 5x5 in 45 graden hoeken als versteviging: 10E
-2x handvat (ik zou maken van 3cm diameter pijp) Mss zelfs wel massief zo'n meter massief weegt mss? 7,5 kg denk ik dus +-20E
-Loading pins 2x40cm 5cm diameter rond: 7,5E

totaal materiaal zou dan 47,5E zijn. Als je er een verstelbare voet onder maakt dan nog zo'n 20E erbij.

http://www.youtube.com/watch?v=T1VrskXX-Vc
http://www.youtube.com/watch?v=4O3U9lmBEGY
http://www.youtube.com/watch?v=AGyJd9YmRwo
 
znvm0w.jpg

Zo zou het dan worden :D

@JP; die adapter las ik dan thuis in elkaar als ik er tijd voor heb. Het enige wat ik dan nog wil weten is wat de buiten- en binnendiameter van die pijp van de conanswheel is. Wil je de handsvaten met grip zoals een barbell hebben of mogen ze ook gewoon glad zijn?

Dan kan ik even een offerte aanvragen bij ijzershop.nl :)
 
Voor die diameter moet ik even kijken en glad is goed. Ziet er mooi uit.
 
Back
Naar boven