AndroidHealthClinic

Review Vitamine B-12 - injecteerbaar

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Vitaminen/mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Geeft meer energie, verbetert eetlust en spijsvertering, stimuleert de productie van rode bloedcellen, verbetert pomp, meer vasculariteit en beter herstel.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? nvt.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 injectie om de dag (1000mcg)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Apotheek (België)
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? -
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Vergeten, was niet veel.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.

Mijn review:
Niet echt een normaal supplement omdat het in deze vorm doorgaans alleen bij deficiëntie als gevolg van ziekte wordt toegediend, maar omdat het beter werkt dan veel populaire supplementen toch een review waard.

Ik heb B12 gedurende het diëten geprobeerd. Dit had zowel voor- als nadelen. Voordelen: meer vasculariteit, betere pomps en meer energie tijdens de training. Ik had ook de indruk dat het een positief effect had op de geest. Het nadeel: als je gaat diëten is het niet wenselijk dat je eetlust toeneemt. Dit probleem heb ik kunnen opvangen met een efedrine/cafeïne/yohimbine stack, wat de eetlust remt.

Na anderhalf tot twee weken merkte ik veranderingen op. Meer vasculariteit, spierhardheid en betere pomps. Ook meer energie en levenslust. Daarnaast een verbeterde spijsvertering. Cardio ging ook steeds beter (vermoedelijk door de verhoogde aanmaak van rode bloedcellen). Hierdoor kon ik bij de KT ook beter presteren.

De injectieplaatsen waren armen en schouders, omdat hier de huid dun is en je met een insulinespuit makkelijk tot diep in de spier geraakt, voor een optimale opname. Dosis: 1 injectie om de andere dag (is meer dan voldoende).

Wat mij betreft een aanrader. Het is mogelijk dat je het in Nederland niet zonder voorschrift kan kopen. In Belgie doen de meeste apotheken er niet moeilijk over.

Vitamin_B12_Injection.jpg

Die ja daar heb ik net contact mee gehad... is dat zeker van de laatste tijd! :(

Waar zou ik het nu kunnen bestellen? Klinkt allemaal zeer interessant.

Net naar de apo geweest om vitB12.

6,5euro voor 10 ampules @ 1mg. Vind ik niet erg "goedkoop" hoor zoals sommigen hier vermelden. Zeker niet als je 1mg injecteerd EOD (juist toch?).

Als dit niet goedkoop is weet ik het niet meer hoor

Dat is inderdaad goedkoop ! Ik had 9euro betaald dacht ik???

Aha, ok dan :o

Ziet er allemaal goed uit. Wanneer zetten jullie de B-12? Voor de training of sochtens (moest men 's avonds trainen, uiteraard)?

heb paar vraagjes hierover:

1) als je naar een aphoteek in belgie gaat vraag je dan gewoon naar ampulles vloeibare vit B12 ?
2) als ze vragen waarvoor je het nodig hebt wat zeg je dan?
3) naar wat voor spuit en naald moet je vragen en is dit zonder recept te verkrijgen zonder ze moeilijk doen ?

1) je vraagt idd gewoon achter vitamine B12
2) Ik wil het gebruiken voor mijn fitness/bodybuilding (heb ik ook gezegd)
3) vraag achter een IM naald, ze doen er totaal niet moeilijk over

welke maat naalden kan je het beste gebruiken, buiten een slinnaald??
heb nu 0,4x20mm???of nog kleiner gaan?
gr

Ik gebruik 0,5x16mm, of 0,45x 14mm en injecteer in m'n quads. Alle naalden kun je gebruiken, en injecteren kan zonder aspireren. B12 mag je IV, SC of IM zetten.

heb nog wat vraagjes:

1) Dus als ik het begrijp moet je gewoon vragen achter een IM naald (word uitgesproken als ie em zeker?)
2) welke maat pak je dan het beste?
3) en dit past zeker op elke spuit wat ze verkopen? een spuit van 2 ml zou wel genoeg zijn zeker?
4) voor de vloeistof uit de ampulle te zuigen moet je zeker een apparte naald gebruiken? moet dit ook een IM zijn of wat gebruiken ze hier voor?

heb nog wat vraagjes:

1) Dus als ik het begrijp moet je gewoon vragen achter een IM naald (word uitgesproken als ie em zeker?)
2) welke maat pak je dan het beste?
3) en dit past zeker op elke spuit wat ze verkopen? een spuit van 2 ml zou wel genoeg zijn zeker?
4) voor de vloeistof uit de ampulle te zuigen moet je zeker een apparte naald gebruiken? moet dit ook een IM zijn of wat gebruiken ze hier voor?

1, IM = inter musculair betekend in de spier
2, de meesten gebruiken 0,6 x 25mm is voor squads, 0,8 x 40 voor je bil,
3, alle naalden passen op allespuiten, vitamine b12 gaat per 1 ml, ik zelf pak een 5 ml spuitje, die zijn iets groter en makkelijker te gebruiken met aspireren
4, voor de vitamine B12 uit tezuigen kan je ook gewoon 0,6 x 25 pakken, alleen daarna wel effe een nieuwe naald pakken, want hij word beetje bot als je tegen de bodem van je ampul port

heb gisteren zelf mij alle eerste injectie gezegt en je voeld niks
in me quads met 0,6 x 25MM

succes

Ik zag bij doktoronline.com B12 500 mcg/ml amp 2 ml, 40 euro per 10. Erg duur lijkt me

Is B12 ook voordelig online te bestellen, voor mensen die niet in de buurt van Belgie wonen?

Bied Neurobion meer voordelen?

(Neurobion is injectievloeistof, ampul 3 ml: 33 mg B1, 33 mg B6 en 330 mcg B12)

Laatst bewerkt:
tof, ik zal binnekort eventjes over de grens gaan kijken wat voor leuke dingen jullie apothekers hebben

vandaag net begonnen
ik neem 3ml / week
dus ben ik goed voor 6weken

..

Laatst bewerkt:
Vind dit allemaal erg goed klinken dit supplement. Na mn vakantie even over de grens wippen om eens bij de apotheker langs te gaan (heerlijk om in maastricht te wonen :D). Had wel nog een vraagje hierover namelijk: kun je b12 gewoon blijven zetten of moet je er rustperiodes mee nemen zoals met creatine enzo? en de rest van mijn vragen post ik wel wanneer ik het ga halen ben totaal niet ervaren met naalden enzo dus.

Terug
Naar boven