double ho seven
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 78kg
Zijn hier mensen die Vitamine D slikken omdat ze gehoord hebben dat het voor een goede testosteron aanmaak zorgt?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik gebruik nu vitamine D3 1000 IE. is dat te veel of te weinig? ga ongeveer 3 keer per week naar buiten om te rennen en 1 keer on de 2 weken on de zonnebank.

1000IE per dag is de beste dosering volgens vele. In de winter is het volgens mij het supplement met het meeste waar voor je geld![]()
Ik dacht meer dat een tekort aan vit-D slecht was voor je test. (da's iets heel anders dan dat meer vit-d zorgt voor meer test).
Maar ja, ik neem vit-d, in ieder geval in de winter. Neem het niet iedere dag, slechts 2 maal per week (2 * 50000 iu dacht ik)
de dosiringen die nu langs komen zijn wel erg hoog!!
bij een te hoge dosiring wordt het gewoon vergif!!
en aangezien het nog erg onduidelijk is hoeveel nu optimaal is hou ik het voorlopig op max 1000IU per dag in de winter.
Ik dacht meer dat een tekort aan vit-D slecht was voor je test. (da's iets heel anders dan dat meer vit-d zorgt voor meer test).
Maar ja, ik neem vit-d, in ieder geval in de winter. Neem het niet iedere dag, slechts 2 maal per week (2 * 50000 iu dacht ik)

Is te krap, zou het zeker niet als max hanteren, qua veiligheid zou ik me geen zorgen maken met die doseringen.de dosiringen die nu langs komen zijn wel erg hoog!!
bij een te hoge dosiring wordt het gewoon vergif!!
en aangezien het nog erg onduidelijk is hoeveel nu optimaal is hou ik het voorlopig op max 1000IU per dag in de winter.
Hoeveel maak je aan als je bijvoorbeeld een uur in een lekker zonnetje zit?
Ik heb ook tijdje vitamine D genomen maar heb beslist van er toch maar mee te stoppen. Zoals de meest hier nam ik een dosis, veel hoger dan de aanbeloven dagelijkste hoeveeldheid.
Ok, een sporter heeft meer vitaminen/voeding etc nodig dan de gemiddelde mens maar ik denk dat je beter je geld kan investeren in een volledig bloedonderzoek en van daaruit baseren welke vitaminen en mineralen je best kan supplementeren.

Bloedonderzoek is natuurlijk het mooist, maar ik kan iedereen in dit topic garanderen die in Nederland woont dat ie bijzonder waarschijnlijk een te kort heeft. Dus ik zou het sowieso supplementeren. Daarnaast is de consensus momenteel ook in de literatuur dat meer dan 1000 IU ED benodigd is voor optimale waarden. Zie o.a. de studies van Vieth et al. en Holick et al.
Daarnaast komt dat het zeer onwaarschijnlijk wordt geacht dat het schadelijk is bij de dosissen die hier in het topic worden genoemd (enkele 1000'en IUs per dag).
Een studie waarbij ze een extreme dosis namen (50.000 IU ED voor 8 weken) is dan wel weer waarschijnlijk om hypervitaminosis D op te lopen. (Barger-lux et al. studie ergens eind vorige eeuw). Maar daar komt alleen Wazzup misschien voor in aanmerking![]()
. Bedankt voor de opheldering!