AndroidHealthClinic

Vitamine D

sakata

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
106kg
Joow,

Ik wil Vit D halen (als aanvulling).

Alleen heb ik nog paar vragen..:

Hoeveel kan ik maximaal innemen per dag?
Wat zijn de gevolgen als ik te veel van neem?

Mvg

Bij overmatig gebruik van supplementen kunnen op tal van plaatsen in het lichaam kalkafzettingen ontstaan, in combinatie
met misselijkheid en zwakte.

Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming wordt 50 mcg per dag aangehouden, voor kinderen tot één jaar
is dat 25 mcg per dag.

Beetje Google'en.

Bij overmatig gebruik van supplementen kunnen op tal van plaatsen in het lichaam kalkafzettingen ontstaan, in combinatie
met misselijkheid en zwakte.

Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming wordt 50 mcg per dag aangehouden, voor kinderen tot één jaar
is dat 25 mcg per dag.

Beetje Google'en.

50mcg is 2000iu, de gehanteerde bovengrens is 10,000iu, waarbij toxisiche levels vanaf 20,000IU beginnen.
Ze verkopen zelfs 5000iu Vit D voor dagelijks gebruik en jij zegt dat 2000iu(minder dan de helft) de bovengrens is? lijkt me sterk.

50mcg is 2000iu, de gehanteerde bovengrens is 10,000iu, waarbij toxisiche levels vanaf 20,000IU beginnen.
Ze verkopen zelfs 5000iu Vit D voor dagelijks gebruik en jij zegt dat 2000iu(minder dan de helft) de bovengrens is? lijkt me sterk.

Je bedoelt de vitamine D3 denk ik? Niet de D zelf

Hoeveel je dagelijks mag nemen staat gewoon op het potje wat je koopt

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel IU mag ik max per per dag dan? :p

Gewoon af en toe een zonnebankje pakken of meer naar buiten toe :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
D3 en D :)

Met om de dag 5000iu had ik al waardes die tegen de bovengrens aan zaten tijdens een bloedtest.

Ik neem het daarom nu 1x in de 3 dagen in de winter. En zomers nog minder.

She%2Bwants%2Bthe%2BD.%2Bdat%2BD_01ae95_4228645.jpg

ik neem in de winter 1500IU pd en in de zomer niks

Terug
Naar boven