XXL Nutrition

Vlees, vis etc vervangen door whey.

Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen :rolleyes: dat er in vlees, kip, enz ook andere nutrienten zitten behalve eiwit?? ?

---------- Toegevoegd om 19:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

? Wie zegt dat de eiwitten van wei beter zijn dan die van kip (oid)? ?

Over het algemeen geldt voor gevogelte, vis en vlees een hoge biologische beschikbaarheid van tussen de 75 en 100. Whey zou als het goed is tussen 100 en 105 moeten zitten en daarmee hoogwaardiger zijn. :)

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Sowieso is de biologische beschikbaarheid van zuivel net iets hoger dan van vlees, al is dit te verwaarlozen.

Maar betekend een hoger BW ook automatisch dat het als voeding beter is?

Wei supplement is dat wat er op staat, eiwiten met algelang de soort een beetje vet en koolhydraten. Niet verglijkbaar met vlees, vis, enz.

Zelfs weisupplementen die "verrijkt" zijn met vit/min zijn niet verglijkbaar met vlees, vis, enz. Gewoon omdat er als voedingsmiddel minder diversiteit aan nutrienten bevat.

Laatst bewerkt:
Maar betekend een hoger BW ook automatisch dat het als voeding beter is?

Wei supplement is dat wat er op staat, eiwiten met algelang de soort een beetje vet en koolhydraten. Niet verglijkbaar met vlees, vis, enz.

Zelfs weisupplementen die "verrijkt" zijn met vit/min zijn niet verglijkbaar met vlees, vis, enz. Gewoon omdat er als voedingsmiddel minder diversiteit aan nutrienten bevat.

Oh ik gaf alleen een reactie op de stelling "wie zegt dat wei beter is dan kip o.i.d.", want puur op het eiwit afgaande is het dat wel.

Verder moet ik je helemaal gelijk geven, ik vervang vast voedsel ook niet door eiwitpreparaten.
Ik combineer het gewoon. :)

Ik lees altijd hier op het forum dat je zoveel mogelijk eiwitten uit eten moet halen.

Maar wat is er mis mee als je ipv rijst met kip rijst met whey pakt..

Graag ook je mening onderbouwen.

Melk en wei zijn uiteraard even goede, zoniet betere eiwitbronnen dan kip voor een bodybuilder.

Nadeel van pure wei is echter dat het nogal smaakloos is. Nu kan je dat wel oplossen door er een hoop chemische zoet- en smaakstoffen aan toe te voegen, maar dat wordt dan over het algemeen weer gezien als potentieel ongezond indien je hiervan regelmatig grote hoeveelheden van consumeert.

Als je erg veel beroep doet op poedertjes voor je eiwit- en koolhydraatinname, moet je wel een beetje opletten dat je nog wel voldoende vitaminen, mineralen en creatine binnen krijgt. Als je die dan ook nog eens gaat supplementeren, loop je al snel het risico te eindigen met alleen nog maar poedertjes, tabletjes en capsules op je bord (astronauten dieet).

Terug
Naar boven