Fitness Seller

Vleesproductie

Dit gebeurd ook vaak op halal slachterijen

Ja maar halal slachten gaat sowieso op belachelijke manieren. Die beesten laten ze volgens mij allemaal gewoon doodbloeden nadat ze de strot zijn doorgesneden. Heb ik eens een discussie over gehad met een Turkse gast op m'n werk die halal zat op te hemelen. Kneus.

en straks komt de volgende weer met een topic waar de kipfilet het goedkoopst is :twitch:

dit soort beelden was voor mij de reden om alleen vlees te halen bij een slager die weet waar zijn vlees vandaan komt. Ik weet garantie heb je nooit, maar zo heb ik wel beste geprobeerd.
Kost misschien wel 2 tot 3x zoveel, maar het voelt beter en de smaken zijn niet te vergelijken.

Wedden dat jij dat vlees er niet uitpikt bij een blind-test...
It's all in your head...

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoop dat dit de ogen opent

Ja maar halal slachten gaat sowieso op belachelijke manieren. Die beesten laten ze volgens mij allemaal gewoon doodbloeden nadat ze de strot zijn doorgesneden. Heb ik eens een discussie over gehad met een Turkse gast op m'n werk die halal zat op te hemelen. Kneus.

Ik zeg niet dat ik dat goedkeur, helemaal niet, maar denk toch dat dit pakken erger is? ben niet op de hoogte van hoe halal slachten juist gaat maar naar mijn weten zijn die dieren na zo'n 5-10seconden dood (aangezien hun slagaders doorsneden worden) In dit filmpje blijven de dieren toch een pak langer in leven na de marteling..

Uiteraard is er een grove Bias in een filmpje als dit, wat niet betekend dat het niet gebeurd.
Ik eet biologisch vlees zuivel en wild gevangen vis wat allemaal geen garanties geeft.
Met leven is leiden verbonden de kunst is dit tot een minimum te beperken zonder te veranderen in een hypergevoelig ultra fanatieke veganist of je moet je hier lekker bij voelen.

Shiiittt, ik moet overgeven, sorry maar ik word stilaan vegetariër :S

Ik zeg niet dat ik dat goedkeur, helemaal niet, maar denk toch dat dit pakken erger is? ben niet op de hoogte van hoe halal slachten juist gaat maar naar mijn weten zijn die dieren na zo'n 5-10seconden dood (aangezien hun slagaders doorsneden worden) In dit filmpje blijven de dieren toch een pak langer in leven na de marteling..

Klopt, maar je moet je indenken dat dit wss in de meest beroerde slachterijen gefilmd is. Dit gebeurt echt bij lange na niet overal, in Nederland wordt er wel gezorgd dat een dier eerst is overleden alvorens er aan gesneden wordt bijvoorbeeld. Dat ze in China en Japan en dergelijke niet goed wijs zijn wisten we al :P

Het openen van de ogen tot betrekking op dierenslachting

Dierenslachting is in mijn ogen Dierenslachting, de manier waarop dit gebeurt interesseert me niet echt. Uiteindelijk is dat stukje vlees wat je op je bord krijgt een afgeslacht dier.
Wat ik dan wel weer interessant vind, zijn de mensen die dit beroep uitoefenen.

Walgelijk...
En de mensen die dit "niet boeit" zijn erger dan de mensen die dit doen.

Ik denk dat we door iets meer te betalen voor bio/scharrel vlees, en de supermarkten blijven pushen om te stoppen met kiloknallers, dit soort dingen zeker wel kunnen verminderen.
Bioboeren zijn begaan met hun vee en doen er alles aan om dit soort dingen niet te laten gebeuren...

Maar financieel gemotiveerde megastallen waar onderbetaalde assemblagemedewerkers, die alles bereid zijn te doen om hun gezin te eten kunnen geven, werken dit soort praktijken in de hand.

En iedereen die veel eiwitten binnen wil krijgen door bakken met goedkoop vlees weg te werken moet eens gaan uitzoeken hoeveel stresshormonen, groeihormonen, antibiotica, smaakversterkers en suiker er in hun stukjes vlees zitten tegenwoordig.

Walgelijk...

Ik denk dat we door iets meer te betalen voor bio/scharrel vlees, en de supermarkten blijven pushen om te stoppen met kiloknallers, dit soort dingen zeker wel kunnen verminderen.
Bioboeren zijn begaan met hun vee en doen er alles aan om dit soort dingen niet te laten gebeuren...

Maar financieel gemotiveerde megastallen waar onderbetaalde assemblagemedewerkers, die alles bereid zijn te doen om hun gezin te eten kunnen geven, werken dit soort praktijken in de hand.

En iedereen die veel eiwitten binnen wil krijgen door bakken met goedkoop vlees weg te werken moet eens gaan uitzoeken hoeveel stresshormonen, groeihormonen, antibiotica, smaakversterkers en suiker er in hun stukjes vlees zitten tegenwoordig.

Als iemand hier mede verantwoordelijk voor is dan is het wel de BIO industrie. Het zijn ronduit belachelijke bedragen die gerekend worden voor vlees uit die BIO industrie. Bedragen die niet terug zijn te vinden in de uitgave van de BIO boer.
Wil je dierenleed tegengaan, dan moet je het betaalbaar maken voor iedereen, want alleen dan is er geen noodzaak voor bovenstaande praktijken. Het is heel makkelijk om je vingertje te wijzen van die zitten fout, terwijl jij net zo hard meewerkt.

• Topic Starter Topic Starter
Walgelijk...

Ben ik helemaal mee eens

Als iemand hier mede verantwoordelijk voor is dan is het wel de BIO industrie. Het zijn ronduit belachelijke bedragen die gerekend worden voor vlees uit die BIO industrie. Bedragen die niet terug zijn te vinden in de uitgave van de BIO boer.
Wil je dierenleed tegengaan, dan moet je het betaalbaar maken voor iedereen, want alleen dan is er geen noodzaak voor bovenstaande praktijken. Het is heel makkelijk om je vingertje te wijzen van die zitten fout, terwijl jij net zo hard meewerkt.

Juist. Ik zou graag bio gehakt en kip en dergelijke willen eten maar dat kost gewoon wat, de helft meer? Als het niet meer is.

Zijn jullie benieuwd wat The Hodgetwins erover denken?

Then check it!

www.youtube.com/watch?v=sG_6-fNlcJo

---------- Toegevoegd om 23:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Ah ja, en deze over wat ze denken van plantaardige eiwitbronnen :D

www.youtube.com/watch?v=YJE7Dss4Veg

---------- Toegevoegd 25 November 2013 om 00:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst 24 November 2013 om 23:52 ----------

Maar kan het dan ook niet laten om als laatst deze video nog te delen:

www.youtube.com/watch?v=nclHgRDRsUY

Echt allemaal tegenstrijdig, de één zegt "de mens kan niet zonder vlees" en het ander zegt "de mens is niet gemaakt om vlees te eten":rolleyes::cool::o

Die hodgetwins zijn sowieso een stelletje randdebielen, hun broscience raakt kant noch wal.

Neemt natuurlijk niet weg wat voor een leed al die dieren ondergaan.

Terug
Naar boven