XXL Nutrition

vloerbescherming

cuda

Competitive Bodybuilder
Waardering
33
zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar vloermatten.
Ik zoek iets dat wanneer bvb ik deadlift en de barbell 20cm boven de grond uit men handen schiet er geen schade is aan de vloer.
heb momenteel zo van die rubbere puzzelstukken maar die bieden weinig bescherming.
nu was ik eens in de gamma gaan kijken en daar hadde ze van die dikke rubbere tegels (3cm dik en heel stevig) maar die koste 10€ per stuk.
iemand nog een (goedkoper) idee?

mvg, cuda

Rubberringmat? Maar die zijn volgens mij niet veel goedkoper.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
zoiets?

staat op internet als een deurmat voor 5€

niet een slecht idee :thumbs:

Zo ziet de ondergrond van mijn homegym er uit:

214o22a.jpg

paar puzelmatten (helemaal links onder het dumbbellrack), en onder en langs mn powerrack heb ik stalmatten liggen (worden bijvoorbeeld gebruikt in paardenstallen enz. Zijn 2 cm dik en verkrijgbaar in verschillende afmetingen)

De gegevens van de winkel waar ik ze gekocht had en de verschillende afmetingen en soorten rubberen matten die ze daar hadden:

ik heb ze gekocht in de 'stock 2000' in Peer (winkel met bouwmaterialen en ijzerwaren. Adres is: Burkel 51, 3990 Peer) en de prijzen voor de matten waren, volgens een papiertje dat die verkoopster mij toen gegeven heeft als volgt:

* een mat van 3 mm dikte en 120 cm breed, op rol, dus kan afgesneden worden op de lengte die je zelf wil kostte 11 €/m*

* een mat van 6 mm dikte en 120 cm breed, ook op rol kostte 25 €/m*

* wat ze voor deze mat opgeschreven heeft, kan ik niet goed lezen, maar ik denk dat het als volgt is: een mat van 10 mm dikte en 60 cm breedte kostte 40 €/m*

* losse mat van 130 cm op 100 cm (denk 2 cm dikte voor al de losse matten) kostte 48 €

* losse mat van 140 cm op 100 cm kostte 51 €

* losse mat van 150 cm op 100 cm kostte 56 €

* losse mat van 165 cm op 100 cm kostte 60 €

Dat is alles dat ik weet. Weet niet direct vanwaar je bent, maar misschien hebben ze bij jou in de buurt ook zo'n winkel? Of een winkel voor ruitersport?

ik wou al zeggen, vroeger hier op de boerderij hadden we hier ook van die zware rubberen matten, da's wel stevige boel.

misschien nog wat osb platen eronder voor voor de zekerheid, dat kost ook ook niet veel ?

is zo'n mat van 3mm wel stevig genoeg? lijkt mij serieus dun ???

is zo'n mat van 3mm wel stevig genoeg? lijkt mij serieus dun ???

Ja 3 mm is, denk ik, inderdaad wel redelijk dun, daarom heb ik zelf gekozen voor de losse matten en niet de matten op rol. Deze losse matten die ik nu heb zijn 2 cm dik en volstaan wel...

Bij helisports hebben ze ook dikkere matten, maar geen idee wat die kosten, anders moet je es op hun site gaan zien. Ik heb een mat van 2m x 1m ongeveer, is 8mm dik dacht ik, en kostte €30 als ik me niet vergis.

Terug
Naar boven