MuscleMeat

Nieuws VN-rapport: Zwarte Piet moet anders

Peiling Peiling Zwarte Piet moet anders?

• Totaal stemmers
    36
Kijk, als ze in Marokko een volksfeest hadden waarbij het verhaal is dat elk jaar voor een periode een oude man met farao-achtige hoed naar Marokko ging en dat hij knechten meeneemt. Die knechten zijn allemaal verkleed, hebben een grote nepneus op, een klein hoedje, en lange krullende bakkenbaarden. En ze geven chocolademunten weg die ze in een zakje hebben (en misschien vroeger deden ze dat niet ofzo I dunno). Het is meteen duidelijk dat dit een karikatuur van joden en joodse slaven uit Egypte. Als Marokkanen dat volksfeest hier zouden willen vieren zouden velen die nu Zwarte Piet verdedigen dat feest het liefst verbieden.

Marokkanen zouden zeggen, omdat zij emotioneel kijken en het dus niet willen zien "het is helemaal geen Jood, dat jullie er Joden in zien betekend dat je zelluf antisemitische bend joh! Het is een onschuldig kinderfeest!!"

Muwah, ik ben er niet voor om Zwarte Piet te verbieden dus is dit niet van toepassing op mij in ieder geval. Ik wil dat mensen gaan inzien dat het een beschamende traditie is, en dat het een kleine nationale schande is. Eigenlijk zouden nationalisten voorrop moeten lopen bij anti-ZP shit, want ik schaam me kapot voor Nederland, je zal dit als buitenlander maar tegenkomen :\

Precies, namelijk een fucking KINDERFEEST.

Ik bedoel iemand die niet emotioneel geïnvesteerd is zoals mensen die dat zien en verder niets. Die weet ook dat kinderfeest en racistische karikatuur elkaar niet uitsluit. Maar ik heb eerder echt domme uitspraken van jou zien komen, en dan bedoel ik niet, dingen waar ik het niet mee eens ben, maar oprecht domme uitspraken. En, zoals ik al eerder heb aangegeven, zegt de combinatie van jouw uitspraken en je avatar dat je emotioneel en intellectueel niet volwassen bent. 100% zeker dat je 'Nederland mijn Vaderland' lijkt, met 170,000 mensen delen ze een IQ van 90. Dus ik ga hierna niet op jouw onzin in.

Kijk, als ze in Marokko een volksfeest hadden waarbij het verhaal is dat elk jaar voor een periode een oude man met farao-achtige hoed naar Marokko ging en dat hij knechten meeneemt. Die knechten zijn allemaal verkleed, hebben een grote nepneus op, een klein hoedje, en lange krullende bakkenbaarden. En ze geven chocolademunten weg die ze in een zakje hebben (en misschien vroeger deden ze dat niet ofzo I dunno). Het is meteen duidelijk dat dit een karikatuur van joden en joodse slaven uit Egypte. Als Marokkanen dat volksfeest hier zouden willen vieren zouden velen die nu Zwarte Piet verdedigen dat feest het liefst verbieden. Marokkanen zouden zeggen, omdat zij emotioneel kijken en het dus niet willen zien "het is helemaal geen Jood, dat jullie er Joden in zien betekend dat je zelluf antisemitische bend joh! Het is een onschuldig kinderfeest!!" .
Wat een speculatief gelul.

Maar ik heb eerder echt domme uitspraken van jou zien komen, en dan bedoel ik niet, dingen waar ik het niet mee eens ben, maar oprecht domme uitspraken. En, zoals ik al eerder heb aangegeven, zegt de combinatie van jouw uitspraken en je avatar dat je emotioneel en intellectueel niet volwassen bent.
Het interesseert mij dus echt bar weinig hoe jij over mij denkt. Ik vind het echter wel frappant dat je op de man in moet spelen om je punt duidelijk te maken en mij dan intellectueel niet volwassen noemt ;).

Ik wil dat mensen gaan inzien dat het een beschamende traditie is, en dat het een kleine nationale schande is.
Je kan wel zoveel willen. Een kleine nationale schande? En dan zeg je dat ik domme dingen zeg :roflol:.

Laatst bewerkt:
Niemandweet wat is je tumblr naam?

Wat is trouwens Nederland mijn Vaderland?
Nvm heb t gegoogled.

Nee sorry, ik doe niet aan FB communities. Heb zowiezo niets met FB.

Wat is dat hier eigenlijk de laatste met die jonge kereltjes die zichzelf zo volwassen en intelligent vinden?

Zwarte piet is racisme.

Juist interview op de Belgische televisie (Canvas) met Quinsy Gario, wat een verschrikkelijk irritant kereltje. Direct aangeven dat bepaalde beelden niet getoond mogen worden (zijn arrestatie) maar wel ijveren voor zijn vrije mening

• Like
Waarderingen: mat
Verdomme, moet ik weer dit gezeur aanhoren de komende verjaardag.

zwarte piet is een kindervriend en is geliefd bij de kinderen , doe normaal man met die zever allemaal , is allemaal pure provocatie imo

Precies, namelijk een fucking KINDERFEEST.

Dat argument is toch precies andersom te gebruiken, namelijk dat het kinderen geen donder uitmaakt hoe Piet eruit ziet en je het 19e eeuwse negerbeeld er dus gerust uit kunt slaan. Zwarte Piet als een laatste bastion van openlijk racisme van volwassenen die dat blijkbaar met hand en tand willen verdedigen (die zwerte bepalen hier alles al, als die zwerte da nie willen dan rotte ze maar op) juist ten koste van een kinderfeest dat een stuk charmanter zou zijn zonder negerhulpjes, en ook zonder katholieke mijter eigenlijk. Daar moeten Quinsy en ik nog iets op verzinnen.

waarom rot je niet gewoon op naar je eigen land

dit is 'mijn' eigen land, en we leven niet volgens blut und boden regels, ookal zou je dat misschien fijner vinden.

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Vind Quincy ook irritant, zag een deel van een interview, weet niet of het hetzelfde is. Eigenlijk moet de beweging geleidt worden door een blanke.

Dat argument is toch precies andersom te gebruiken, namelijk dat het kinderen geen donder uitmaakt hoe Piet eruit ziet en je het 19e eeuwse negerbeeld er dus gerust uit kunt slaan. Zwarte Piet als een laatste bastion van openlijk racisme van volwassenen die dat blijkbaar met hand en tand willen verdedigen (die zwerte bepalen hier alles al, als die zwerte da nie willen dan rotte ze maar op) juist ten koste van een kinderfeest dat een stuk charmanter zou zijn zonder negerhulpjes, en ook zonder katholieke mijter eigenlijk. Daar moeten Quinsy en ik nog iets op verzinnen.

Dat gaat dus niet op, want alleen racisten zien negerslaven in zwarte piet. Als je namelijk niet naar ras kijkt, zie je alleen een zwart mannetje in een raar pakje.

De rede dat ik op de man speel is omdat ik door een afwezigheid van zelfreflectie jouw niet kan tot inkeer kan brengen, ik zou willen dat ik jou een derde partij's perspectief zou kunnen opleggen zodat je ziet hoe belachelijk het is wat je zegt, de frustratie van het niet kunnen doen van dat leidt tot de persoonlijke aanval. Niet helemaal eerlijk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Als je hier een joodse karikatuur in ziet benndege zelluf een racist. dat jij een gniepige man ziet en denkt 'jood' zegt wat over jezelf"

En dat "speculatieve" voorbeeld is op een detail na precies hetzelfde, volledig equivalent aan Zwarte Piet. Dat je dat niet kan zien... wel, zie boven.

Sinterklaas bestaat toch niet. :(

Dat gaat dus niet op, want alleen racisten zien negerslaven in zwarte piet. Als je namelijk niet naar ras kijkt, zie je alleen een zwart mannetje in een raar pakje.

Ja dat hadden ze vroeger moeten weten. :( Alleen als je denkt dat je een n*ger en een slaaf bent ben je een n*ger en een slaaf. Je bent een gevangene van je eigen geest dwaas. Denk groots, denk vrij!
Retoriek van de bovenste plank Appelflap. :thumb: Heb ik niet van terug.

Terug
Naar boven