AndroidHealthClinic

Nieuws VN-rapport: Zwarte Piet moet anders

Peiling Peiling Zwarte Piet moet anders?

• Totaal stemmers
    36
Zwarte mensen werden, in de tijd rond en ook na, de uitvinding van Zwarte Piet precies zo afgebeeld als Zwarte Piet. Ik snap niet dat je dan kan ontkennen dat het een n*ger moet voorstellen. Naja, ik snap het wel. Je hebt positieve emotionele herinneringen aan zwarte piet, je vind jezelf niet racistisch, dus is zwarte piet ook niet racistisch.

+1 Niemandweet. Die racisten hier zijn verblind door racisme.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
pinkelman.jpg

http://www.volkskrant.nl/leven/geen-twijfel-zwarte-piet-stamt-af-van-kindslaven~a3531694/

Je ziet ook dat in de originele afbeeldingen van Zwarte Piet, hij Afroïde kenmerken heeft, en geen Europoïde. Hoe hij daar afgebeeld is is geen karikatuur. Maar vervolgens kwamen die rode lippen e.d. met schmink en shit om duidelijk te maken dat het hier om een n*ger gaat. Karikatuur werd nodig omdat je blanke mensen als n*ger wilde aantonen, zo is de Zwarte Piet ontstaan.

Zwarte piet is zonder twijfel een reliek uit de tijd van openlijk racisme en kolonialisme. Volledig achterhaald, en tijd aan verandering toe. Ik zie het probleem niet. Kinderen zullen er echt geen erg in hebben, die kan het niks schelen hoe ZP eruit ziet. Dusja, ik snap niet wat iedereen moeilijk doet, verander hem en we zijn er klaar mee.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Ik ben momenteel in dubio of jij hier daadwerkelijk zo over denkt of gewoon jeanpiston aan het trollen bent...

Duidelijk sarcastisch lijkt me.

Verder zei ik niet dat racisten door racisme verblind zijn, maar goed.

vind dat er ook een mocro piet moet kunnen zijn.

Zwarte piet is zonder twijfel een reliek uit de tijd van openlijk racisme en kolonialisme. Volledig achterhaald, en tijd aan verandering toe. Ik zie het probleem niet. Kinderen zullen er echt geen erg in hebben, die kan het niks schelen hoe ZP eruit ziet. Dusja, ik snap niet wat iedereen moeilijk doet, verander hem en we zijn er klaar mee.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Duidelijk sarcastisch lijkt me.

Verder zei ik niet dat racisten door racisme verblind zijn, maar goed.
Nee, dat zeg ik inderdaad. Of ben jij nu ook een beetje blind aan het worden?

ah ja, ik zie het.

Al die Santa's elves is ook racistisch voor midgets, weg ermee.

Heb trouwens nog nooit een afrikaan of i.d. horen klagen over Pieten, zijn alleen die blanke NLers :/

voor mocro piet moet je bij klokhuis programma zijn voor creative consult, die doen ook wel ens een blanke acteur als rapper die dan bijna als een ali-b karikatuur overkomt.

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Al die Santa's elves is ook racistisch voor midgets, weg ermee.

Heb trouwens nog nooit een afrikaan of i.d. horen klagen over Pieten, zijn alleen die blanke NLers :/

ooh, en omdat het blanke Nederlanders zijn hebben ze het fout, racist.

Santa's elves, in het verhaal of legende zelf zeg maar, stellen het geen midgets voor, maar in het echt worden er wel midgets ingezet. Bij zwarte piet is de 'legende' gebaseerd op zwarte pages, en gespeeld door blanke mensen. Ik vind wel dat midgets vaak beetje uitgebuit worden, ze zijn altijd een gimmick, maarja, ze verdienen er wat geld mee.

Jammer dat ik nergens het interview met Etienne Vermeersch over deze discussie kan terugvinden. Daaruit bleek dat Zwarte Piet geeneens een n*ger is, dus waar hebben we het eigenlijk over?

get?url=http%3A%2F%2Fgifl.ink%2Fdawson.gif

iedereen kan roepen wat die wil, maar uiteindelijk gaat zwarte piet toch veranderen en over een aantal jaar zal dit racistische feest gelukkig ook niet meer bestaan.

Ik weet niet wie Etienne Vermeersch is, maar het lijkt me dat dat gewoon een interpretatie is, en gezien het bewijs dat hij wel een n*ger is, denk ik niet dat het sterk is. Wat je vaak hoort is een verwijzing naar krampus uit Duitsland een Oosterijk. Ik gok dat dat haar punt is? Dit mist het punt in mijn ogen. In Nederland hebben we dit getransformeerd, en een andere gedaante aangedaan, in de vorm van een n*ger. Dus ookal ligt de oorsprong bij een demonische verschijning, wij hebben er een n*ger van gemaakt.

Voordelen van Zwarte Piet afschaffen:
  • Geen gedoe meer;
  • Weer leuk kinderfeest;

Nadelen van Zwarte Piet afschaffen:
  • n*gers die hun invloed uitoefenen;
  • Overwinning voor Cultureel Marxisme;

(not srs)

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:46 ----------

Etienne blijkt een man, Fransozen en hun wijvennamen ook altijd

Nou nou, ik ken een of andere derderangsfilosoof niet. Je doet alsof het een fucking Descartes of Nietzsche is. Lekker makkelijk om dat als excuus aan te grijpen voor zo'n reactie. Alsof het gebruikelijk is om willekeurige academi te kennen. Sowieso als ik een of andere obscure filosoof kom dat jij hem niet kent, of waarschijnlijk zelfs dat je niet kan vertellen wat Jurgen Habermans belangrijkste concepten zijn zonder te googlen, wat gewoon normaal is overigens.

Laatst bewerkt:
Gevoelig plekje geraakt :)

Naja is toch gewoon een rare reactie. Doet alsof het een wereldberoemd persoon is die je moet kennen (wat onzin is) in een poging me belachelijk te maken. Niet zozeer een 'gevoelige plek' dat ik niet die persoon ken, of niet op de hoogte ben van elke filosoof, maar die reactie, ja, gevoelige plek. Hoe ik dat interpreteer is ik door mijn mening belachelijk ben, terwijl ik (natuurlijk) van mezelf niet vind dat ik iets belachelijks zeg. In die zin, gevoelige plek. Mag toch een gevoelig plek hebben :(

e: beetje als een tiener op school niet weet dat die ene persoon niet bij de tweederangs boyband hoort en uitgelachen wordt. It stings man :(

Laatst bewerkt:
Naja is toch gewoon een rare reactie. Doet alsof het een wereldberoemd persoon is die je moet kennen in een poging me belachelijk te maken. Niet zozeer een 'gevoelige plek' dat ik niet die persoon ken, maar die reactie, ja, gevoelige plek. Nou en? Mag toch een gevoelig plek hebben :(

Zeker dat je die plek wilt blootstellen met Mat erbij? :scratch:

Nou nou, ik ken een of andere derderangsfilosoof niet. Je doet alsof het een fucking Descartes of Nietzsche is. Lekker makkelijk om dat als excuus aan te grijpen voor zo'n reactie. Alsof het gebruikelijk is om willekeurige academi te kennen. Sowieso als ik een of andere obscure filosoof kom dat jij hem niet kent, of waarschijnlijk zelfs dat je niet kan vertellen wat Jurgen Habermans belangrijkste concepten zijn zonder te googlen, wat gewoon normaal is overigens.

Beter ga jij konijnen kweken.

Terug
Naar boven