MuscleMeat

Voeding buitenland

PyjamaBroek

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Ik zit momenteel voor 5 maanden in Singapore. Plan is om hier veel te sporten met als doel vetverlies. Echter, het eten wat je hier in food centres koopt bevat niet veel eiwitten. Is het dan verstandig om toch whey proteine te drinken. En zo ja, hoe vaak?

Btw, het gaat om hardlopen/zwemmen, geen krachttraining.

Ja, je zou een tekort aan eiwitten eventueel op kunnen vangen met whey. Het heeft geen meerwaarde ten opzichte van andere eiwitbronnen in jouw geval, maar goed, als je echt moeilijk aan je eiwit inname kan komen in Singapore dan kan whey inderdaad een oplossing zijn.

Hoe vaak? Zo vaak dat je in combinatie met wat je normaal eet zo rond de 1,5-2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. Dus rond de 130-150 gram voor jouw geval.

Maar je zult hoe dan ook (zelfs als je 5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht at) wel wat spiermassa verbranden als je de komende maanden gaat cutten zonder echt krachttraining te doen, simpelweg omdat je lichaam minder prikkels krijgt voor spiergroei/behoud. Goed eten kan dat natuurlijk wel beperken en ook met hardlopen/zwemmen gebruik je aardig wat spieren waardoor je ze nog wel enigszins belast, maar het is waarschijnlijk niet realistisch om te verwachten dat je 100% van je kracht zult behouden. Maar goed, als je doel vet verlies accepteren en door de vingers zien. Ik denk echter (persoonlijk) dat er met jouw lengte en stats niet heel veel over zal blijven als je komende maanden puur wilt gaan afvallen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor je reactie. Probleem is idd dat eiwitten moeilijk te krijgen zijn, tenzij het gefrituurd o.i.d. is. Maar top, dan ga ik af en toe mijn voeding aanvullen met een shake.

ongeveer 2 tot 3 gram per kg lichaams gewicht.
Drie keer per dag een shake, en walla.

Singapore? Noten en kip in overvloed zou je zeggen.

Ja volgens mij kan je daar zat eiwit rijk voedsel kopen, vis en kip en rijst ga zo maar door :eek:

Kan ook...als je het zelf bereid. Kant en klaar daarentegen... Denk dat TS dat misschien bedoeld met het eten verkrijgbaar in Food centres?

dacht dat ze daar volgas beef en kip enzo aten? lijken mij goede bronnen ja en anders whey kopen.

En eieren dan trouwens??

Ja het probleem is dat er veel eten met kip en andere eiwitbronnen is, maar alles is gefrituurd of zit in een dikke laag curry, saus etc. Kwark hebben ze bijv niet en magere yoghurt kost 4e per halve liter.

Als ik het goed begrijp heb ik dus 150g eiwit per dag nodig. Dus shake na de maaltijd en na het sporten om tot dit aantal te komen neem ik aan?

Je zou wat lichaamsgewicht oefeningen kunnen doen voor je kracht.. opdrukken, pull-ups, etc. Doe een rugzak om met wat zware dingen erin :D

Oke, nog een laatste vraag. Ik heb berekend dat ik ongeveer 75 gram eiwitten te kort kom per dag. Hoe zal ik de shakes verdelen, bij ontbijt/lunch/avondeten een shake? Of voor/na het sporten ook?

't is belangrijker dat je zorgt dat je zeg maar over 24 uur zo gespreid mogelijk eiwitten in je lichaam hebt dan dat je extreem veel eiwitten piekt tijdens sporturen een de rest van de dag niets meer. Dus je kunt het best kijken bij welke maaltijden/tijden van de dag je amper eiwitten binnen krijgt en op die momenten het aanvullen met shakes. Je hoeft echt niet precies tijdens je sport uren een shake te pakken o.i.d. het is belangrijker dat je lichaam gewoon zo gespreid mogelijk eiwitten kan aangrijpen.

S'morgens op je nuchtere maag een shake,dan s'middag en s'avonds voor het slapen gaan lijkt mij het beste.

En de lokale bronnen en streekgerechten? Zijn daar geen alternatieven in te vinden ipv kip/kwark.
Vis, tofu, andere noten, schaal schelpdieren, zijn daar genoeg. Verder eieren

Terug
Naar boven