Fitness Seller

Voeding echt belangrijk voor tieners?

doodsfitness

Cool Novice
Waardering
0
hoi allemaal,

Ik vraag me af of voeding nou echt zo belangrijk is voor tieners, Mike Chang van sixpackshortcuts zegt dat de voeding voor tieners niet zo belangrijk is en dat je alles mag eten. is dit ook zo of is het ook belangrijk als je tiener bent?

Voeding + training + rust bepaalt je progressie. Als een van deze drie (voeding in dit geval) minder is, zal je progressie dus ook minder zijn.

Waar denk je dat die 1m88 66kg vandaan komt?

hoi allemaal,

Ik vraag me af of voeding nou echt zo belangrijk is voor tieners, Mike Chang van sixpackshortcuts zegt dat de voeding voor tieners niet zo belangrijk is en dat je alles mag eten. is dit ook zo of is het ook belangrijk als je tiener bent?

Meestal eten ze (nou ja de ecto's althans) te weinig, dus in plaats van te focussen op dingen die ze niet mogen eten kunnen ze vaak beter meer eten. Maar om nu te zeggen dat het niet belangrijk is is natuurlijk overdreven.

voeding is het meest anabole wat er bestaat.. Het begint met trainen daarbij goed eten en maak t af met goede nachtrust. iedere dag weer ongeacht je leeftijd

Na een jaar hard trainen maar veel te nonchalant te zijn met mijn voeding heb ik weinig resultaat gehaald. Als ik jou was zou ik dus gewoon meteen met je voeding beginnen voordat je dadelijk over een jaar spijt hebt dat je een jaar hebt verspilt;)

Natuurlijk is het belangrijk als tiener; het is alleen zo dat als je jong bent je wat meer kan hebben en gewoon moet genieten van eten en niet gaan mierennken over je voeding. Je moet zelf gewoon een afweging maken

Voeding is voor iedereen belangrijk.

want naar mike chang van sixpackshortcuts moet je luisteren....
hij probeert gewoon zijn ding te verkopen

Voeding is belangrijk ja.

Sixpackshortcuts...

Ik weet niet in welke context dit gezegd is of met welke nuance, ik reageer dus enkel op de stelling die jij hier naar voren brengt:

Tieners kan je om te beginnen al niet veralgemenen, je hebt tieners met goede en minder goede aanleg. Je hebt tieners die makkelijk dik worden en je hebt tieners die makkelijk gespierd worden. Allemaal afhankelijk van aanleg enz.

Wat je kan zeggen is dat mensen met betere aanleg ook nog groeien met minder optimale voeding, maar ook zij zouden beter groeien met optimale voeding.

Wat je ook kan zeggen is dat een tiener met een hoge stofwisseling* veel kcal moet eten en dus een stuk minder strikt kan eten zolang die kcal maar bereikt worden. Stel dat je als tiener 5000-6000 kcal moet eten om echt goed te groeien, dan moet je niet moeilijk doen over wat minder schone voeding af en toe.

* en tieners hebben over het algemeen een hogere stofwisseling dan oudere leeftijdsgroepen, maar er zijn natuurlijk ook tieners met normale tot langzame stofwisseling.

Maar verder gelden dezelfde regels, eten is belangrijk, net zo belangrijk als training IMO.

Ik weet niet in welke context dit gezegd is of met welke nuance, ik reageer dus enkel op de stelling die jij hier naar voren brengt:

Tieners kan je om te beginnen al niet veralgemenen, je hebt tieners met goede en minder goede aanleg. Je hebt tieners die makkelijk dik worden en je hebt tieners die makkelijk gespierd worden. Allemaal afhankelijk van aanleg enz.

Wat je kan zeggen is dat mensen met betere aanleg ook nog groeien met minder optimale voeding, maar ook zij zouden beter groeien met optimale voeding.

Wat je ook kan zeggen is dat een tiener met een hoge stofwisseling* veel kcal moet eten en dus een stuk minder strikt kan eten zolang die kcal maar bereikt worden. Stel dat je als tiener 5000-6000 kcal moet eten om echt goed te groeien, dan moet je niet moeilijk doen over wat minder schone voeding af en toe.

* en tieners hebben over het algemeen een hogere stofwisseling dan oudere leeftijdsgroepen, maar er zijn natuurlijk ook tieners met normale tot langzame stofwisseling.

Maar verder gelden dezelfde regels, eten is belangrijk, net zo belangrijk als training IMO.
5000 kcal u wot m8 we zijn niet allemaal Killy's

hoi allemaal,

Zegt al genoeg hé. Gooi die gozer is van je Abbo af.

Voedsel is zo extreem belangrijk, met voedsel kom je aan en val je af, bepaald je herstel en maakt hormonen aan. Kortom:

Vreten tot je kotst....

Dan je kots vreten zodat je die gains niet mist!...

Dan meer vreten....

Terug
Naar boven