MuscleMeat

Voeding en Dietiek

Ja volgens mij wel. Je hebt wel bijvoorbeeld Gezondheidswetenschappen op de uni in Groningen. Ik zal me eerst eens goed verdiepen in alle verschillende richtingen. HBO sluit ik ook niet uit al lees je vaak dat de info die je daar leert niet klopt en dat is natuurlijk niet zo mooi.

• Topic Starter Topic Starter
Wat wil je nu gaan doen dan?

Trade Management Asia (engelse opleiding), Sport, Gezondheid en Management (Nijmegen), Facility Management (loting) en Sportmarketing.
Nu maar eens kijken waar ik wordt aangenomen :p

wat een onzin!
wanneer je HAVO redelijk goed hebt afgerond is het niveau van voeding en dietetiek vrij simpel.
ik ben alleen bij de verplichte lessen aanwezig en heb tot nu toe alle punten binnen.

Heb in 3 VMBO Biologie laten vallen omdat ik er niets van snapte, dit was ruim 6 jaar geleden, dus dan ga ik nu echt HAVO niveau niet begrijpen.
Ben meer begaan met Wiskunde, M&O enzo

Maar dat zijn toch niet allemaal opleidingen met loting? Dus je kunt ze sowieso beginnen of niet? Of heb je geen Havo ofzo waardoor je dus ook die biologie test moest doen?

Nee apart verhaal.
Heb dus een tijd gewerkt als militair, toen kwam ik erachter dat je toch echt wel een opleiding moest doen om niet je hele leven toiletjes schoon te maken, dus ontslag genomen en naar school gegaan.
Alleen dacht de school dat ik te dom was om alle vakken havo in een jaar te doen, mocht er dus maar 5 doen, dus heb geen diploma maar 5 certificaten aan het eind van het jaar, dus moet ik voor vrijwel elke opleiding een 21+ test doen, muv TMA.

Ah op die manier, zuur man. Al maakt het natuurlijk niet heel veel uit als je met een test alsnog wordt toegelaten op het HBO.

Maar als voeding je zo interesseert en je voeding en Diëtetiek wou gaan doen waarom schrijf je je dan in voor Trade Management Asia? Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met Commerciële Economie omdat dit me toen wel aansprak en ik dacht er wel een mooie baan mee te kunnen krijgen later. Het probleem is eigenlijk dat ik op de Havo voor Economie heb gekozen omdat ik daar wel goed in was, niet zozeer omdat ik dat leuk vond. Vervolgens heb ik de vervolgopleiding ook maar in die richting gekozen, om er nu pas bij stil te staan dat dit helemaal niet is wat ik wil gaan doen. Wat ik hiermee wil zeggen is denk er goed over na wat je wil gaan doen aangezien het je leven kan gaan bepalen. Uiteraard kun je altijd van koers veranderen maar het is toch wel handig om nu de juiste keuze te maken.

Als je voeding en diëtetiek nu niet kiest omdat die biologie test je te moeilijk lijkt zou ik het toch nog eens heroverwegen. Met genoeg wilskracht valt het vast wel te leren aangezien het op de Havo ook maar basis biologie is he.

Daar heb je inderdaad wel gelijk in.
Het punt is alleen dat ik de examens heb tot de 24e, daarna heb ik 2 weken om die toets te leren (moet dan ook wisk A, maar dat leer ik wel makkelijk over het algemeen), had eens gevraagd wat een stof dat voor biologie was, maar dat was echt ziek:

[Link niet meer beschikbaar]

En wat jij zegt denk ik ook, in de handel met Azië valt goed geld te verdienen, dus dat kan ik ook proberen wie weet wordt het wat.
Was laatst ook een onderzoek geweest dat slechts 4% van de mensen ook echt gaat werken waarvoor ze gestudeerd hebben, dus wie weet wordt ik straks astronaut of chef vuilnisman

Die 4% wijst maar weer eens aan hoeveel mensen eigenlijk een verkeerde studie kiezen. Daarom raad ik je dan ook aan om niet een opleiding te kiezen waar zogenaamd veel geld mee valt te verdienen maar eentje waar je passie voor hebt en waar je het leuk vindt om je in te verdiepen zonder dat het moet van school. Ik zal die biologie eens bekijken, ben benieuwd. Is ook alweer wat jaartjes geleden voor mij haha

Die 4% wijst maar weer eens aan hoeveel mensen eigenlijk een verkeerde studie kiezen. Daarom raad ik je dan ook aan om niet een opleiding te kiezen waar zogenaamd veel geld mee valt te verdienen maar eentje waar je passie voor hebt en waar je het leuk vindt om je in te verdiepen zonder dat het moet van school. Ik zal die biologie eens bekijken, ben benieuwd. Is ook alweer wat jaartjes geleden voor mij haha
Biologie heeft een nice curriculum, alleen sociobiologie, ecologie en embryologie ed. moet je ook trekken :o

Ik word sowieso toegelaten maar zou me wel opnieuw moeten verdiepen in de biologie want dat is na 6-7jaar natuurlijk wel weggezakt. Ik vraag me af hoe diep er op zal worden ingegaan tijdens de studie Voeding en Diëtetiek, ik heb het gevoel dat het echt om de basis zal gaan. Aan je emoticon te zien trek jij die dingen niet dus. Ecologie zal toch geen rol spelen bij de studie lijkt me.

Ik word sowieso toegelaten maar zou me wel opnieuw moeten verdiepen in de biologie want dat is na 6-7jaar natuurlijk wel weggezakt. Ik vraag me af hoe diep er op zal worden ingegaan tijdens de studie Voeding en Diëtetiek, ik heb het gevoel dat het echt om de basis zal gaan. Aan je emoticon te zien trek jij die dingen niet dus. Ecologie zal toch geen rol spelen bij de studie lijkt me.
Oh dacht dat je verwees naar de studie biologie. Nee, bij voeding & dietetiek krijg je die shit hoogstwaarschijnlijk niet.

Oh zo, nee Weightboy postte een link van de toets als je geen vooropleiding hebt.

[Link niet meer beschikbaar]

Dat is de stof die je dan zou moeten kennen voor de toelatingstoets. Ik zit er zelf aan te denken om bijvoorbeeld Voeding en Diëtetiek te gaan doen en dan mijn kennis te verbreden door cursussen en zelf studie.

Oh lol, stof van 'biologie voor jou', dat is as easy as it gets.

Haha inderdaad, daarom begrijp ik Weightboy ook niet dat hij eerst de studie wil gaan doen maar er nu toch vanaf ziet door die toelatingstoets. Het is gewoon Havo niveau uiteraard dus dat moet makkelijk te leren zijn. Eerst mijn huidige studie maar eens afronden ook al is het niks aan.

Haha inderdaad, daarom begrijp ik Weightboy ook niet dat hij eerst de studie wil gaan doen maar er nu toch vanaf ziet door die toelatingstoets. Het is gewoon Havo niveau uiteraard dus dat moet makkelijk te leren zijn. Eerst mijn huidige studie maar eens afronden ook al is het niks aan.

Als je mij in de biologielessen gezien had zou je dat niet zeggen :p
En als het achteraf een slechte keuze blijft zal ik aan jou denken en mezelf voor mn hoofd slaan :)

Ik ben ook van plan om V&D te volgen aangezien mijn interesses in fitness en juiste voeding zitten maar kent iemand anders nog ook andere opleidingen die op mijn interesses kunnen aansluiten(hbo opleidingen bedoel ik dan)

Dankje MarceldeV maar ik bedoelde meer hbo opleidingen die ook aan te sluiten zijn in de fitness wereld

Dan krijg je denk ik van die opleidingen als sport en management die volgens mij redelijk populair zijn. Al denk ik dat ze je dan gewoon veel management leren maar ook weer niet zoveel dat je er daadwerkelijk veel mee kunt.

Terug
Naar boven