Fitness Seller

Voeding, nu 2,5 maanden intensief bezig

Bezoekers in dit topic

Marco96

Novice
Lid geworden
23 jun 2017
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
77kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Ik lees al een aantal maanden mee en heb de sticky's goed doorgenomen, ervaringen van anderen gelezen en ben begonnen met trainen in de sportschool.

In de eerste maand ben ik full body gaan trainen op maandag, woensdag en vrijdag. Daarna ben ik overgegaan op een splitschema. Ik ga sindsdien 6x in de week naar de sportschool.

Ik ben begonnen op 69kg, en zit ondertussen op 77kg. Begonnen met een vetpercentage van 17,4%, en zit nu op 17.6%. Dit is vrij logisch, omdat ik ben gaan bulken. Mij is verteld dat ik beter eerst spiermassa aan kan zetten om vervolgens te gaan cutten zodat alles zichtbaar wordt. Ik ben skinny fat. Dit is voor mij de reden geweest om gezonder te gaan leven en om een mooi lichaam te trainen. Overigens ben ik 20 jaar.

Afijn, mijn vraag is of jullie mijn voedingsschema prima vinden of dat ik beter iets kan veranderen, meer eten of juist minder (eiwitten). Dit is wat ik eet op een dag:

09.00 2 bruine boterhammen met 4 plakken kipfilet, banaan, creatine en whey shake

11.00 2 plakken volkoren ontbijtkoek, cashew noten, glas melk

13.00 2 bruine boterhammen met 2 gekookte eieren, melk

15.00 magere yoghurt met een beetje vanille vla, whey shake

17.30 volkoren macaroni met veel rundergehakt en veel groenten, melk

19.00 banaan, whey shake

21.00 magere yoghurt met havervlokken

23.00 500 gram magere franse kwark

Tussendoor drink ik 1,5 tot 2 liter water ook.


Alvast bedankt voor de hulp :)
 
Hallo allemaal,

Ik lees al een aantal maanden mee en heb de sticky's goed doorgenomen, ervaringen van anderen gelezen en ben begonnen met trainen in de sportschool.

In de eerste maand ben ik full body gaan trainen op maandag, woensdag en vrijdag. Daarna ben ik overgegaan op een splitschema. Ik ga sindsdien 6x in de week naar de sportschool.

Ik ben begonnen op 69kg, en zit ondertussen op 77kg. Begonnen met een vetpercentage van 17,4%, en zit nu op 17.6%. Dit is vrij logisch, omdat ik ben gaan bulken. Mij is verteld dat ik beter eerst spiermassa aan kan zetten om vervolgens te gaan cutten zodat alles zichtbaar wordt. Ik ben skinny fat. Dit is voor mij de reden geweest om gezonder te gaan leven en om een mooi lichaam te trainen. Overigens ben ik 20 jaar.

Afijn, mijn vraag is of jullie mijn voedingsschema prima vinden of dat ik beter iets kan veranderen, meer eten of juist minder (eiwitten). Dit is wat ik eet op een dag:

09.00 2 bruine boterhammen met 4 plakken kipfilet, banaan, creatine en whey shake

11.00 2 plakken volkoren ontbijtkoek, cashew noten, glas melk

13.00 2 bruine boterhammen met 2 gekookte eieren, melk

15.00 magere yoghurt met een beetje vanille vla, whey shake

17.30 volkoren macaroni met veel rundergehakt en veel groenten, melk

19.00 banaan, whey shake

21.00 magere yoghurt met havervlokken

23.00 500 gram magere franse kwark

Tussendoor drink ik 1,5 tot 2 liter water ook.


Alvast bedankt voor de hulp :)

Zonder macros en kcals kunnen we weinig zeggen.

Veel te veel whey shakes naar mijn mening.
 
Zonder macros en kcals kunnen we weinig zeggen.

Veel te veel whey shakes naar mijn mening.

Ik zit 400 calorieën boven wat ik nodig heb. Dit heb ik uitgerekend via een app.
 
Ik zit 400 calorieën boven wat ik nodig heb. Dit heb ik uitgerekend via een app.
Hij bedoelt: hoeveel caloriën is dit, wat is de verdeling eiwitten/koolhydraten/vetten. We hebben allemaal een veel te druk leven om dit zelf uit te rekenen ;)
 
Download fitnesspal, kun je zo je macro's zien.

1.5-2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en rest aanvullen met carbs is een beetje de algemene richtlijn.
 
Dank! Ik ga er eens naar kijken :)
 
Hij bedoelt: hoeveel caloriën is dit, wat is de verdeling eiwitten/koolhydraten/vetten. We hebben allemaal een veel te druk leven om dit zelf uit te rekenen ;)
euhhh pardon? Dan maak je maar ff tijd jij..
 
Sowieso te veel eiwitten. Kan ik je nu al vertellen.
 
Sowieso te veel eiwitten. Kan ik je nu al vertellen.
Dank voor je reactie, wat zou ik weg kunnen halen? 1 whey shake en 2 glazen melk?
 
je verdeling klopt gewoon niet in de vroege dag consumeer je te weinig eiwit, en laat op de dag stouw je je zelf in één x helemaal vol met eiwit....
 
je verdeling klopt gewoon niet in de vroege dag consumeer je te weinig eiwit, en laat op de dag stouw je je zelf in één x helemaal vol met eiwit....
Wat zou ik het beste kunnen omwisselen dan? :)
 
Denk daar eens heel goed over na:-) Daar leer je denk ik meer van..
Ik denk dat ik beter wat melk en een shake weg kan halen in de namiddag. Dan is het wel in verhouding
 
Ik denk dat het om te beginnen best een redelijk schema is. Lekker trainen, je calorieën bij houden in my fitness pall en vooral veel mee blijven lezen dan wordt je langzaam aan steeds wijzer.
 
Denk jij maar eens even na!
Ik zou in ider geval om 13.00 eerder iets eiwit rijkers nemen als een glas melk en 2 gekookte eieren bijvoorbeeld. en om 17.30 hoef je geen melk bij je gehakt te nemen om 21.00 lijkt verder het weer onnodig om yoghurt te gaan nemen. Je moet gewoon zorgen dat je je onderhoud weet je kcal inname weet en gewoon als leidraad minimaal 4 tot 6 maaltijden p dag a 30 of 40(als je 4 maaltijden neemt)gr proteine nemen
 
en 1 g vet per kg lichaamsgewicht en de rest opvullen met carbs
 
Ik zal je trouwens mijn basis onderhoud even doorgeven-

40gr whey+40gr Brinta+1 banaan

35gr bruin brood met 3 eieren heel gebakken

1 whey shake met 140gr bruin brood en 40gr pindakaas

200gr appel met 400ml halfvolle melk

200gr vis,kip,tartaar
100gr zilvervlies rijst
300gr groenten

30gr walnoten
500gr magere kwark.
 
Back
Naar boven