XXL Nutrition

Voeding rondom kuur

Grijpwijk

Ripped Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
Ik vroeg me af hoelang de meesten van jullie wachten met (naturel) cutten na een massakuur?
En hoe jullie de rest van de periodes rondom en tijdens een massakuur behandelen. Zoals nakuur: keihard doorbulken, matig bulken of richting onderhoud eten? Eerste weken na de nakuur rustiger aan ivm vet aanzetten of voluit bulken om massa te behouden? En dan dus de hamvraag hoelang wachten met cutten?

In mijn geval zal het om pro-hormonen gaan voorlopig (bespaar me aub het commentaar daarop, weet dat sommigen het rotzooi vinden ;) ) dus hoopte 2 weken na de nakuur wel eventueel langzaam aan te kunnen gaan cutten volgens de BFFM-methode mocht ik het nodig vinden.

ik zou langer wachten , laat je lichaam eerst wat wennen aan de nieuwe "spiermassa" en probeer die zolang mogelijk vast te houden.kzou zeker een maand wachten voor je gaat cutten , anders ben je je geringe gains al meteen kwijt.

ps: wat je gebruikt is jou keuze , maar verwacht er zeker niet te veel van.

ten eerste niet sommige van ons vinden ph's rotzooi... eigenlijk vinden wij het vrijwel allemaal rotzooi...

maargoed dat terzijden...

inderdaad langer wachten met cutten!!.. anders verlies je vrijwel alle gewonnen massa... zeker 3 maanden wachten na de kuur...

grt

Ik vind, dat als je toch voor een flinke massa kuur gaat, je het cutten voor een langere tijd terzijde moet schuiven. Zou in dat geval zelfs in de zomer doorbulken, maar die's zowat al over.

pas na de time off van je a.s kuur switchen van eten naar cutting
Dus massa kuur 12 weken , 12 weken off daarna pas switchen zou ik persoonlijk doen.
Je kan wel al tussendoor zakken in kcal rustig aan

Het beste kan je ervoor zorgen dat je in iedergeval 2 tot 3 gram eiwit per dag binnenkrijgt veel groente en fruit en niet te veel snelle koolhydraten dat werkt vaak heel goed en na je kuur niet op zn allerhardst doortrainen maar eerst je lichaam ff 2 weken een wat rustiger tempo geven veel succes met trainen

@ marky

ik denk dat , aangezien hij pro-"hormonen" gaat gebruiken , niet echt en flinke massa kuur gaat doen :-)

ik denk zelfs dat zijn vraag onder supplementen thuis hoort , ph horen hier eigenlijk niet thuis. Eigenlijk zouden ze een apparte plaats moeten krijgen op het forum , misschien onder de naam :waste of money! :D

WINSTROLST zei:
Het beste kan je ervoor zorgen dat je in iedergeval 2 tot 3 gram eiwit per dag binnenkrijgt veel groente en fruit en niet te veel snelle koolhydraten dat werkt vaak heel goed en na je kuur niet op zn allerhardst doortrainen maar eerst je lichaam ff 2 weken een wat rustiger tempo geven veel succes met trainen

Wat voor een koolhydraten zitten er in fruit denk je? En wat meer snellere koolhydraten na je kuur is juist wel aan te bevelen om wat meer insuline afgifte te creeren.

4cc

Grijpwijk zei:
In mijn geval zal het om pro-hormonen gaan voorlopig (bespaar me aub het commentaar daarop, weet dat sommigen het rotzooi vinden ;) )

sorry maar ik kan het niet laten;

ik heb echt slechte ervaringen gehoord van jongens die pro-hormonen hebben geprobeerd.

doe het nou maar niet.....

• Topic Starter Topic Starter
Loo zei:
sorry maar ik kan het niet laten;

ik heb echt slechte ervaringen gehoord van jongens die pro-hormonen hebben geprobeerd.

doe het nou maar niet.....

Vertel...
Ben ook op de hoogte van meer en meer negatieve ervaringen hier op het board de laatste tijd maar heb ook zat positieve logs gelezen.

Terug
Naar boven