XXL Nutrition

Voeding tijdens droogtrainen

goed! complexe koolhydraten en makkelijk te bereiden.

Ik neem er zelf 4 elke dag, handig om mee te nemen en goede kh's ;).

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaag zo dacht ik ook..

Totdat een collega me heel stom aan zat te kijken "dat ik brood ging eten tijdens de cut" dat je dan veel vocht vast houdt en dus minder snel het visuele resultaat krijgt te zien. dat ik in plaats daarvan beter kip met rijst dagelijks kon eten. Momenteel eet ik alleen op trainingsdagen kip met rijst en anders brood..naast andere voeding natuurlijk.

vroeg me dus af hoe jullie er hier over dachten;)

ik dacht dat je in de cut beter een low carb schema kon volgens..?? omdat het lichaam dan eerder het vet gaat verbranden in plaats van al die complexe koolhydraten die je binnenkrijgt van brood???

ik dacht dat je in de cut beter een low carb schema kon volgens..?? omdat het lichaam dan eerder het vet gaat verbranden in plaats van al die complexe koolhydraten die je binnenkrijgt van brood???

pre workout schijnt t wel degelijk goed te zijn om je spieren te voorzien van de nodige energie voor de workout.

Echter beperk ik de hoeveelheid wel tijdens de cut.
TIjdens het bulken at ik er 12 per dag nu max 4 en niet elke dag.

Ik ben al 10 kilo afgevallen op 6 boterhammen per dag, dus ik zie het probleem niet. Misschien wanneer ik erg laag in mijn vetpercentage kom te zitten maar dat punt is nog niet bereikt.

okeoke ik zit nu op 16% en doel is rond de 12 á 11% te komen.

variatie is ook belangrijk. dus het is niet zo dat je moet kiezen tussen rijst of brood. Ga voor een maaltijd met en een andere maaltijd voor rijst. Beide op 1 dag.
In de cut zijn kh's ook belangrijk. Bij de meeste cuts is het 40% van je dagelijkse kcal behoefte. Het gaat erom dat je zoveel mogelijk lage-GI kh eet. En zo min mogelijk de snelle suikers, hoge-GI kh eet, het liefst vermijden.

variatie is ook belangrijk. dus het is niet zo dat je moet kiezen tussen rijst of brood. Ga voor een maaltijd met brood en een andere maaltijd voor rijst. Beide op 1 dag.
In de cut zijn kh's ook belangrijk. Bij de meeste cuts is het 40% van je dagelijkse kcal behoefte. Het gaat erom dat je zoveel mogelijk lage-GI kh eet. En zo min mogelijk de snelle suikers, hoge-GI kh eet, het liefst vermijden.

Edit: 2 x keer Sorry!

Laatst bewerkt:
om echt droog te worden ,zoals de atleten na de wedstrijd toe ???zou ik met rijst gaan werken .

ben nu bezig met de 3e week van mijn low carb cut en heb daar geen brood in staan

ivm zout kun je idd wat vocht vasthouden, maar imo is dat verwaarloosbaar!

Ik eet een heel bruin brood in de cut zelfs, zo'n 20 sneetjes in dag totaal.
Ik mijd wel elke bron van suiker en trans vetten in de cut.
Voor de rest gewoon m'n Kcal's.
Ga pas op low carb terug wanneer ik de 10% bereikt heb voor nar 8% te gaan.
Vergeet niet KH's (zeker complexe) heb je nodig om je omzetting van T4 naar T3 te stimuleren (zie verhogen)
Mijn visie: Pas op low carb onder de 10%....

Terug
Naar boven