AndroidHealthClinic

Voedings schema ( mijn eerste voeding's schema )

dionj22able

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
63kg
Heeft er iemand opmerkingen over mijn uiteindelijke voedingsschema?
Voor de Bulk periode ( ik heb nog nooit eerder een voedingsschema opgezet/gebruikt ).
Tips zijn welkom!

Leeftijd 16
gewicht 62kg
lengte 1.82m
lichaamsvet -

Sport
afwisselen in
Dag 1. Borst + Rug
Dag 2. Armen
Dag 3. Benen
Daarna weer beginnen bij 1 dan 2 etc…
2682 K.cal verbruik ik per dag
+500 cal voor aan te komen ( spieren groei )

Hele dag door water drinken

Ontbijt.
80g Brinta 280kcal, Eiwit 8.8g, KH 52g, vet 1.6g
of 80g havermout 284kcal, Eiwit 8.8g, KH 48g, vet 6.4g

in magere melk
( rozijnen, kaneel , opwarmen. Voor afwisseling)

10 uur
2 eieren 164Kcal, Eiwit 14g, KH 0g, vet 12g
Bruinbrood 4 sneetjes 300Kcal, Eiwit 12g, KH 54g, vet 4g
4 met pindakaas 518Kcal, Eiwit 20g, KH 12g, vet 42g

Middag eten
4 met kipfilet 92Kcal, Eiwit 11g, KH 0g, vet 5g

15:00 uur
Bruinbrood 2 sneetjes 150Kcal, Eiwit 6g, KH 27g, vet 2g
2 met pindakaas 259Kcal, Eiwit 10g, KH 6g, vet 21g”
250g sla 28Kcal, Eiwit 3,3g, KH 118g, vet 0,5g
75g volkoren rijst 103Kcal, Eiwit 2,4g, KH 431g, vet 1,1g

Na de training
Stuk fruit
whey shake 114Kcal, Eiwit 27g, KH 0.5g, vet 0.3g
of meteen avondeten (Hier hebben wij bijna elke dag 250g groente bij)
Voor het slapen
Konings kwark 500g 275Kcal, Eiwit 44g, KH 24g, vet 0,5g

Totaal ongeveer 2673Kcal, Eiwit 174, KH 781, vet 104g + avondeten, melk en frui

Gaat hoe dan ook wat mis in je optelling. 781gr koolhydraten? Dat klopt niet.
75 gram gekookte rijst bevat bij jou 431 gr koolhydraten. Das knap. Ik zou het even opnieuw narekenen.

Mijn opmerkingen:

Ontbijt:
Persoonlijk zou ik alleen maar havermout ipv brinta nemen (glutenvrij).
Rozijnen met mate eten. Hoewel rozijnen veel mineralen bevat zijn het ook dikmakers door de grote hoeveelheid suiker. Misschien kan je het vervangen met een stuk fruit? Geprakte banaan, diepvriesfruit of bosbessen etc.

Als je alleen een whey shake neemt na de training vul je glycogeen niet aan dus voeg wat koolhydraten en vet toe. Vet heb je ook nodig voor het opnemen van vitames en eiwitten.

500 gram kwark en je bent maar 60 kg? :eek::eek:
Als je te veel eiwitten eet (te veel is nooit goed) overbelast je je nieren.. De eiwitten worden niet gebruikt maar die pis je gewoon weer uit. :D:D 3 gram per kilo is echt te veel hoor..

Weet je wel wat je doet? Als ik het zo lees concludeer ik dat je niet eens rust neemt en je bent nog maar 16..
Verwerf eerst wat informatie voor dat je heel je lichaam sloopt. Rust is hartstikke belangrijk voor een bodybuilder. Groeien doe je juist het meest in je diepe slaap, als je door je wekker gewekt wordt kom je al te kort eigenlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Leeftijd 16
gewicht 62kg
lengte 1.82m
lichaamsvet -

Sport
afwisselen in
Dag 1. Borst + Rug
Dag 2. Armen
Dag 3. Benen
Daarna weer beginnen bij 1 dan 2 etc…
2682 K.cal verbruik ik per dag
+500 cal voor aan te komen ( spieren groei )

Ontbijt.
80g havermout 284kcal, Eiwit 8.8g, KH 49.6g, vet 6.4g
in magere melk
( kaneel , opwarmen. Voor afwisseling)

10 uur

Middag eten

250g sla 28Kcal, Eiwit 3,3g, KH 2.5g, vet 0,5g
75g volkoren rijst 103Kcal, Eiwit 2,4g, KH 19.5g, vet 1,1g

Na de training
Stuk fruit
Dextrose 20g 0Kcal, Eiwit 0g, Kh 18,4g, vet 0g

Voor het slapen
Konings kwark 250g 275Kcal, Eiwit 22g, KH 12g, vet 0,3g
20g havermout 71kcal, Eiwit 2.2g, KH 12.4g, vet 6.4g
Totaal ongeveer 2371, Eiwit 154.2, KH 260.9, vet 109.6g + avondeten, melk en fruit

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn schema nu weer daarop aangepast.

Zijn er nog andere mensen die tips hebben voor dit schema?
alvast bedankt!

---------- Toegevoegd om 14:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:15 ----------

Hoe kom ik aan meer calorieën?
zover ik weet zitten mijn Eiwitten, KH en vet al aan de max

Maar ik mis nog zeker 300 Kcal
waar kan ik deze uithalen zonder van de rest teveel binnen te krijgen?

Laatst bewerkt:
Mijn opmerkingen:

Ontbijt:
Persoonlijk zou ik alleen maar havermout ipv brinta nemen (glutenvrij).
Rozijnen met mate eten. Hoewel rozijnen veel mineralen bevat zijn het ook dikmakers door de grote hoeveelheid suiker. Misschien kan je het vervangen met een stuk fruit? Geprakte banaan, diepvriesfruit of bosbessen etc.

Als je alleen een whey shake neemt na de training vul je glycogeen niet aan dus voeg wat koolhydraten en vet toe. Vet heb je ook nodig voor het opnemen van vitames en eiwitten.

500 gram kwark en je bent maar 60 kg? :eek::eek:
Als je te veel eiwitten eet (te veel is nooit goed) overbelast je je nieren.. De eiwitten worden niet gebruikt maar die pis je gewoon weer uit. :D:D 3 gram per kilo is echt te veel hoor..

Weet je wel wat je doet? Als ik het zo lees concludeer ik dat je niet eens rust neemt en je bent nog maar 16..
Verwerf eerst wat informatie voor dat je heel je lichaam sloopt. Rust is hartstikke belangrijk voor een bodybuilder. Groeien doe je juist het meest in je diepe slaap, als je door je wekker gewekt wordt kom je al te kort eigenlijk.

Sorry maar ben het totaal niet met jou eens!
Eiwitten plas je nooit uit als je hier teveel van eet. Eiwit in je urine is een teken van nierfalen door bijvoorbeeld te hoge bloeddruk. Teveel aan eiwitten merk je vooral aan je spijsvertering, je gaat stinken en je krijgt diarree.
500 gram kwark voor het slapen kan absoluut geen kwaad, is nog geen 50gram eiwit en is caseine dat langzaam opgenomen wordt. Verder ziet zijn voedingsschema er helemaal niet gek uit, zeker niet voor iemand van 16 jaar.Brinta s'morgens is prima en rozijnen kunnen met 16 jaar absoluut geen kwaad. Ik zou zeggen, hou dit eens een tijdje aan en kijk wat er gebeurd, pas dan eventueel wat aan. Dat je een voedingsschema hebt en op je voeding let met 16 jaar vind ik al super.

en kwark 500 gr bak is 44 gr eiwit en 0,5 gr vet? kan nooit

Sorry maar ben het totaal niet met jou eens!
Eiwitten plas je nooit uit als je hier teveel van eet. Eiwit in je urine is een teken van nierfalen door bijvoorbeeld te hoge bloeddruk. Teveel aan eiwitten merk je vooral aan je spijsvertering, je gaat stinken en je krijgt diarree.
500 gram kwark voor het slapen kan absoluut geen kwaad, is nog geen 50gram eiwit en is caseine dat langzaam opgenomen wordt. Verder ziet zijn voedingsschema er helemaal niet gek uit, zeker niet voor iemand van 16 jaar.Brinta s'morgens is prima en rozijnen kunnen met 16 jaar absoluut geen kwaad. Ik zou zeggen, hou dit eens een tijdje aan en kijk wat er gebeurd, pas dan eventueel wat aan. Dat je een voedingsschema hebt en op je voeding let met 16 jaar vind ik al super.

Je nieren breekt eiwitten bij een te veel af en dan overbelast je ze simpelweg gewoon. Gezondheid gaat voor.
Nieren kunnen jaren op halve kracht werken en je krijgt pas klachten als ze het voor 70-80% niet meer doen.
Gezondheid gaat voor, punt. ^ komt trouwens van de databasebank van de hoge school.

Denk jij nou echt serieus dat hij meer spieren groeit door te veel eiwitten te eten? Hij is nog niet volledig uitgegroeid dus je zal eerder wat carbs moeten toevoegen. 250 gram carbs voor een sportende scholier is nog best weinig, genoeg medescholieren die dat in 1 tussenuur eten en niet dik worden. Maar zo zijn onze meningen dus verdeeld. :) succes met sporten

Deze kerel haalt de 180 gram eiwitten niet eens :")
http://www.youtube.com/watch?v=qRQxIcbIT3A

Eiwitten worden absoluut niet door nieren afgebroken noch uitgescheiden. Zijn feiten.Gezonde nieren beschadigen niet door eiwit. Als je nierinsufficient bent moet je inderdaad beperkt eiwit eten maar een gezonde jongeman van 16 jaar of zelf 50 jaar kan gewoon hoog in eiwitten zitten.
Die kerel is een flapdrol, die zou eens eerlijk zijn AAS verleden mogen opbiechten in plaats van andere wat wijsmaken over eiwitten.

Voor die 300 kcal zou ik zeggen.
* neem 100 gr havermout bij je ontbijt.
* doe een banaan erbij bij je ontbijt. even blenderen of in plakjes erdoor prima te doen
* halfvolle melk nemen. Is prima
* rijst 75 gram gekookt is erg weinig. zou zeggen neem het dubbele

Dan ben je er al.

Eiwitten worden absoluut niet door nieren afgebroken noch uitgescheiden. Zijn feiten.Gezonde nieren beschadigen niet door eiwit. Als je nierinsufficient bent moet je inderdaad beperkt eiwit eten maar een gezonde jongeman van 16 jaar of zelf 50 jaar kan gewoon hoog in eiwitten zitten.
Die kerel is een flapdrol, die zou eens eerlijk zijn AAS verleden mogen opbiechten in plaats van andere wat wijsmaken over eiwitten.

Geloof jij dat als je te veel eiwitten eet je meer massa krijgt?

---------- Toegevoegd om 17:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

Eiwitten worden absoluut niet door nieren afgebroken noch uitgescheiden.

Heb het nog even voor je opgezocht;

Eiwitten worden door de nieren afgebroken tot ureum, dit wordt vervolgens via de urine uitgescheiden.
Sorry maar alles wat op de databasebank staat is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, wie ben jij om dat in twijfel te trekken?

Ik zou als ik jou was je database nog eens goed uitpluizen. Eiwitten worden afgebroken door enzymen. Deze enzymen komen uit je lever, alvleesklier en darmen. In je dunne darm komt dit bij elkaar en wordt het afgebroken. Afvalstof is inderdaad ureum en dat wordt door de nier uitgescheiden. Eiwit zelf is veelste groot om door je glomerulus te kunnen. Heb ik geen database voor nodig, zijn feiten. Je haalt 2 dingen door elkaar namelijk gezonde nieren en zieke nieren. Zolang je gezonde nieren hebt kun je zoveel eiwit eten als je kan. Zijn je nieren ziek dan moet je dit beperken omdat er eiwit door je 'filters' lekt.
Maar goed, alleen eiwitten bouw je idd geen massa mee, dat heb ik ook nergens gezegd.
Schema van TS is een goed begin zeker gezien zijn leeftijd.
Kan altijd later aanpassingen doen

en kwark 500 gr bak is 44 gr eiwit en 0,5 gr vet? kan nooit

Voedingswaarde: per 100 gram
Energie 235KJ (55Kcal)
Eiwit 8,8g ( x 5 = 44g )
Koolhydraten 4,8g
Vet 0,1g ( x5 = 0,5 g)

Normale Konings kwark uit de
supermarkt ( in dit geval de plus )'

Heb ik de verkeerde?

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!
Hier kan ik veel mee :)

Die kwark kan wel kloppen hoor ;)

...
* rijst 75 gram gekookt is erg weinig. zou zeggen neem het dubbele.

Ik bedoel gewogen wanneer ze nog droog/ongekookt zijn.
is het dan nog steeds te weinig?

Ik moet het namelijk ook nog allemaal naar binnen zien te werken
is best veel :)

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:46 ----------

Ontbijt.
100g havermout 355kcal, Eiwit 11g, KH 62g, vet 8g
banaan 150g 129Kcal, Eiwit 1,8g, KH 28.2g, vet 0,3g
in magere melk
( kaneel , opwarmen. Voor afwisseling)

10 uur

Middag eten

250g sla 28Kcal, Eiwit 3,3g, KH 2.5g, vet 0,5g
75g volkoren rijst 103Kcal, Eiwit 2,4g, KH 19.5g, vet 1,1g

Na de training
Dextrose 20g 0Kcal, Eiwit 0g, Kh 18,4g, vet 0g

Voor het slapen
Konings kwark 250g 275Kcal, Eiwit 22g, KH 12g, vet 0,3g
20g havermout 71kcal, Eiwit 2.2g, KH 12.4g, vet 6.4g
Totaal ongeveer 2571, Eiwit 158.2, KH 301.5, vet 111.5g + avondeten en melk

Dit is op het moment na de aanpassingen mijn voedingsschema
Iedereen die mij hierbij geholpen heeft
Hartelijk bedankt! :D

Voedingswaarde: per 100 gram
Energie 235KJ (55Kcal)
Eiwit 8,8g ( x 5 = 44g )
Koolhydraten 4,8g
Vet 0,1g ( x5 = 0,5 g)

Normale Konings kwark uit de
supermarkt ( in dit geval de plus )'

Heb ik de verkeerde?

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!
Hier kan ik veel mee :)

zo laag in vet, en hoog in eiwit, nog nooit gehoord van kwarks haha maar netjes! misschien ga ik hem zelf ook aanschaffen :D

2 gr per kg lichaamsgewicht is al meer dan voldoende.

Zou enkel verhogen als je een ketodieet gaat doen of als je gevoelig bent of snel gaind met carbs

zo laag in vet, en hoog in eiwit, nog nooit gehoord van kwarks haha maar netjes! misschien ga ik hem zelf ook aanschaffen :D

Meeste kwarks hebben dat, magere franse kwark dan. Mijn bevat 1gr vet en 44.5gr eiwit. Liddle huismerk

Terug
Naar boven