XXL Nutrition

Voedingsadvies - Ammoniageur

timothy t

Novice
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
96kg
Hoi!

Ik zit met het volgende probleem, als het een probleem is. Ik train al een aantal jaren. (7-8 jr.) Doel is ieder jaar één of twee kilo spiermassa erbij te krijgen. Dit lukt aardig.

De laatste weken zit ik met een probleem dat ik tijdens (al na 20 min) en na de training een sterke ammoniageur ruik. Ik heb in mijn voeding, alswel training niet veel veranderd. Ik train hooguit iets intensiever in mijn schema. (Minder reps, zwaarder gewicht.) Hiervoor heb ik hier nooit last van gehad.

Nu heb ik natuurlijk gelezen over dit probleem en vaak wordt gesproken over een koolhydraten tekort. Wanneer ik dit verhoog, wat ik de laatste twee weken heb geprobeerd kom ik aan. Onderstaand wat ik ongeveer op een dag eet.

Ochtend
1/3 pak brinta
halve liter kwark
banaan
eiwitscoop
(in een shake met water)

10u
2 volkoren brood met kip, huttenkase, kaas oid
banaan

12.30
2/3 eieren
2 boterhammen met kip, huttenkase, kaas oid

15:00-16:00
2 boterhammen met kip, huttenkase, kaas oid
halve liter kwark

Avondeten rond 18:00
Volkorenpasta, zilvervliesrijst
Groente
200 gr vlees (tartaar, rund), kip of vis

Sporten

Na het sporten 20:30-21:00
Eiwitshake
2xweetabix

22:00
Halve liter kwark

In het weekend kan ik hier nog wel vanaf wijken. Totaal op brood min 200 gram kip, kaas of huttenkase oid. Ik drink minimaal 2-2.5 liter water per dag.

Waar kan het aan liggen????

Alvast ten zeerste bedankt!

de geur komt van de eiwitten die je verbrand omdat je een tekort aan koohlydraten hebt, maar heb niet het idee dat je idioot veel eiwit neemt voor jou gewicht, klopt dit?
ben je voor je krachttraining al actief bezig geweest? lange warming up of misschien wel cardio ? waardoor je veel koohlydraten al verbrand hebt? 1 tip is ook je hartslag laag houden. en misschien toch iets zakken als je eiwitten te veel zijn zodat je kan stijgen met koohlydraten zonder aan te komen.

Je eet teveel eiwitten. Ik had het zelf ook, ik zou in ieder geval die 2x halve liter kwark overdag schrappen en hier wat koolhydraten voor in de plaats doen om mee te beginnen. Reken ff uit hoeveel eiwitten je nu binnen krijgt maar ik denk dat je nu ongeveer 300 gram binnen krijgt, met jouw gewicht zou ik eerder rond de 200 gaan zitten.

owh, ik las die kwark in de ochtend en middag niet eens:rolleyes:
die inderdaad even vervangen of schrappen

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe 10 minuten buikspieren als warming-up, als je dat een warming-up mag noemen. Ik heb inderdaad gelezen dat het het verbranden van eiwitten is. Maar dat je daar ook teveel van kan nemen. ;) Ik zal het eens proberen. Wat ik wel gek vind is dat ik er dus eerder geen "last" van had.

Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik de eiwitten die ik nodig heb voor spieropbouw aan het verbranden ben? Heeft het verbranden van eiwit ten gevolge van een overconsumptie ervan verdere negatieve effecten?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Edit: Mijn eiwitinname zit (inderdaad) wat aan de hoge kant en gaat eerder richting de 350 gram.

Laatst bewerkt:
Heb het ooit ook wel eens gehad, het kwam toen door een nogal hoge dosis supplementen. Als je misschien pas een supplement hebt toegevoegd kan het zijn dat je lichaam daarop reageert.
Ik gebruikte toen mijn supplementen wel zoals het moest maar het waren er nogal veel verschillende...

Ik had eerst ook dat ik wel teveel eiwit at en niet die ammoniakgeur had, geen idee wat de verklaring voor is maar ik zweette toen ook minder(winter). Teveel eiwit heb je niks aan, zorgt voor vetopslag. Waarom zou je er meer van eten dan je verbruikt terwijl je er niks aan hebt? Kan je beter die calorieën inruilen voor koolhydraten!

heb zelf ook zoiets maar bij mij is het me zeik die enorm stinkt. denk zelf dat het door de eiwitten komt omdat juist als ik minder eet de geur ook minder wordt. best vervelend, misschien dat ik er ook maar mee naar de dokter ga.

probleem had ik ook, neem nu 10mg BCAA voor het trainen en zit aan de IF en helemaal niets meer alleen zweetvoeten die meuren LOL. Denk zelf dat die BCAA ook wel veel helpt

Terug
Naar boven