Hoi!
Ik zit met het volgende probleem, als het een probleem is. Ik train al een aantal jaren. (7-8 jr.) Doel is ieder jaar één of twee kilo spiermassa erbij te krijgen. Dit lukt aardig.
De laatste weken zit ik met een probleem dat ik tijdens (al na 20 min) en na de training een sterke ammoniageur ruik. Ik heb in mijn voeding, alswel training niet veel veranderd. Ik train hooguit iets intensiever in mijn schema. (Minder reps, zwaarder gewicht.) Hiervoor heb ik hier nooit last van gehad.
Nu heb ik natuurlijk gelezen over dit probleem en vaak wordt gesproken over een koolhydraten tekort. Wanneer ik dit verhoog, wat ik de laatste twee weken heb geprobeerd kom ik aan. Onderstaand wat ik ongeveer op een dag eet.
Ochtend
1/3 pak brinta
halve liter kwark
banaan
eiwitscoop
(in een shake met water)
10u
2 volkoren brood met kip, huttenkase, kaas oid
banaan
12.30
2/3 eieren
2 boterhammen met kip, huttenkase, kaas oid
15:00-16:00
halve liter kwark
Avondeten rond 18:00
Volkorenpasta, zilvervliesrijst
Groente
200 gr vlees (tartaar, rund), kip of vis
Sporten
Na het sporten 20:30-21:00
Eiwitshake
2xweetabix
22:00
Halve liter kwark
In het weekend kan ik hier nog wel vanaf wijken. Totaal op brood min 200 gram kip, kaas of huttenkase oid. Ik drink minimaal 2-2.5 liter water per dag.
Waar kan het aan liggen
?
Alvast ten zeerste bedankt!
Ik zit met het volgende probleem, als het een probleem is. Ik train al een aantal jaren. (7-8 jr.) Doel is ieder jaar één of twee kilo spiermassa erbij te krijgen. Dit lukt aardig.
De laatste weken zit ik met een probleem dat ik tijdens (al na 20 min) en na de training een sterke ammoniageur ruik. Ik heb in mijn voeding, alswel training niet veel veranderd. Ik train hooguit iets intensiever in mijn schema. (Minder reps, zwaarder gewicht.) Hiervoor heb ik hier nooit last van gehad.
Nu heb ik natuurlijk gelezen over dit probleem en vaak wordt gesproken over een koolhydraten tekort. Wanneer ik dit verhoog, wat ik de laatste twee weken heb geprobeerd kom ik aan. Onderstaand wat ik ongeveer op een dag eet.
Ochtend
1/3 pak brinta
halve liter kwark
banaan
eiwitscoop
(in een shake met water)
10u
2 volkoren brood met kip, huttenkase, kaas oid
banaan
12.30
2/3 eieren
15:00-16:00
halve liter kwark
Avondeten rond 18:00
Volkorenpasta, zilvervliesrijst
Groente
200 gr vlees (tartaar, rund), kip of vis
Sporten
Na het sporten 20:30-21:00
Eiwitshake
2xweetabix
22:00
Halve liter kwark
In het weekend kan ik hier nog wel vanaf wijken. Totaal op brood min 200 gram kip, kaas of huttenkase oid. Ik drink minimaal 2-2.5 liter water per dag.
Waar kan het aan liggen
?Alvast ten zeerste bedankt!

Ik zal het eens proberen. Wat ik wel gek vind is dat ik er dus eerder geen "last" van had.