XXL Nutrition

Voedingsadvies - Ammoniageur

timothy t

Novice
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
96kg
Hoi!

Ik zit met het volgende probleem, als het een probleem is. Ik train al een aantal jaren. (7-8 jr.) Doel is ieder jaar één of twee kilo spiermassa erbij te krijgen. Dit lukt aardig.

De laatste weken zit ik met een probleem dat ik tijdens (al na 20 min) en na de training een sterke ammoniageur ruik. Ik heb in mijn voeding, alswel training niet veel veranderd. Ik train hooguit iets intensiever in mijn schema. (Minder reps, zwaarder gewicht.) Hiervoor heb ik hier nooit last van gehad.

Nu heb ik natuurlijk gelezen over dit probleem en vaak wordt gesproken over een koolhydraten tekort. Wanneer ik dit verhoog, wat ik de laatste twee weken heb geprobeerd kom ik aan. Onderstaand wat ik ongeveer op een dag eet.

Ochtend
1/3 pak brinta
halve liter kwark
banaan
eiwitscoop
(in een shake met water)

10u
2 volkoren brood met kip, huttenkase, kaas oid
banaan

12.30
2/3 eieren
2 boterhammen met kip, huttenkase, kaas oid

15:00-16:00
2 boterhammen met kip, huttenkase, kaas oid
halve liter kwark

Avondeten rond 18:00
Volkorenpasta, zilvervliesrijst
Groente
200 gr vlees (tartaar, rund), kip of vis

Sporten

Na het sporten 20:30-21:00
Eiwitshake
2xweetabix

22:00
Halve liter kwark

In het weekend kan ik hier nog wel vanaf wijken. Totaal op brood min 200 gram kip, kaas of huttenkase oid. Ik drink minimaal 2-2.5 liter water per dag.

Waar kan het aan liggen????

Alvast ten zeerste bedankt!

de geur komt van de eiwitten die je verbrand omdat je een tekort aan koohlydraten hebt, maar heb niet het idee dat je idioot veel eiwit neemt voor jou gewicht, klopt dit?
ben je voor je krachttraining al actief bezig geweest? lange warming up of misschien wel cardio ? waardoor je veel koohlydraten al verbrand hebt? 1 tip is ook je hartslag laag houden. en misschien toch iets zakken als je eiwitten te veel zijn zodat je kan stijgen met koohlydraten zonder aan te komen.