MuscleMeat

Voedingschema + Weightloss progress

IronSoul

Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
75kg
Hallo allemaal.

Even korte introductie over mezelf.. ik train al 2 jaar en vanaf 1 februari ben ik pas met een dieet gestart.
Toen ik begon was ik rond de 66kilo en nu rond de 80. Met de tijd gaande kwam ik er achter dat een voedingsschema de sleutel is voor een perfecte lichaam. Mijn doel is cutten nu. Ik ga zeker lange tijd erover doen tot rond aan de zomer. Deze cut ga ik niet voor de shredded maar lage bf.

Weigh ins:
1feb 79.4kg
2feb 79.0
3feb 78.6
4feb 78.5
5feb 77.8
6feb 78.1
7feb 77.5

gemiddeld is 78.4

8feb 77.4
9feb 77.9

Voedingsschema: (Ik heb geen vaste tijden op wat ik eet ik zorg dat wat ik op me schema heb staan ook binnenkrijg binnen 1 dag)

-2x tortilla wraps (carbs + beetje protein)
-2x 100 gr kip (protein)
-2x 100gr spaghetti (carbs + beetje protein)
-1x Magere milde kwark (protein)
-2x Whey shakes (protein)
-1x 100gr kaas 48+ (vet+protein)

241gr carbs
48gr fats
210gr protein

Tips zijn welkom altijd!

Te weinig vet

Zou ook eens na gaan denken mbt tijdstippen om te eten. Is ook niet geheel onbelangrijk, je lichaam stelt zich er ook op in. Vooral dosering naar behoefte, volledige portie eiwitten om 14:00 terwijl je om 18:00 gaat trainen is niet erg efficiënt. Net als 100gr kaas in een keer heeft je lichaam geen behoefte aan, beter doseer je dat over 3 tot 4x per dag. Kaas alleen is ook niet genoeg om aan jiste vetten te komen.

Laatst bewerkt:
Vooral ook verkeerde vetbron naar mijn mening
Je kunt beter olijfolie, avocado, eieren, pindakaas, noten, pinda's of vette vis (zalm) als vetbronnen gebruiken
Teveel proteine.
Ga voor 2 tot 2,5 gram eiwitten en minstens 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht.
De rest kun je opvullen met koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Zou ook eens na gaan denken mbt tijdstippen om te eten. Is ook niet geheel onbelangrijk, je lichaam stelt zich er ook op in. Vooral dosering naar behoefte, volledige portie eiwitten om 14:00 terwijl je om 18:00 gaat trainen is niet erg efficiënt. Net als 100gr kaas in een keer heeft je lichaam geen behoefte aan, beter doseer je dat over 3 tot 4x per dag. Kaas alleen is ook niet genoeg om aan jiste vetten te komen.

Nee daar hou ik wel rekening mee ik verdeel het van ochtend tot avond.

& bedankt voor de tips iedereen.

Wat ik gelezen heb dat ik protein wel hoog moet houden tijdens cutten om spierverlies te voorkomen als dat goed is?

Klopt, maar meer is niet per definitie beter ;)
Tussen 2 en 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht is al meer dan genoeg om spierverlies tegen te gaan.
Spierverlies hangt ook samen met de grootte van het calorisch tekort dat je creëert.

Klopt, maar meer is niet per definitie beter ;)
Tussen 2 en 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht is al meer dan genoeg om spierverlies tegen te gaan.
Spierverlies hangt ook samen met de grootte van het calorisch tekort dat je creëert.

Wanneer gaan je stats veranderen?
heb je al best lang ben benieuwd hoeveel je nu weegt/langer geworden e.d.:p

Terug
Naar boven