AndroidHealthClinic

Voedingsschema 16 jarige

NOsoftcore

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
Halo iedereen,
ik ben 16 jaar en train nu al een jaar of twee, ik train 5x in de week, ga amper nog uit, drink geen alcohol en ik houd me ook aan mijn voedingschema.
Nu momenteel weeg ik 80 kilo en sta ik op 9% vet.
Mijn doel is om in juli op minder dan 7% vet te staan, omdat ik toch ook wel eens van die keiharde buikspieren wil als ik over strand loop.
Nu volg ik al enkele weken het zelfde voedingsprogramma, en zou ik eens jullie gedacht willen horen.
Mijn doel is dus, zakken in vet% maar toch ook terwijl nieuwe spiermassa bijkweken.
Zeg maar wat jullie er van denken:

6u30: 60g brinta, proteinshake(1scoop)

10u20(pauze @ school): 1 banaan, proteinshake (1scoop)

12u: 6 boterhammen met kippenwit, blikje tonijn met boterhammen of belgd broodje (zonder mayonaise)

15u(pauze): 3 boterhammen (volkoren), proteinshake (1scoop)

18u: warm eten, is meestal rijst met kalkoen of biefstuk, in weekend soms eens pizza, spaghetti

21u (na training): 250g magere platte kaas, protein shake (1scoop)

Ik drink ook nog 2-3 liter water per dag, ik drink geen frisdrank of andere brol
Ik eet altijd volkoren of bruinbrood
Mijn proteinshakes zijn van gaspari en heb ook nog potje van nutrabolics staan

Ik train wel zwaar, ben namelijk meer gericht op bodybuilding, niet op van die fitnessboy's
(vb: squat: 110 kilo, bench: 90 kilo,..)

Zou graag eens jullie gedacht horen..

Laatst bewerkt:
Hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten levert het schema?
Ik weet bijna zeker dat je teveel eiwitten en te weinig vetten eet.

Probeer 2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht te eten (voor jou dus 160 tot 200 gram)
Vetten moet je minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht eten, voor jou dus minstens rond de 100 gram.
De rest van je caloriebehoefte kun je opvullen met koolhydraten.

Je kan niet tegelijk spiermassa gainen en vet verliezen, daarnaast zou je op 9% eigenlijk niet aan vet verliezen meer hoeven te denken, of ieder geval, niet meer hoeven te vragen hoe je vet verliest want 180 cm 80 kilo en 9% is namelijk best wel respectabel.

Of heb je met een electronische vet meter gemeten?

• Topic Starter Topic Starter
Je kan niet tegelijk spiermassa gainen en vet verliezen, daarnaast zou je op 9% eigenlijk niet aan vet verliezen meer hoeven te denken, of ieder geval, niet meer hoeven te vragen hoe je vet verliest want 180 cm 80 kilo en 9% is namelijk best wel respectabel.

Of heb je met een electronische vet meter gemeten?

Nee is gemeten gisteren in de fitness..

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 10:17 ----------

Probeer 2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht te eten (voor jou dus 160 tot 200 gram)
Vetten moet je minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht eten, voor jou dus minstens rond de 100 gram.

Wat zijn dan goede vetbronnen voor mij? Pindakaas, mass gainer shakes?
En teveel eiwit kan idd, ik zit nu namelijk op 202gram eiwit per dag, zal beginnen met 1 proteinshake weg te laten, mss deze in de middag en dan wat amandelen ofzo eten (goede vetbron?)

Laatst bewerkt:
goede vetbron zijn oa pindakaas, noten, zalm, olijfolie, avocados, ei, lijnzaad

OK dus als ik nu mijn proteinshake smiddags weg laat en ik eet dan in de plaats een handjevol noten, dan zou mijn rpogramma in orde moeten zijn?
En al bedankt voor jullie reacties jongens!

Nee, dat heeft niemand gezegd...
Mass Gainer shakes bevatten juist bijna geen vetten, alleen eiwitten en koolhydaten.
Zie mijn eerste post voor alle informatie die je nodig hebt:

wajo nice stats. foto?

80 kg met 9%? tijd voor een pic.... show it!

dan ben je echt buff voor een 16 jarige

---------- Post toegevoegd 3 May 2013 om 19:30 ----------

maar op 9 % zou je toch wel abs moeten zien hoor..Posten die pic, zegt meer dan woorden.

Ik begin te schrikken. Ik ben 16 en ben even lang weeg 9 KG minder als jij doet en ben.. hoger in vet 'Show picture'

heb helaas niet echt foto's van nu, maar ik zal binnenkort vragen aan me trainer in de fitness om even wat pics van me te trekken, want daar zit de belcihting enzo ook goed.
Hier nu even een fototje snel getrokken in de badkamer, trekt op niks, maar ik beloof dat ik binnenkort betere foto's zal posten.

SDC13664.jpg

Je hebt wel breedte, maar ik denk dat je vp net iets hoger dan 9% is.

Zit idd wel wat massa op, maar dat is geen 9%

Via elektrische weegschaal gemeten?

Zal dan toch even me beklach moeten doen bij de trainer, is gemeten met de hand met z'n vetmeter..

---------- Post toegevoegd 5 May 2013 om 14:17 ----------

Wat raden jullie me dan nu aan?? Naar iets van een 8% gaan en dan cleanbulken??

Zal dan toch even me beklach moeten doen bij de trainer, is gemeten met de hand met z'n vetmeter..

Opzich is 12% een mooi vp voor de zomer, je zou naar 10% kunnen gaan. Dan sta je wel keihard, maar kans dat er niet zoveel van je overblijft.
Ik zou 10% proberen, en dan daarna cleanbulk te doen (na de zomer)

Ligt er aan wat je zelf wilt, als je jezelf droog genoeg vind clean bulken anders kun je er voor kiezen om te cutten.

Terug
Naar boven