Fitness Seller

Voedingsschema (beginner)

Manick

Novice
Waardering
0
Hoi Mensen,

ik begin net met serieus trainen en dat bevalt me goed. op het moment train ik 6dagen in de week

ben nu net 5maanden aan het sporten

met een schema alsvolgt:

ma Borst & Tricep & Buik
di Benen & Schouders
wo Rug & Biceps
do Borst & Tricep & Buik
vr Benen & Schouders
za Rug & Biceps & Buik

voor borst doe ik 5 oefeningen
benchpress dumbelpress flyes cablecross smit dumbbell pullover en nog een paar die ik steeds afwissel

4x8 reps

zo doe ik het eigenlijk met elke groep

grote groepen doe ik 5oefeningen
kleine doe ik 4oefeningen

dit is het voeding schema dat ik nu ga gebruiken. voorheen vond ik voeding niet zo belangrijk en deed ik 3shakes op een dag op de hoop dat dat voldoende is.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voeding-voor-beginners-87954/#post1564562

Hier nog wat informatie van mij:
Lengte (in cm) 182
Gewicht ()
82,6
Vetpecentage
15 ver% kan zijn dat dit niet helemaal klopt maar bij de fitness zegt die meter elke keer iets anders dus ik heb men piek maar gepakt
BMI 24,9366
vetmassa(kg) 12,39
spiermassa(kg)
70,21
basisbehoefte (kcal) 1685,04
sporttoeslag(kcal) 168,504
arbeidstoeslag extra 0,3
arbeidstoeslag in kcal 505,512
sportieve arbeidstoeslag(kcal) 500
totale behoefte:
2859,056
u heeft nodig voor onderhoud (in kcal): 2859,056
u heeft nodig voor de bulk (in kcal): 3430,867
u heeft nodig voor de cut (in kcal): 2287,245
aantal g eiwitten indien onderhoud:
178,691
aantal g eiwitten indien bulk:
214,4292
aantal g eiwitten indien cut:
142,9528
aantal g koolhydraten indien onderhoud: 393,1202
aantal g koolhydraten indien bulk: 471,7442
aantal g koolhydraten indien cut: 314,4962
aantal g vetten indien onderhoud:
63,53458
aantal g vetten indien bulk: 76,24149
aantal g vetten indien cut: 50,82766

ik gebruik ook voor het eerst creatine voor en na de training

neem aan dat dit allemaal wel goed komt zo
of zijn er mensen die mij nog dingen kunnen aanbevelen

ik weet niet of dit haal baar is maar ik zou graag 85kg willen wegen met 8% vet zoiets dergelijks

bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
Doel is haalbaar, volhouden voor maand of 2 en dan progressie bekijken en bijstellen.

succes
d

Ik zit een beetje in de zelfde situatie;) ben ook zo'n 5 maanden serieuzer aan het trainen, sinds begin september ongeveer. En heb nog nooit een voedingsschema gebruikt. Ik heb veel gelezen op dit forum en andere sites en ben er nu achter dat ik het niet ver zal schoppen zonder:P dus ga ik daar nu mee aan de gang;) tegen de tijd dat dat rond is zal ik mijn trainingsschema en voedingsschemahier gaan posten in een log en dit dan bijhouden:)

Ik heb volgende week maandag een afspraak met een voedingsdeskundige die met mij even een voedingsschema gaat maken om te kijken of dit na en paar weken lekker gaat en het mogelijk bij te stellen:)

Maar goed, zoals ik zij zal ik dit allemaal nog gaan posten maar zit nu midden in een toetsweek op school dus heb niet zoveel tijd om met schematjes te klooien en serieus dingen over voeding te gaan lezen:)

Wel zag dat schema wat je via die link liet zien er goed uit volgens mij:)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Heey Bedankt voor jullie reacties.

ik heb nog een kleine vraag. in dat schema staat bambix pap.
maar ik heb nogal de nijging snel aan te komen maar dan niet de massa die ik zou willen hebben. bij de sportschool zijden ze dat ik het beter kon laten.

is er mischien een alternatief ?

heey bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog een kleine vraag. In dat schema staat bambix pap.
Maar ik heb nogal de nijging snel aan te komen maar dan niet de massa die ik zou willen hebben. Bij de sportschool zijden ze dat ik het beter kon laten.

Is er mischien een alternatief ?

havermout is the shit!!!

Oke Bedankt Shugga! Volgende!

ik wil graag wat voedsel vervangen door rijst met kipfilet
dus als ik let op de waardes en zorg dat die ongeveer op het zelfde strande
dan zou dit niet zon probleem moeten zijn.

nu vraag ik me af welke soorten rijst allemaal goed zijn want witte rijst is niet goed had ik vernomen.

(zilvervlies rijst)
...
...
...

bij heel veel gerechten/ recepten op dit forum staat gewoon rijst niet meer niet minder dus welke raden jullie precies aan?

owja en ik was net nog een topic over melk aan het lezen aangezien ik dat nu 2liter op een dag drink (magere melk). maar daar zij Big T
Nee is goed. Drink wel geen magere.
dus wat vinden jullie ? door gaan met met melk of stoppen :)
hier een artikel over melk en waarom ik melk wil
http://www.bodybuilding.com/fun/catmilk.htm

Lees net dat het geen UHT melk mag zijn. kijk ik op mijn aldi pak staat er tog UHT :(

oeps ik heb me eten tot en met de maaltijd van 4uur al op :P ik had honger.

Laatst bewerkt:
Wat is er mis met UHT? De meeste melk is tegenwoordig UHT want dat is melk die vrij is van bacteriën.

manick hoe weet jij hoeveel calorieen jij nodig hebt voor de bulk? ik zou dat ook graag willen weten voor mezelf!

smooty88 ik denk dat ik je hier wel bij kan helpen!

ik heb gebruik gemaakt van deze pagina http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/controleer-trainingsprogressie-kikilator-91830/
maar het beste is als je de berekeningen zelf doet via de sticky's van het forum :)

Big T: ik heb vandaag gewoon weer 2 pakken melk mee naar het werk. ik wou alleen weten waarom jij ooit gezegt hebt
"Drink wel geen magere."
aangezien ik dat het lekkerst vind en wij die altijd thuis hebben

en nu de laatste vraag voor dat ik lastig begin te worden:

aangezien ik nu op 15% bodyfat zit en er in de zomer weer zonder buikje naar het strand wil :P (zoals iedereen) hoelang duurt een gemiddeld cut proces ?
zoals ik eerder al zij wil ik rond de 8% BF zitten

Laatst bewerkt:
ik denk dat je daar wel een maandje of anderhalve maand voor moet uittrekken omdat je anders te hard moet gaan afvallen en cardioën. maar ik weet het ook niet:P ik neem 2 maandjes, vanaf april en ga dan tot zo'n 10 % denk ik:) tegen die tijd heb ik daar wel een goed voedingsschema voor:)

wat zijn stikys?

Terug
Naar boven