MuscleMeat

Voedingsschema berekeningen check!

Konya

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
81kg
Vetpercentage
17%
Beste Leden,

Ik ben al een tijdje bezig met fitness. Ik vond het wel tijd dat ik me ging verdiepen in mijn voeding. Ik heb beetje research gedaan en een aantal berekeningen. Zouden jullie mijn berekeningen willen controleren :) Of ze logisch zijn? Zo ja, dan ga ik aan de hand van deze gegevens een cut-voedingsschema opstellen! Welke verhouding raden jullie aan tijdens het cutten? 30 eiwit 20% fat 50% koolhydraten? 40% eiwit 40% koolhydraten 20% vet?

e92299358ba6790f158a90105757c612.png

Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt:
Je hebt het wel heel leuk en aardig allemaal uitgetypt, en het ziet er ook goed uit, maar snap je het zelf wel?
Ga niet met deze moeilijke sommetjes zitten toveren.

Houdt het makkelijk.
Gebruik voor je caloriebehoefte de formule van Katch-McArdle, de meest nauwkeurige formule.
Hoevaak train je per week? Dan reken ik je caloriebehoefte ff vooor je na.

Over de eiwit, vet en koolhydraat verhoudingen, is het niet handig om te werken met procenten.
Werk met grammen per kg aan lichaamsgewichf.
- 1 gram vet per kg aan lichaamsgewicht
- 2-2,5 gram vet per kg aan lichaamsgewicht
- rest van kcals koolhydraten

Als je me zegt hoevaak je per week traint, reken ik je caloriebehoefte voor je na en kan je een voedingsschema gaan maken die je hier kan laten controleren.

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt het wel heel leuk en aardig allemaal uitgetypt, en het ziet er ook goed uit, maar snap je het zelf wel?
Ga niet met deze moeilijke sommetjes zitten toveren.

Houdt het makkelijk.
Gebruik voor je caloriebehoefte de formule van Katch-McArdle, de meest nauwkeurige formule.
Hoevaak train je per week? Dan reken ik je caloriebehoefte ff vooor je na.

Over de eiwit, vet en koolhydraat verhoudingen, is het niet handig om te werken met procenten.
Werk met grammen per kg aan lichaamsgewichf.
- 1 gram vet per kg aan lichaamsgewicht
- 2-2,5 gram vet per kg aan lichaamsgewicht
- rest van kcals koolhydraten

Als je me zegt hoevaak je per week traint, reken ik je caloriebehoefte voor je na en kan je een voedingsschema gaan maken die je hier kan laten controleren.

Ik ben van plan 4/5x te sporten per week.

Bedankt!

Heb het ff voor je na berekend, ik kom uit op een caloriebehoefte van 2545 kcals per dag.
Dan kan je dus op 2000 kcals per dag gaan zitten.

-Doe je aan cardio, dan eet je op trainingsdagen op onderhoud en maak het tekort van 500 kcals door middel van cardio, en eet je op rustdagen 500 kcals onder onderhoud, 2000 kcals dus.
-Doe je niet aan cardio, dan eet je elke dag 500 kcals onder onderhoud, dus 2000 kcals per dag.

Nu kan je een voedingsschema gaan maken en hem hier laten controleren.
Neem voor vetten, eiwitten en koolhydraten het aantal grammen dat ik in de vorige post heb beschreven.

Terug
Naar boven