Fitness Seller

Voedingsschema (bulk), graag tips!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

opt eerste zicht zou ik die kwark s'morgens vervangen door brinta of havermout...
lijkt me ook weinig om te bulken, wat is je onderhoud?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb eens even goed op de site rondgekeken en heb aan de hand daarvan mijn schema iets verandert.
Mijn onderhoud zit op 2839. Ik ben overal dun, maar heb wel een vettig buikje. Veel vet erbij heb ik dus niet nodig. Nogmaals mijn schema en tips zijn nog altijd welkom!

Bijlagen

als je niet veel vet nodig hebt waarom drink je dan volle melk en eet je kaas?

• Topic Starter Topic Starter
eens eens. dankjewel. Ik heb mijn schema nu weer aangepast...
Onderhoud is op 2839. Heb de kaas eruit gehaald en brinta erin gegooid en van volle melk halfvolle melk gekozen.
Ook lijkt het mij verstandiger om voor de cleanbulk te kiezen aangezien m'n buik vettig is en veel meer vet niet echt welkom is.
Onderhoud zit op 2839. Schema gemaakt waarop ik 3355 kcal nuttig (+516 kcal)

E/K/V verhouding is 26/55/19

Is +516 kcal genoeg/teveel/teweinig? En is de E/K/V verhouding goed?
Om de hoeveel weken zou ik trouwens mijn gewicht moeten checken om progressie in gewicht (of niet) te wegen en aan de hand daarvan wel of niet mijn schema aan te passen.
Dank DBB, heel goed forum!

Bijlagen

ik zou s'morgens die kwark weglaten en vervangen door een paar eieren...
voor de rest zie ik geen groenten staan, bij eten wat de pot schaft 200 kcal? lijkt me weinig... er staan trouwens 2 maaltijden om 17u30. of +500kcal genoeg is hangt af van persoon tot persoon, dit zal je een paar maanden moeten uittesten...

Ik gebruik voor mezelf de volgende regel:
30 Kcal/kg lichaamsgewicht
4gr eiwit/kg lichaamsgewicht
2gr Kh/kg lichaamsgewicht
0,5gr vet/kg lichaamsgewicht

Dus bij een gewicht van 80kg:
(80x30) 2400Kcal
(80x4) 320gr eiwit
(80x2) 160gr Kh
(80x0,5) 40gr vet

Dit verdeel je over ongeveer 7 maaltijden. Hiervan zul je droger worden. Voor bulk ga je gewoon uit van een hoger kg lichaamsgewicht voor de berekening.

Misschien heb je er wat aan, werkt bij mij goed.

Terug
Naar boven