Fitness Seller

Voedingsschema bulk

Samwise

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
68kg
Hi Allemaal,

Ik ga weer beginnen met trainen en daar hoor natuurlijk een voedingsschema bij.
Ik heb tot nu toe deze opgesteld.. Any tips?

Mijn doel is om binnen 3 maanden 5 kilo aan te komen.

Alle info zie je in het plaatje!

Alvast bedankt!

Sam

Schermafbeelding 2016-03-31 om 22.11.56.png

Hoe vaak in de week train je?
Want als je een kantoorbaan hebt en 3-5x in de week traint is je act. Factor 1,55 uit mn hoofd dus worden je kcals hoger. Daarnaast moet je voor je bulk daar dus 10% boven zitten dus je hebt te weinig kcals denk ik. Je porties zijn redelijk klein dus is makkelijk te verhogen.

Zou btw wel meer meals als in kip rijst groenten of vergelijkbaar toevoegen. Nu zie ik er maar 1.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe vaak in de week train je?
Want als je een kantoorbaan hebt en 3-5x in de week traint is je act. Factor 1,55 uit mn hoofd dus worden je kcals hoger. Daarnaast moet je voor je bulk daar dus 10% boven zitten dus je hebt te weinig kcals denk ik. Je porties zijn redelijk klein dus is makkelijk te verhogen.

Zou btw wel meer meals als in kip rijst groenten of vergelijkbaar toevoegen. Nu zie ik er maar 1.
Thnx voor je reactie!
Zowiezo 3 keer en als het kan 4 keer in de week.. En ook 1 dag zaalvoetbal.

Idd ik moet factor 1,5 hebben.. Ik vond het al weinig in kcals:) ik vul het wel ff aan dan post ik een nieuwe foto.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je qua calorieën nog wat laag zit met je schema. Zou ook het aandeel vetten iets verhogen :)

denk idd dat je onderhoud rond de 2700 zal zitten enje moet bulken op 3000-3100 of zo. Als je 4x in de week traint gaat je activiteitsfactor al snel omhoog. Mensen onderschatten dat best wel. Ondanks dat je kantoorbaan heb.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het ff aangepast en ben op dit gekomen.

Zit ik qua eiwitten en koolhydraten niet te hoog..?

Schermafbeelding 2016-04-01 om 09.39.06.png

Over het algemeen zeggen wij hier altijd 2gram eiwit per kg en 1 gram vet per kg.
Zou je op 70 gram vet en 140 gram eiwit zitten maargoed over die verhoudingen schelen veel mensen van mening.
Persoonlijk vind ik dat, zeker in dit geval, wel erg hoog in carbs uitkomen.

Over het algemeen zeggen wij hier altijd 2gram eiwit per kg en 1 gram vet per kg.
Zou je op 70 gram vet en 140 gram eiwit zitten maargoed over die verhoudingen schelen veel mensen van mening.
Persoonlijk vind ik dat, zeker in dit geval, wel erg hoog in carbs uitkomen.
Ja idd, wat zou ik beste kunnen veranderen waardoor ik mijn Kcal hoog hou en de rest wat lager..?

Ja idd, wat zou ik beste kunnen veranderen waardoor ik mijn Kcal hoog hou en de rest wat lager..?

Als je buiten uit koolhydraten, vet en eiwitten kcals wilt halen?
Alcohol is je enige optie. Maar dat zou ik niet doen :o

Zoals ik min of meer aangaf zou het gewoon zo laten als je dit vol kan houden is dat belangrijker dan dat de verhoudingen niet 100% volgens het officiële zijn.
Maar je krijgt in ieder geval genoeg eiwitten en vetten binnen, dat is het belangrijkste.

Als je buiten uit koolhydraten, vet en eiwitten kcals wilt halen?
Alcohol is je enige optie. Maar dat zou ik niet doen :o

Zoals ik min of meer aangaf zou het gewoon zo laten als je dit vol kan houden is dat belangrijker dan dat de verhoudingen niet 100% volgens het officiële zijn.
Maar je krijgt in ieder geval genoeg eiwitten en vetten binnen, dat is het belangrijkste.
haha
is goed thnx!!

Maaltijd 3 der uit en vervangen door een maaltijd met vis
Waarom caseïne nemen terwijl je een uurtje ervoor kwark eet?
Meer kwark, geen caseïne

Meer kwark, geen caseïne
Thnx voor je reactie!
Zalm plaats van pindakaas?
Omdat ik dan zowat 750 gram kwark moet eten voor de zelfde waardes.. Of is het beter om bijv. De ene dag kwark en andere caseïne?

Brood er uit en vervangen door rijst, zoete aardappel of pasta.
Pindakaas door zalm, tonijn, enz...
met nog wat groeten bij

welke waardes wil je miss gelijk?

Meer kwark, geen caseïne

Brood er uit en vervangen door rijst, zoete aardappel of pasta.
Pindakaas door zalm, tonijn, enz...
met nog wat groeten bij

welke waardes wil je miss gelijk?

Waarom brood eruit? Ik ben met je eens dat rijst, zoete aardappel en pasta misschien 'betere' opties zijn, maar dat maakt (volkoren)brood nog geen slechte optie. Met alle respect, maar voor een man van 30 jaar, 172cm en 68 kilogram zwaar lijkt het mij weinig toegevoegde waarde hebben om als een pro-bodybuilder te gaan eten.

Mijn advies: hou het lekker bij de basics. Voor proteïne: eieren, mager vlees, vis, eiwitrijke zuivel, magere kaas, whey.. Voor koolhydraten is volkorenbrood wat mij betreft een prima optie. Maar ook roggebrood of crackers kunnen goed ter variatie (check dan naast de voedingswaarde ook even de ingrediëntenlijst). Ik zie linzen in je schema staan, helemaal prima natuurlijk. Ook daar kun je geweldig mee variëren (kikkererwten etc. etc, alle peulvruchten zijn goed). Zelfde geldt voor noten, variatie is essentieel, en ook nog makkelijker vol te houden. Wat betreft fruit: tegenwoordig hebben alle supermarkten veel soorten diepvriesfruit (relatief goedkoop!) zoals frambozen, blauwe bessen etc etc. Ook lekker door je shake als variatie op die appel en banaan. En groenten varieer ik zelf zoveel mogelijk. Waar mogelijk iedere dag wat anders. En een keer een lekker sausje door je rijstgerecht kan geen kwaad hé!

Natuurlijk kun je ook drie keer per dag zalm met droge rijst en gestoomde broccoli eten. Maar je moet wel afwegingen maken. Verse zalm is duur, gerookte zalm bevat veel zout (en is ook relatief duur), een diepvries variant vergt meer tijd in de keuken, en dat laatste geldt ook voor rijst, aardappelen, pasta en groente. Vergeet niet te relativeren en het in perspectief te zetten t.o.v. je doelstellingen. Want die kun je prima bereiken zonder te eten als een pro.

Succes!

Waarom brood eruit? Ik ben met je eens dat rijst, zoete aardappel en pasta misschien 'betere' opties zijn, maar dat maakt (volkoren)brood nog geen slechte optie. Met alle respect, maar voor een man van 30 jaar, 172cm en 68 kilogram zwaar lijkt het mij weinig toegevoegde waarde hebben om als een pro-bodybuilder te gaan eten.

Mijn advies: hou het lekker bij de basics. Voor proteïne: eieren, mager vlees, vis, eiwitrijke zuivel, magere kaas, whey.. Voor koolhydraten is volkorenbrood wat mij betreft een prima optie. Maar ook roggebrood of crackers kunnen goed ter variatie (check dan naast de voedingswaarde ook even de ingrediëntenlijst). Ik zie linzen in je schema staan, helemaal prima natuurlijk. Ook daar kun je geweldig mee variëren (kikkererwten etc. etc, alle peulvruchten zijn goed). Zelfde geldt voor noten, variatie is essentieel, en ook nog makkelijker vol te houden. Wat betreft fruit: tegenwoordig hebben alle supermarkten veel soorten diepvriesfruit (relatief goedkoop!) zoals frambozen, blauwe bessen etc etc. Ook lekker door je shake als variatie op die appel en banaan. En groenten varieer ik zelf zoveel mogelijk. Waar mogelijk iedere dag wat anders. En een keer een lekker sausje door je rijstgerecht kan geen kwaad hé!

Natuurlijk kun je ook drie keer per dag zalm met droge rijst en gestoomde broccoli eten. Maar je moet wel afwegingen maken. Verse zalm is duur, gerookte zalm bevat veel zout (en is ook relatief duur), een diepvries variant vergt meer tijd in de keuken, en dat laatste geldt ook voor rijst, aardappelen, pasta en groente. Vergeet niet te relativeren en het in perspectief te zetten t.o.v. je doelstellingen. Want die kun je prima bereiken zonder te eten als een pro.

Succes!

Je zegt zelf meerderemalen dat hij best variatie moet hebben in zijn eten.
Hij heeft er al keer brood tussen staan dus kan hij deze best vervangen door rijst, zoete aardappel en pasta.
Is het dan zo slecht om al direct als een pro te eten?
Miss haalt hij daardoor sneller zijn doelstellingen en kan hij dan nog betere doelstellingen hebben!!

Terug
Naar boven