AndroidHealthClinic

Voedingsschema check!

phoenixz0024

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Beste mensen,

Zouden jullie mij een beetje op weg kunnen helpen met mijn voedingsschema?
Ik train nu ongeveer 2,5 jaar. Ben van 64 naar 84kg (1.88m) gegaan met op dit moment 10% BF. Heb altijd wel goed op mijn voeding gelet maar nog nooit echt 100% dedicated een voedingsschema gevolgd. Mijn onderhoud is 3085 kcal volgens de Harris-benedict methode. Mijn doel is om deze zomer op 90kg te staan, dit mag met een paar %bf meer. Zouden jullie eens naar mijn voedinggschema kunnen kijken en eventueel advies en tips kunnen geven?
De tijden verschillen soms met een half uur maar dit zijn wel de richtlijnen.

08:00: Mass weight gainer B&F shop met 500ml volle melk.
10:00: 2 broodjes pindakaas + 1 banaan+water
12:00: 100gram(ongekookt) zilvervliesrijst+100gram kipfilet+100gram broccoli+500ml volle melk
15:00: Mass weight gainer B&F shop met 500ml volle melk + 2broodjes kipfilet.
18:00: warm eten: wat de pot schaft. Dit is meestal rijst, pasta, aardappelen, vlees, vis.
21:00 50gram brinta bereid met 400ml volle melk.
23:30 ( voor het slapen ) 450gram magere kwark met 50gram ongezouten pinda's.

Totaal komt dit uit op: kcal:3594 E:224 K:378 V:118 verhouding is 26% 44% 31%
Let op: Dit is dus zonder de warme maaltijd. Daar reken ik ongeveer 500kcal voor.

Zijn er dingen die ik moet weglaten of eventueel toevoegen?

Alvast bedankt!

Als je warme maaltijd van ~500kcal er nog bij komt zit je 1000 boven je onderhoud. Dat is iets teveel van het goede. Ga dan ~3085 kcals eten zonder warme maaltijd en laat uit die maaltijd je overschot komen.

Verder heb je genoeg ve en eiwit. Dus ik zou zeggen doe wat ik hierboven zei en probeer het een/twee weken uit en houd je gewicht en vet% in de gaten.

• Topic Starter Topic Starter
Als je warme maaltijd van ~500kcal er nog bij komt zit je 1000 boven je onderhoud. Dat is iets teveel van het goede. Ga dan ~3085 kcals eten zonder warme maaltijd en laat uit die maaltijd je overschot komen.

Verder heb je genoeg ve en eiwit. Dus ik zou zeggen doe wat ik hierboven zei en probeer het een/twee weken uit en houd je gewicht en vet% in de gaten.

Ja dat weet ik, maar heb echt het idee dat ik anders simpelweg niet groei:P Heb de verbranding van een sneltrein..

Verbranding van een sneltrein of niet. Overschot is overschot. Zal bij jou alleen wat langer duren voordat je er bent dan.
Zal toch maar max 500 erboven gaan zitten. gewicht in de gaten houden en als je niet aankomt kun je het altijd nog omhoog gooien. Zonde als je teveel vet aanzet.

Zou graag van wat meer mensen hun mening willen horen :D
Zo perfect kan het nog niet zijn ;)

man je eet veel te weinig misschien heeft het jouw geholpen om naar de 83 kg te komen maar wil je verder zal je meer moeten eten..Eet om 8uur meer want een shake is geen maaltijd en maak van die 2 broodjes 4 broodjes,2l melk kan minder

man je eet veel te weinig misschien heeft het jouw geholpen om naar de 83 kg te komen maar wil je verder zal je meer moeten eten..Eet om 8uur meer want een shake is geen maaltijd en maak van die 2 broodjes 4 broodjes,2l melk kan minder

Dit schema heeft mij niet tot 83kg geholpen. En waarom is dit veel te weinig als ik al bijna 1000kcal boven onderhoud zit? Wat zou ik eventueel sochtends kunnen eten? Heb altijd brinta gegeten maar die komt me de neus nu wel uit...

Dit schema heeft mij niet tot 83kg geholpen. En waarom is dit veel te weinig als ik al bijna 1000kcal boven onderhoud zit? Wat zou ik eventueel sochtends kunnen eten? Heb altijd brinta gegeten maar die komt me de neus nu wel uit...

Ik nam aan dat je dit schema had gebruikt om van 64kg naar de 84 te gaan.
Alles wat je berekend op internet zijn maar schattingen, dus als je niet aankomt met dit schema zul je het toch moeten gaan veranderen en meer eten want je zal meer verbranden op de dag denk ik.
Ik zelf zit ongeveer aan de zelfde kcal als jouw maar ik verloor gewicht ook al had ik er al 500 boven opgedaan, zit nu aan de 1100 extra en kom nu langzaam aan met een 0,5 kg in de maand

Terug
Naar boven