Fitness Seller

voedingsschema: controle +advies

komilfoo

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Hey iedereen,
In bijgevoegde zip file vind je mn huidig schema, waarbij zal te zien zijn dat ik zwaar tekort heb aan calorieen.
Het andere is een aanpassing. Hoerbij geraak ik nog steeds niet aan mn calorieen voor te cutten. Dus advies of ik eiwitten en vetten nog wat moet verhogen en hoe bvb, of andere zaken zijn meer dan welkom.

Bijlagen

Ik zie: proteïneshake/ proteïnebar/ proteïneshake.
Als ik jou was zou ik proberen wat meer eiwitten uit gewone voeding te halen, zuivel/ eieren/ kwark/ peulvruchten/ noten/ vis etc.

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:22 ----------

Wat is je onderhoud ?

---------- Toegevoegd om 19:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

Je info is er vaag, moeilijk te beoordelen.
Je doel is me ook wat vaag, tja je wilt cutten...............

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

"Hoerbij geraak ik nog steeds niet aan mn calorieen voor te cutten". SCHRIJF JE
Maar wat zijn volgens jou dan het aan calorieen om te cutten.

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:29 ----------

Verder te weinig vetten (dit zou 1 gram per kg lichaamsgewicht moeten zijn, hier zit je bij lange na niet aan).

• Topic Starter Topic Starter
Mijn onderhoud is ongeveer 3200 kcal dacht ik.
Ik probeer tegen de 2500 kcal te gaan. Maar ik heb het moeilijk om zoveel te eten.
De shake en proteinebar zijn uit gemak. Ik ben als vertegenwoordiger steeds op de baan. Eten koel houden lukt dus niet. Een shake en bar zijn dus een gemakkelijke oplossing.
Te weinig vet? Oei, ik dacht net te veel...

Mijn onderhoud is ongeveer 3200 kcal dacht ik. Ik probeer tegen de 2500 kcal te gaan. Maar ik heb het moeilijk om zoveel te eten. De shake en proteinebar zijn uit gemak. Ik ben als vertegenwoordiger steeds op de baan. Eten koel houden lukt dus niet. Een shake en bar zijn dus een gemakkelijke oplossing. Te weinig vet? Oei, ik dacht net te veel...

Nou ja je hebt goede en slechte vetten, je moet de onverzadigde vetten hebben (bijv. uit vette vis, je moet er maar even op Googelen).

Dan snap ik het wat betreft de proteineshake en bar (zeker doen dan).

Hoe bedoel je dat je het moeilijk hebt om zoveel te eten ?

Ik heb het er moeilijk mee om zo een grote hoeveelheid voedsel te eten overheen de dag. dat ben ik niet gewoon.
Nieuwe poging tot het maken van een voedingsschema:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat denk je daarvan?

Map1-page-001.jpg

Neem gwn i.p.v. die 2 protein reepies 1 reep en een lekkere broodje pindakaas. En je zit bijna 40% qua vet...

Ik zou je vet ook nog iets verlagen. Probeer 1 gram per kilo aan te houden. (dus 96gram vet per dag).

Ok. Ik dacht net voor te cutteè dat je vet wat hoger moest en koolhydraten omlaag.
De reden van die proteine bars is om de eiwitten binnen te halen. Als ik ga voor een broodje met pindakaas, dan heb ik veel koolhydraten en vetten binnen, maar geen eiwitten. Dat is het omgekeerde van wat ik nodig heb denk ik

Wat betreft het "vele eten", tja oefening baart kunst.
Je kunt ook zelf "weightgainers" maken.

Volle melk, pindakaas, havermout, banaan in de blender.

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Wat betreft voedingsschema: waarom varkensworst ? Waarom geen kip.
2 blikjes tonijn vind ik erg veel, er zit ook kwik in Tonijn, moet je ook weer niet te veel van eten.

Variëren bijv. met eieren /noten/ kwark

nja, weightgainers heb ik nietmeteen nodig. Ik probeer vet% te laten dalen.

Over de tonijn, het zijn kleine blikjes. 2 zijn minder dan 1 groter blik.
Varken heeft ook veel eiwit en geen koolhydraten. daarbij hou ik van variatie. Ik ga niet elke dag kip eten.
Verder ben ik ook vertegenwoordiger in de varkenssector, en die gaat echt niet goed. Ik moet de sector toch wat steunen nietwaar :)

Nou ja ik opperde weightgainer omdat je schrijft: " Ik probeer tegen de 2500 kcal te gaan. Maar ik heb het moeilijk om zoveel te eten".

Vandaar.

Maar goed als je aan die 2500 komt zit je ruim onder je onderhoud.

volgende poging: en het aandeel tonijn verminderd. ook het aandeel vet naar beneden gehaald [Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

voedingsschema_ei_spek.jpg

voedingsschema_brood.jpg

Rijst in schema 1.. gekookt gewogen? die 150 gram. Of ongekookt?

Gekookt gewogen.

Dat is nu inderdaad iets interessants die u aanhaalt. Rijst weeg ik gekookt. Maar havermout doe ik dan altijd de ongekookte vlokken.
Wat neem ik nu best om te berekenen?

Best neem je ongekookt gewicht. Omdat de vochtopname kan verschillen.
Je hebt nu in je schema 150 ongekookte rijst staan. 100 gram gekookt is ca. 120 kcal.
Maar beter is ongekookt afwegen dus.

Ok, bedankt. Dat doe ik morgen zeker eens.

Wat zijn de andere commentaren op de schema's? Ik denk dat ze beter zijn qua verhoudingen. Maar dat dacht ik voorheen ook :)

Terug
Naar boven