Fitness Seller

Voedingsschema ecto bulk

X.

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Waardering
591
Hey,

Ik ben nu een aantal maanden rippetoe aan het trainen, maar het probleem is dat ik geen gains meer maak.

Ik houd helaas niet van veel eten, maar ik heb een aantal aanpassingen gemaakt die mijn voedingsschema misschien wel geschikt maken voor goede gains. Het is vooral gebaseerd op veel melk en brinta wat ik wel redelijk makkelijk naar binnen krijg.

Hier komt het:

Ochtend:
500ml volle melk ~325 kcal
2 bruinbrood willekeurig belegd ~350kcal

Tussen de middag:
2 bruinbrood willekeurig belegd ~350kcal

Middag:
100g brinta ~366 kcal
1 banaan ~124

Avond:
Willekeurig avondmaal, redelijk grote portie (variërt sterk) ~700 kcal
250ml vruchtensap ~100 kcal
schaaltje vla ~200 kcal

Laat in de avond:
100g brinta ~366 kcal
Tussendoortje (chips e.d.) ~100

Totaal: 3956 kcal

Mijn onderhoud schat ik op 2300 kcal, in acht nemend dat ik laat opsta en relatief weinig actief ben. Op dagen dat ik train of vroeg opsta voeg ik 1-2 extra boterhammen bij.

Nu vroeg ik mij nog een aantal dingen af;

Is 100g brinta:500ml volle melk een goede verhouding? Ik doe het altijd in de magnetron en ik wil het nog wel goed roerbaar en niet te droog hebben.

De energie in belegd brood heb ik geschat op 175 p.s. (80 brood + 20 boter + 75 willekeurig (calorierijk) beleg)

Is het een probleem dat ik niet heb gelet op de e/k/v verdeling?

een beetje letten op je verhoudingen is niks mis mee. je drinkt vrij veel volle melk wat aardig wat vet bevat. als je het echt wilt verbeteren zou ik er ook fruit bij nemen en betere bronnen van vet. chips en vla zou ik dan sowieso schrappen maar goed, ik weet niet hoever je wilt gaan. ik zou persoonlijk mn ontbijt aanpassen, meer complexe koolhydraten (havermout, brinta wat jij wil)

en nog iets, je zegt dat je al maanden hetzelfde doet kwa training. misschien tijd om je spieren op een andere manier te prikkelen? varieer in je manier van trainen.

Neem ook verschillende eiwitbronnen. Nu komt vrijwel alles uit melk. Vervangen voor bijv. eieren/kip/kwark

Ik zou laat in de avond ook geen 100gr Brinta meer nemen.. een hoop koolhydraten die je binnen krijgt maar niet gaat verbranden, die chips moet je zelf weten maar voor het slapengaan kan je beter een bak magere kwark eten.

^^ nee 100 gr. brinta is idd niet nodig zo vlak voor het slapen, tenzij je daarvoor net gatraind hebt, maar dan zou ik eerder max 60. gr nemen ofzo met kwark erbij.

• Topic Starter Topic Starter
Ik houd niet zo van kwark.

Dan kan ik het misschien zo opdelen voor de avond:

50gr brinta 250ml melk
250ml melk

Waarom mag brinta en koolhydraten in het algemeen ook alweer niet 's avonds laat?

Ik houd niet zo van kwark.

Dan kan ik het misschien zo opdelen voor de avond:

50gr brinta 250ml melk
250ml melk

Waarom mag brinta en koolhydraten in het algemeen ook alweer niet 's avonds laat?

Het zou niet meer verbrand worden, en dan sla je vet op (als je daar gevoelig voor bent).
Maar na een zware training verbruikt je lichaam veel energie. Neem anders nog wat eieren savonds.

Ok.

Maar hier ben ik niet gevoelig voor en je lichaam zal dan waarschijnlijk langer anabool blijven?

Eieren is ook een goed idee maar is weer de moeite he ;)

Ok.

Maar hier ben ik niet gevoelig voor en je lichaam zal dan waarschijnlijk langer anabool blijven?

Eieren is ook een goed idee maar is weer de moeite he ;)
Moeite? gewoon om de 2a3 dagen 6eitjes of meer tegelijk koken. De overige eitjes in water leggen (blijven ze langer goed).

Bakken kan ook (vetvrij). Maar bodybuilding is ook moeite willen doen.

Ik zou laat in de avond ook geen 100gr Brinta meer nemen.. een hoop koolhydraten die je binnen krijgt maar niet gaat verbranden

Gaat hij daarna dood dan ofzo?

Koolhydraten worden binnen enkele dagen verbrand, direct als glucose al dan niet nadat deze zijn omgezet in glycogeen dan wel (wat minder waarschijnlijk) in lichaamsvet. Tenzij hij (sterk) boven onderhoud zit natuurlijk, dan kan het wel eens wat langer duren (of het gebeurt nooit, en hij blijft ze zijn leven lang in de vorm van lichaamsvet bij zich dragen).

Dan ga ik het zo denk ik maar proberen met ingang van hopelijk zsm!

Terug
Naar boven