MuscleMeat

Voedingsschema gewichtheffen

Definieer: gewichtheffen.

Je onderhoud is rond de 2600, eet 20% meer ?

• Topic Starter Topic Starter
Gewichtheffen als in Olympisch gewichtheffen. Trekken/Stoten.

Zie filmpje

@ Tuplad
Hij geeft aan in vetpercentage omlaag te willen he. Dus zijn onderhoud op 2600 schatten en er dan 20% bij doen vind ik nogal globaal.

@Jantjer
Eten op onderhoud, incl sporttoeslag. Met de cardio maak je tekort in calorien, die reken je niet mee in je onderhoud.

Bereken eerst nauwkeurig je onderhoud. Baseer dit op je VVM (Vet Vrije Massa), dus niet op je totale gewicht!

Neem ook je gewichtheffen mee, en je activiteitsniveau.
Met het resultaat van je berekening maak je een nieuw voedingsschema, eet wat op onderhoud, niet meer en niet minder.

Waarom eten op onderhoud, en niet gewoon jezelf uithongeren?
Het gaat erom alleen je vetpercentage gaat verlagen. Als je eet op onderhoud krijgen je spieren teminste genoeg bouwstoffen, en worden je spieren dus niet afgebroken. Op deze wijze is de kans op afbraak het kleinst. Als je dat niet doet dan kom je macronutrienten te kort. Eiwitten, koolhydraten en vetten heb je nog om te kunnen functioneren. Als je daar te weinig van binnen krijgt, gaat je lichaam dat ergens anders vandaan halen, zijnde je spierweefsel. Cardio is erg goed voor je conditie, en verbetert je metabolisme.

Dus in het kort;

Onderhoud berekenen
Daar je sporttoeslag bij optellen
Je voeding indelen op de manier zoals jij het wil wat neer komt om het berekend aantal KCAL (4, 6, 8 maaltijden/16u vasten 8u eten/etc/etc)
In de cut zorg ik persoonlijk voor 45% eiwitten, 30% koolhydraten en 25% vetten.

Wellicht zijn er andere members op dit forum die een ander percentage K/E/V hanteren, voor mij werkt dit het beste. Je kunt dus met cardio het genoemde verschil maken. Ik doe dit door op 2 verschillende manieren (fietsen, crosstrainer, loopband, traploop apparaat) in totaal +- 500kcal te verbranden.

Thnx voor de info Veterano.

@Veterano: oeps, niet gemerkt.

Kan hij gaan carb cyclen? blijft ie mooi op zijn onderhoud maar ben je relatief snel van je vet af!

Ik zal mijn schema posten zodra hij af is.

Terug
Naar boven