MuscleMeat

Voedingsschema massa , nieuw lid

Jeffre

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
90kg
Hallo,

Zoals jullie misschien al weten ben ik nieuw. Mijn 1e vraag op deze (zo ik nu zie prachtige) site gaat over mij voedingsschema. Ik ben 18 jaar, 1.95 lang en weeg 76 kilo. Dat is zoals jullie wel zullen zien best weinig. Mijn doel is om echt flink aan te komen in spieren. Ik heb echt amper vet alleen kom ik moeilijk aan in massa. Mijn doel is om zichtbaar gespierd te worden, dus zoals b.v voetballers en filmsterren.

Echter heb ik een probleem dat ik al jaren rondloop met acnee. Het is nog niet helemaal weg. Ga er ook voor naar de dokter, en die zegt dat je zo min mogelijk zuivelproducten moet innemen. Ik blijk ook niet al te goed tegen zuivel te kunnen. Echter is dit wel de makkelijkste manier om eiwitten binnen te krijgen. Wat kan ik doen om toch eiwitten binnen te krijgen?

Daarnaast woon ik gewoon thuis, dus voor mij is het niet mogelijk om 2 pasta's per dag te gaan eten, en elke dag blikken tonijn naar binnen te werken. Ik eet gewoon wat de pot schaft.

Dus aantal belangrijke zaken :

- Train 3x per week (1,5 uur)
- Ben 1.95 lang / 76 kilo
- Woon thuis (kan niet alles eten)
- Kan slecht tegen zuivel (lastig i.v.m de eiwitten)

Kan iemand aangezien ik nieuw ben, mij hiermee helpen ?

Wat ik nu eet :

9.00 : -Thee / 5 bruine boterhammen met hagelslag/jam/boter
10.30 : -Appel / Stroopwafel
12.00 : - 6 Boterhammen met ham/kaas/kipfilet
14.00 : - 2 Boterhammen met ham/kaas/kipfilet
15.30 : - Cup a soup / 3 boterhammen met ham/kaas/kipfilet
16.30 : - Banaan
17.30 : - Avondeten (wat de pot schaft) en als toetje halve liter yogurt
20.00 : - Stroopwafel en koffie
23.00 : - 2 boterhammen met ham/kaas/kipfilet + 8 eetlepels yogurt

+ soms om 9.00 ook een schaaltje yoghurt met muesli
+ proteine-repen eet ik soms ook al tussendoortje

Kan iemand hier iets mee ?
Wat moet ik meer of minder gaan doen etc.

Eieren, vlees, kwark. En tonijn moet geen probleem zijn, kun je elk moment van de dag naar binnen werken. 's ochtends eieren en 'savonds voor het slapen kwark.

Lees sticky's ook!

Hey,

Ik vind hier zoveel dingen in die ik herken dat ik dit wel een geschikte eerste post vond. Persoonlijk woog ik 4 maanden geleden 72 kilo met een lengte van 1,96. Nu (4 maanden later) weeg ik 87 kilo en ben nog steeds 1,96. Woon ook nog thuis maar heb m'n ouders wel in die mate zover gekregen dat ze een gedeelte van m'n voeding vergoeden.
Wat mij eigenlijk opvalt is dat je giga veel eet, niet in verhouding met wat je hier ziet maar in verhouding met mij. Ben eigenlijk ontzettend benieuwd hoe lang je al zoveel eet? Want voordat ik begon met trainen at ik... Genoeg om de dag door te komen, laten we het daarop houden. Nu eet ik zeker veel meer maar alsnog niet zoveel als jij.

Iets meer on topic, heb zelf ook een allergie hier en daar en snap hoe beperkend het kan zijn.
Zelf ga ik vaak naar de aldi om goedkoop kalkoen filet en blikjes tonijn te kopen. (10x150gr tonijn + 10x100gr kalkoen is iets van 17 euro)
Noten doen het ook altijd erg goed maar daar zit dan wel weer veel vet in (kan me ook voorstellen dat jou dat op dit moment net zoveel kan schelen als mij tho)
bij vrijwel elke supermarkt heb je voor geen geld een aardige hoeveelheid noten

weet je overigens zeker dat je echt veel last krijgt als je veel zuivel binnenkrijgt? ik schijn ook allergisch te zijn voor zuivel maar drink toch echt 2 liter melk per dag en heb nergens last van

(ben nog steeds een rookie in het bodybuild wereldje dus het kan zijn dat niet alles wat ik zeg waar is:) )

Hallo,

Zoals jullie misschien al weten ben ik nieuw. Mijn 1e vraag op deze (zo ik nu zie prachtige) site gaat over mij voedingsschema. Ik ben 18 jaar, 1.95 lang en weeg 76 kilo. Dat is zoals jullie wel zullen zien best weinig. Mijn doel is om echt flink aan te komen in spieren. Ik heb echt amper vet alleen kom ik moeilijk aan in massa. Mijn doel is om zichtbaar gespierd te worden, dus zoals b.v voetballers en filmsterren.

Echter heb ik een probleem dat ik al jaren rondloop met acnee. Het is nog niet helemaal weg. Ga er ook voor naar de dokter, en die zegt dat je zo min mogelijk zuivelproducten moet innemen. Ik blijk ook niet al te goed tegen zuivel te kunnen. Echter is dit wel de makkelijkste manier om eiwitten binnen te krijgen. Wat kan ik doen om toch eiwitten binnen te krijgen?

Daarnaast woon ik gewoon thuis, dus voor mij is het niet mogelijk om 2 pasta's per dag te gaan eten, en elke dag blikken tonijn naar binnen te werken. Ik eet gewoon wat de pot schaft.

Kan iemand aangezien ik nieuw ben, mij hiermee helpen ?

Wat ik nu eet :

+ soms om 9.00 ook een schaaltje yoghurt met muesli
+ proteine-repen eet ik soms ook al tussendoortje

Kan iemand hier iets mee ?
Wat moet ik meer of minder gaan doen etc.

Zoals al gezegd, eieren en vlees. Weet niet of je kwark zoveel moet eten aangezien dat ook zuivel is volgens mij.
Gooi die hagelslag en jam maar weg en knal elke broodmaaltijd eiwitrijk beleg op je brood.
Die stroopwafels kun je beter vervangen door wat gezonds, zoals miss wat kip of zo.
Als je op dit dieet maar niet aankomt, dan moet je gewoon wat meer gaan eten. Begin anders sochtends eens met een flink bord havermout of brinta en knal er een paar gekookte/gebakken eieren bij en vervang een kleine broodmaaltijd door wat rijst met kip en groente of zo.
Thuiswonen vind ik geen excuus voor bepaalde dingen niet kunnen. Als je ouders het eten wat jij nodig hebt niet willen kopen, dan zul je het zelf op moeten lossen, kano ok best want je bent al 18 jaar.

------> 2-3 eieren + stuk fruit + 5 boterhammen met VLEES of pindaas.
---> 4 boterhammen met vlees of pindakaas
---> brood + blikje tonijn (kost niks, niet janken. Ook al woon je thuis, je hebt een doel voor ogen dus zal je ook maatregelen moeten nemen om je doel te bereiken)
--> verzin zelf eens iets anders dan brood
--> idem 14.00
-->voeg dit maar bij de maaltijd van 14.00 of 15.30 en laat dit eetmoment verballen
--> avondeten. groot bord, vergeet ook de groenten niet. Toetje mag je laten staan, yoghurt zit teveel suiker in
--> koffie + rijstwafel ;) of ongezouten noten
--> 500gram magere kwark + ongezouten noten

Omdat je acne hebt is een supplement als dit wellicht een uitkomst:
http://www.xxlnutrition.nl/essential-amino-stack/xxl-nutrition

Is zeer goed voor herstel na de training.
Is echter geen wondermiddel, je voeding is 10keer belangrijker dan dit supplement.

Hoe ziet je trainingschema eruit?

• Topic Starter Topic Starter
bedankt / proteineshakes

Okee mensen, kijk hier heb ik zeker iets aan!

Overigens, hoe zouden jullie het vinden dat ik aan protëine-shakes zou beginnen? Ik ben zoals je weet (nog maar) 18 jaar, 76 kilo, ben nu in de sportschool 2 maanden bezig, 3x per week, en daarvoor 1 jaar lang thuis met gewichten tot 25 kilo bezig geweest. Is het slim om protëine-shakes te nemen voor mij ? Gaat dat zichtbaar resultaat opleveren ? En is het niet schadelijk voor de gezondheid, i.v.m acnee-verergering etc.. En kan je die shakes 3x per week nemen, of moet je dat bij 2x per week houden?

proteine shake = gewoon eiwitten vriend.
Je zegt toch ook niet: ik eet alleen vlees 3x in de week anders is het schadelijk!!1

Vitamine b5 helpt ook goed tegen acne.
Als je het al lang hebt en het is bij de huiarts bekend kun je ook eena kijken voor een antibioteca kuur en anders voor een doorverwijzing naar een dermatholoog voor evt roa.

Waarom wel yoghurt en geen kwark?

Als je al jaren met acne rondloopt zou je ook een bezoekje aan de dermatoloog kunnen brengen. Heb ik zelf ook gedaan, na de roacuttane nagenoeg nergens last van gehad.

Die stroopwafels er inderdaad uitgooien en doe kip op brood idd

Ja, nou het is een beetje twijfel. Het is geen zware acnee. Het is meer dat er op 1 van me wangen wat bulten, pukkeltjes zitten. Soms gaan die weg, maar als ik dan bv 1 bak volle kwark, of 1,5 liter yogurt op een dag neem dan komen er weer wat puisten. Ik ben ook naar dermatoloog gegaan, en die zegt : "neem zo MIN mogelijk zuivel en suiker". Ik heb spullen, maar express geen roacutane omdat dat het heftigste middel is, en daarvoor moet je echt volstaan met puisten, en aangezien het echt nare bijwerkingen heeft, is het ook niet de nummer 1 oplossing.

Ik kan dus wel wat zuivel nemen, maar bv geen 2 bakken volle kwart per dag etc.

Daarnaast is de reden dat ik Yohurt eet en geen kwark, omdat ik nog thuis woon. En ik dacht dat Halfvolle Yogurt net zo goed zou zijn als Magere Kwark. Vandaar, dat de Yogurt voor mij goedkoper is (kan ik zo pakken) dan kwark (moet ik zelf gaan kopen).
Maar ik weet niet wat jullie ervaring met kwark en yogurt is ?

- Wat is beter voor de massa ? Kwark of Yohurt?
- Wat zal meer acnee veroorzaken ? Kwark of Yohurt?
- Hoe grood zijn de verschillen tussen de deze twee ?

Dan ben je wel heel gevoelig voor zuivel naar mijn mening.

In magere yoghurt zit per 100g ongeveer 4g eiwitten.
In magere kwark zit per 100g ongeveer 10 ~ 13g eiwitten.
Magere kwark is uiteraard beter voor massa.

Ik zou niet weten welke meer acne zal veroorzaken, ligt per persoon anders denk ik.
Hoop dat je er wat aan hebt ;)

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

Ohja ik vond nog wat voor je ;)
Weet niet of je het al gelezen had, maar onderin de eiwitfaq van Big-T staat wat je tegen puistjes kunt doen.
Klik hier -> http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/

Als ik jou was zou ik dan het beetje zuivel dat je dan wil eten beperken tot de bakken magere kwark aangezien dit hele handige bronnen van eiwit zijn en voor het slapen gaan ideaal door de trage eiwitten. Daarnaast zijn ze met 70 tot 90 cent per bakje ook best cheap.

Iemand hier vroeg om mijn trainingsschema

Die is als volgt :

Ik train 3x per week (1,5 uur)

Op Maandagmiddag / Woensdag / Vrijdag

De oefeningen die ik doe, zijn op apparaten, maar ken die namen niet.
1. Zo ding wat je naar boven moet duwen en laten zakken (voor je schouders)
2. Zo ding wat je naar voren moet duwen terwijl je zit (borst en triceps)
3. Zo ding waar je met je borst op iets moet steunen, en iets naar achter trekken (rug)
4. De Leg Press machine
5. Zo ding waarbij je zit, en boven je zo stang hangt die je dan moet laten zakken en weer rustig naar boven moet laten gaan (rug en armen)

En daarnaast doe ik Bankdrukken (rustig opbouwend)

Ik wil massa aankomen, zit mijn schema goed?

Iemand hier vroeg om mijn trainingsschema

Die is als volgt :

Ik train 3x per week (1,5 uur)

Op Maandagmiddag / Woensdag / Vrijdag

De oefeningen die ik doe, zijn op apparaten, maar ken die namen niet.
1. Zo ding wat je naar boven moet duwen en laten zakken (voor je schouders)
2. Zo ding wat je naar voren moet duwen terwijl je zit (borst en triceps)
3. Zo ding waar je met je borst op iets moet steunen, en iets naar achter trekken (rug)
4. De Leg Press machine
5. Zo ding waarbij je zit, en boven je zo stang hangt die je dan moet laten zakken en weer rustig naar boven moet laten gaan (rug en armen)

En daarnaast doe ik Bankdrukken (rustig opbouwend)

Ik wil massa aankomen, zit mijn schema goed?

For real? Dan zou ik maar eens wat stickies gaan lezen en sowieso meteen uit de apparaten gaan. Nadat je die stickies hebt gelezen kun je mooi voor jezelf een schema in elkaar zetten met oefeningen met zoveel mogelijk losse gewichten.

Terug
Naar boven