XXL Nutrition

Voedingsschema (Massa) voor mijn zoon

1.7 is voor krachtsporters normale mensen is 0.8
timing van voeding is zeker van belang zijn recente onderzoeken over.. zeker binnen half uur na training 20 gram eiwit.
over 2 weken ga ik naar een symposium waarbij de nieuwste inzichten worden besproken, mocht daar wat anders uitkomen, zal ik dat hier nog corrigeren..:D

1.7 is voor krachtsporters normale mensen is 0.8
timing van voeding is zeker van belang zijn recente onderzoeken over.. zeker binnen half uur na training 20 gram eiwit.
over 2 weken ga ik naar een symposium waarbij de nieuwste inzichten worden besproken, mocht daar wat anders uitkomen, zal ik dat hier nog corrigeren..:D

Hmm, lijkt me redelijk sterk. Zeker na benen training ga ik altijd eerst een uur op bed tv kijken voor ik überhaupt aan eten kan denken, heb nou niet bepaald dat benen achter lopen.

Hmm, lijkt me redelijk sterk. Zeker na benen training ga ik altijd eerst een uur op bed tv kijken voor ik überhaupt aan eten kan denken, heb nou niet bepaald dat benen achter lopen.

Ik zeg altijd doe waar je jezelf goed bij voelt, ik zeg alleen wat de wetenschappelijke kant tot nu toe zegt :)

Ik zeg altijd doe waar je jezelf goed bij voelt, ik zeg alleen wat de wetenschappelijke kant tot nu toe zegt :)

Ja t punt is dat die meeste onderzoeken vrij discutabel zijn. Zeker wanneer je in de bulk de hele dag veel aan het eten bent lijkt me de toegevoegde waarde van wat extra eiwitten na je training discutabel.

Misschien in de cut als je weinig eet dat t dan meer toegevoegde waarde heeft.

njah ligt er ook aan wat voor onderzoeken er zijn.. mjah kijk je naar systematic reviews of meta analyses zijn t toch vrije goede onderzoeken :) haha maar we gaan een beetje off topic geloof ik.. mocht je vragen hebben of wat anders kan je altijd een PB sturen

inb4 Tavi Castro :roflol:

Maar inderdaad teveel eiwitten, beetje zonde van het geld vind ik.. Sowieso, 50 gram eiwit per dosering in een weightgainer? Serious Mass toevallig? Dat is 1250 kcal, 50 gram eiwitten, 334 gram totaal per serving. Zitten dus maar 16 servings in een zak van 5,5kg van 44 euro.. Dan krijg je dus al 2500 kcal binnen van een supplement, lijkt me ook niet echt de bedoeling.. Gewoon beperken tot 1 shake of gewoon helemaal weg laten indien hij al genoeg binnen krijgt uit zijn normale voeding.

Laatst bewerkt:
Hoop dat je hier geen geld voor hebt betaald. Zo wel.. zou ik het terug vragen.

Dat hij "ex" bodybuilder is wil niet zeggen dat hij er verstand van heeft, dat blijkt maar weer.
Er zijn veel bodybuilders die hun voeding laten verzorgen door andere.

"Ik ben benieuwd naar zijn uitleg."
Zal wel in de richting zijn van: Je moet die mensen op internet niet geloven.

Wel erg vet dat je je zoon helpt met trainen enzo! wou dat ik zon vader had toen ik 17 was :)

• Topic Starter Topic Starter
@ Zivanni mijn zoon is 1.85 groot. Papa is gelukkig groter gebleven hahahahaha

---------- Toegevoegd om 11:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:31 ----------

@ djryan Ja we hebben nu 1 shake er tussenuit gehaald. Morgen gaat hij weer trainen en horen wij wat de Trainer gezegt heeft. Nee dit soort schema's zijn gratis. Zit bij de maand prijs in.

@ Helium Ik ben hem ook heel dankbaar. Zoals ik bij mijn voorstelling geschreven heb. Ik was tot 2006 BB tot dat ik een heel zwaar ongeluk heb gekregen en links verlamt was. Nu Train ik voor het eerst weer sinds 1 januari. Je will niet weten hoe goed dat voelt. En mede dankzij mijn zoon heb ik de power gekregen om weer te beginnen ;-) We zijn een goed stel

Hoop dat je hier geen geld voor hebt betaald. Zo wel.. zou ik het terug vragen.

Dat hij "ex" bodybuilder is wil niet zeggen dat hij er verstand van heeft, dat blijkt maar weer.
Er zijn veel bodybuilders die hun voeding laten verzorgen door andere.

"Ik ben benieuwd naar zijn uitleg."
Zal wel in de richting zijn van: Je moet die mensen op internet niet geloven.

Wel erg vet dat je je zoon helpt met trainen enzo! wou dat ik zon vader had toen ik 17 was :)

Ben hier idd ook wel zeer benieuwd naar.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

Nou mijn zoon heeft vanavond de trainer gesproken.
Zijn antwoord was.......ik dacht dat je 85 kilo was.
Dat betekend dus dat hij een voedingsschema maakt voor mensen zonder dat hij de maten en gewicht kent.

Nogmaals ik ben er lang uit geweest en de BB heeft zich in die tussentijd veel ontwikkeld, echter vindt ik dit een hele slechte zaak.

Ook al zou mijn zoon 85 kilo wegen dan zou hij uitkomen op 4,1 gram per kilo lichaamsgewicht. In mijn ogen belachelijk.

Het antwoord van de trainer hierop was dat het ene lichaam meer opneemt dan het andere :-) maar 4,1 gram per kilo is in mijn ogen belachelijk.

Ik verneem graag van jullie.

Groetjes,

John

2 gram is genoeg

3 gram bij aas

Hallo,

Nou mijn zoon heeft vanavond de trainer gesproken.
Zijn antwoord was.......ik dacht dat je 85 kilo was.
Dat betekend dus dat hij een voedingsschema maakt voor mensen zonder dat hij de maten en gewicht kent.

Nogmaals ik ben er lang uit geweest en de BB heeft zich in die tussentijd veel ontwikkeld, echter vindt ik dit een hele slechte zaak.

Ook al zou mijn zoon 85 kilo wegen dan zou hij uitkomen op 4,1 gram per kilo lichaamsgewicht. In mijn ogen belachelijk.

Het antwoord van de trainer hierop was dat het ene lichaam meer opneemt dan het andere :-) maar 4,1 gram per kilo is in mijn ogen belachelijk.

Ik verneem graag van jullie.

Groetjes,

John

Daar ga ik in mee!

best nutteloos klinkt zo'n trainer eigenlijk.. :(

Ja zeker mijn zoon is absoluut naturel.

Status zijn er op dit moment niet. Hij heeft op dit moment weinig massa.
Is goed gedefinieerd.

Even denken bankdrukken 110 kilo, ik heb hem langzaam laten beginnen ivm zijn leeftijd.
Nu mag hij van mij zwaarder trainen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Dan is dit idd ongelooflijk veel eiwitten, qua aankomen zal het geen verschil maken natuurlijk, maar waarom zo'n strikt, meestal onaangenaam en duur dieet als het ook anders kan?

Terug
Naar boven