Fitness Seller

Voedingsschema volledig maar met vragen!

PaRa Zwolle

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
15%
Ik zit met een aantal vragen(zie de vraagtekens in mijn schema) die ik graag snel beantwoord wil hebben zodat ik me volledig kan focussen op mijn schema.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mag ik vragen waarom je elke week je gewicht en vetpercentage meet? Als je dat elke week doet kan de teleurstelling groot tegenvallen en invloed op je training hebben, overigens gaat dat niet zo snel denk ik. Het is misschien beter om elke maand te meten. :)

het is juist beter per week als je dan ziet dat je na 2 weken nog op hetzelfde niveau zit dan moet je het schema aanpassen, wekelijkse progressie meten is juist goed :)

• Topic Starter Topic Starter
is 's ochtends 45 mins cardio en 's avonds 1 uur muay thai training(ook conditie) te veel van het goede op 1 dag? Zal ik ze moeten afwisselen?

Ik weet nog niet hoeveel ik op 1 boterham moet doen, 1 of 2 plakjes filet.

Bedankt!

Dit is een cut-schema, right?

1. Whey 45 gram is goed, maar als je beperkt budget hebt (like me :) ) dan zou ik liever die whey na je training consumeren, en gewoon een paar eiwitten - zonder dooier - erin knallen 's ochtends.

2. Kipfilet. Kipfilet scheelt 10 gram in vet, per gram vlees. (verzadigd vet).

kcal/p/c/f.
mager rundergehakt: 197.00/20.00//13.00
chicken filet: 110/21/0/3.

3. Dopper ertjes, anything green. don't worry about this.

het is juist beter per week als je dan ziet dat je na 2 weken nog op hetzelfde niveau zit dan moet je het schema aanpassen, wekelijkse progressie meten is juist goed :)

+1. Tom Venuto, BFFM. gewoon doorgaan met alles wekelijks opmeten.

1. Whey 45 gram is goed, maar als je beperkt budget hebt (like me :) ) dan zou ik liever die whey na je training consumeren, en gewoon een paar eiwitten - zonder dooier - erin knallen 's ochtends.

kcal/p/c/f.

Bedankt voor je reactie!
Wat vind jij van het aantal trainingen. 2 keer op een dag(Cardio 's ochtends/muay thai 's avonds) te veel of?

Frankly.. ik weet niet wat je doel is.

Stel, je verbrand 700 kcal 's ochtends in 60 minuten. (redelijk intensief) dan heb je de hele dag een honger-gevoel, totdat je carbs in neemt. Verder heb je ook minder kracht voor thai 's avonds.

Frankly.. ik weet niet wat je doel is.

Stel, je verbrand 700 kcal 's ochtends in 60 minuten. (redelijk intensief) dan heb je de hele dag een honger-gevoel, totdat je carbs in neemt. Verder heb je ook minder kracht voor thai 's avonds.

Mijn doel is simpel; zo goed mogelijk vet verliezen. Ik dacht met 's ochtends cardio en 's avonds muay thai en goed eten overdag dat ik goed mijn doel kon bereiken. Maar misschien neem ik te veel hooi op mijn vork ...

Mijn doel is simpel; zo goed mogelijk vet verliezen. Ik dacht met 's ochtends cardio en 's avonds muay thai en goed eten overdag dat ik goed mijn doel kon bereiken. Maar misschien neem ik te veel hooi op mijn vork ...

Over dat honger kwestie, heb ik gelezen over fatburners, ze schijnen je energie oppepper te geven met ook nog eens hongeronderdrukking. Misschien iets voor jou?

Over dat honger kwestie, heb ik gelezen over fatburners, ze schijnen je energie oppepper te geven met ook nog eens hongeronderdrukking. Misschien iets voor jou?

Maar ik heb helemaal nergens last van hoor :D. Ik wil gewoon weten of 2 keer 1 dag te veel is. Anders houd ik het gewoon bij Cardio de ene dag en de andere muay thai.

Maar ik heb helemaal nergens last van hoor :D. Ik wil gewoon weten of 2 keer 1 dag te veel is. Anders houd ik het gewoon bij Cardio de ene dag en de andere muay thai.

Ik denk dat het geen kwaad kan zolang je lichaam niet klacht en jij er geen last van hebt. (slaaptekort, of doodmoe)
Je moet wel gewoon kunnen functioneren, maar dat hangt gewoon af van je conditie.

is het in procenten uit te drukken hoeveel minder goed het is als je i.p.v. 's ochtends, 's avond je cardio doet ? Hoeveel minder is het voor op de lange(2 maand?) termijn?

is het in procenten uit te drukken hoeveel minder goed het is als je i.p.v. 's ochtends, 's avond je cardio doet ? Hoeveel minder is het voor op de lange(2 maand?) termijn?

Je kunt hierover veel info vinden. Spit dit forum maar eens even door. In een van de stickies (rubriek: conditie en vetverlies) staat dit uitgebreid beschreven. Eerlijk gezegd boeit het allemaal niet veel of je het 's ochtends of 's avonds doet. Ik heb hetzelfde een tijdje gedaan na de taekwondo training. Het is wat vermoeiend maar het vet vliegt er snel af, tenminste als je een gepast voedingsschema hebt. Zorg gewoon dat je per cardiosessie 700-800 kcals verbruikt. Als het goed is, kost je dat uurtje mhuy thai ook minstens 500 kcals. Dit samen is nogal wat.
Een mooie richtlijn voor vetverlies is zo'n procentje per twee weken. Dit moet je zeker kunnen halen (zo niet meer) aangezien je op 23% vet zit. Als je een maal op 10%, dan gaat het wat langzamer allemaal.

En combinatie thai boks en cardio moet kunnen. Zeker als je al een goeie conditie hebt. En anders komt de conditie er automatisch. En als je doodmoe bent, las dan gewoon even 2 dagen een pauze in en pak het daarna gewoon weer op. Het komt hierbij neer op toewijding en discipline.

Laatst bewerkt:
Het is ook handig als je de kcal's, eiwitten, koolhydraten en vet per product/maaltijd zet.. :-)
Werkt beter voor mensen om dat in te schatten.. (of je wel genoeg eiwitten etc binnenkrijgt, dit verschilt per merk en winkel namelijk!)

kcal/p/c/f.

Ik ben nu 3 weken onderweg en ik ben teleurgesteld in mijn progressie(lack off, zeg maar). Ik zit nog steeds rond mijn startgewicht. Ik moet wel zeggen dat mijn vetpercentage allesbehalve accuraat is aangezien dit via de weegschaal wordt gemeten. Ik ga zo'n vetmeter bestellen bij de XXL shop wat hopelijk een betere weergave van de werkelijkheid is.

Ik houd mij exact aan mijn schema. Enige wat eigenlijk verschilt zijn de cardio tijden, die i.v.m. school op na-middag liggen i.pv. ochtend.

Kan iemand mij helpen of adviseren!? Dit werkt niet mee kwa motivatie :(

Ik ben nu 3 weken onderweg en ik ben teleurgesteld in mijn progressie(lack off, zeg maar). Ik zit nog steeds rond mijn startgewicht. Ik moet wel zeggen dat mijn vetpercentage allesbehalve accuraat is aangezien dit via de weegschaal wordt gemeten. Ik ga zo'n vetmeter bestellen bij de XXL shop wat hopelijk een betere weergave van de werkelijkheid is.

Ik houd mij exact aan mijn schema. Enige wat eigenlijk verschilt zijn de cardio tijden, die i.v.m. school op na-middag liggen i.pv. ochtend.

Kan iemand mij helpen of adviseren!? Dit werkt niet mee kwa motivatie :(

De weegschaal die met elektrische impedantie werkt is nooit accuraat. Voor hetzelfde geld wissel je vet om voor spier maar merk je daar voor BF op de weegschaal niks van. Inderdaad met een huidplooi-meter werkt beter en dan vaak oefenen als je het zelf wilt doen.

Zie je wel verschil in de spiegel trouwens?

De weegschaal die met elektrische impedantie werkt is nooit accuraat. Voor hetzelfde geld wissel je vet om voor spier maar merk je daar voor BF op de weegschaal niks van. Inderdaad met een huidplooi-meter werkt beter en dan vaak oefenen als je het zelf wilt doen.

Zie je wel verschil in de spiegel trouwens?

Ja, in de spiegel zie ik wel wat verbetering. Maar wellicht komt dit ook doordat ik het weekeindzuipen heb gestopt...:D

Terug
Naar boven