AndroidHealthClinic

Voedingsschema voor te Cutten

Diskonaut

Novice
Waardering
0
Voedingsschema voor te Cutten (aangepast 1)

Dits is mijn aangepast schema al! Hoop dat dit al iets beter is!

Na veel uren te spenderen en te lezen heb ik es geprobeert om voor mij een schema op te stellen!

Mijn bedoeling is dus voor te cutten een periode.

Vrees dat ik wat zaken fout heb gedana ivm met voeding, dus hoop dat ze mijn hier kunnen helpen aub :)

Hier is mijn schema!

Ik doe ook nog 4/week Fitness & cardio zoveel het toelaat!

MVG Ruben

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Veelste veel koolhydraten zie ik, ik zit momenteel ook in de cut en eet zo rond de 2200 kcal en daarbij zitten 250 gram aan eiwitten 160 aan koolhydraten en 64 aan vetten (goede vetten natuurlijk)

Denk dat je meer vis zoals tonijn in je schema kan neerzetten en een bakje magere kwark voor het slapen gaan. Zie ook dat je veel melk drink, opzich geen probleem maar neem dan wel liever magere melk.

Voor de rest moet er nog een tikkeltje aan gesleuteld worden, enige wat je moet doen is die koolhydraten wat afnemen, en boven die 200 aan eiwitten te komen.

Succes met je doel, go for it!

Ik zie daar Special K, dat zijn voornamelijk tafelsuikers, niet wat je wil zeker niet in een cut. Indien je wat complexe carbs wil in dat ontbijt, opteer eventueel voor havermout of brinta.
Een maaltijd als een banaan en cracotte, dat is geen maaltijd. Ik vind je nogal weinig eiwitten binnen krijgen (lees dit als eiwitten uit dierlijke bronnen) en zoals eerder vermeld veel te veel koolhydraten.

Ik nuttig in mijn bulk zelfs minder koolhydraten :)

Laatst bewerkt:
Eiwitten = 2.5 x je lichaamsgewicht
Vet = 30 % van je totale behoefte in de cut
KH = de rest

Verder adviseer ik je om even naar een aantal andere schema tekijken. Zul je zien dat je moet eindigen met kwark en noten en beginnen met brinta, whey en melk en meer van dit soort dingen. Verdiep je even in snelle en langzame eiwitten. Ben onlangs begonnen en met name door veel te lezen, en schema's van anderen bekijken heb ik nu een schema waar ik tevreden over ben.

KH = de rest

Verder adviseer ik je om even naar een aantal andere schema tekijken. Zul je zien dat je moet eindigen met kwark en noten en beginnen met brinta, whey en melk en meer van dit soort dingen. Verdiep je even in snelle en langzame eiwitten. Ben onlangs begonnen en met name door veel te lezen, en schema's van anderen bekijken heb ik nu een schema waar ik tevreden over ben.

hoe ziet jou schema eruit als ik vragen mag dan? ik ben er met mijn schema ook nog niet helemaal uit.

• Topic Starter Topic Starter
KH = de rest

2,5 * je echt gewicht of je VVM?

Maakt dat iets uit welke noten ik ga eten?

Merci voor de info, ga mijn schema aanpassen!

Zal eens naar uwe kijken!

Grtz

Laatst bewerkt:
Ok ben dus bezig geweest met schema aan te passen!

Ik zit al een pak lager met Kh maar nog niet volledig!

Iemand tips wat ik kan vervanderen? Zit ik met de rest goed zo?

Hier is aangepast schema!

Bijlagen

Ik zou die banaan eruit gooien en daar een blikje tonijn(in water) voor in de plaats nemen. Verder zou ik die walnoten bij me kwark s'avonds eten. Als ik het goed begrepen heb, vertragen noten de opnamen van eiwitten:D

waar vind je dat schema onbewerkt in de begin post ??? ziet er goed uit

@ Punisher: Ik moet om 14u30 een snelle hap eten omwille van mijn werk,blik tonijn gaat moeilijk.

Misschien andere snelle zaken die ik beter kan eten dan?

@ Maxiation: Ik heb da zelf aangepast aan de hand van iemand anders zijn schema, dus heel leeg schema kan ik u zelf ni mee helpen, sorry!

Grtz

@ Punisher: Ik moet om 14u30 een snelle hap eten omwille van mijn werk,blik tonijn gaat moeilijk.
Grtz

Blikje tonijn heb je binnen enkele minuten weg hoor, gewoon tonijn in water nemen en iedere hap wegspoelen met een grote slok water. Dan is het blikje binnen no time leeg. Het is niet lekker, maar ook niet vies en het zijn hoogwaardige eiwitten, super voeding.

Laat de cracottes liggen daar heb je niks aan, haal die maar helemaal uit je schema en vervang liever met onbewerkte carbs zoals havermout en brinta.

Je moet bij maaltijd 4 zeker een goede portie eiwit hebben, of dit nou tonijn is of wat anders is niet van groot belang. Je kan ook 30 gram whey nemen met een banaan of handje noten, maar die eiwitten moeten er in.

Bij het avondeten kan je gerust de helft van de rijst nemen en de dubbele hoeveelheid kip. Die havermout neem je als ontbijt en schrap daar de special K en cracotte.

Bij maaltijd drie zou ik ook volkoren brood of roggebrood nemen ipv. bruin en gerust 2 of 3 x zoveel kipfilet.

Je wilt je schema zo samenstellen dat je 's ochtends de meeste carbs inneemt en 's avonds de minste, dus bij maaltijd 7 ga je niet alleen havermout eten, neem een bak magere kwark en wat noten of een tonijnsalade ofzo.

Neem om 22 uur liever langzaam opneembare eiwitten zoals je vind in kwark of bijv. night protein van xxl.

Vind trouwens dat je erg weinig groente in je schema hebt zitten, groentespread?... Eet liever een struik broccoli 's avonds en nog een goede protie groente ergens door de dag heen.

Laatst bewerkt:
Blikje tonijn heb je binnen enkele minuten weg hoor, gewoon tonijn in water nemen en iedere hap wegspoelen met een grote slok water. Dan is het blikje binnen no time leeg. Het is niet lekker, maar ook niet vies en het zijn hoogwaardige eiwitten, super voeding.

Laat de cracottes liggen daar heb je niks aan, haal die maar helemaal uit je schema en vervang liever met onbewerkte carbs zoals havermout en brinta.

Je moet bij maaltijd 4 zeker een goede portie eiwit hebben, of dit nou tonijn is of wat anders is niet van groot belang. Je kan ook 30 gram whey nemen met een banaan of handje noten, maar die eiwitten moeten er in.

Bij het avondeten kan je gerust de helft van de rijst nemen en de dubbele hoeveelheid kip. Die havermout neem je als ontbijt en schrap daar de special K en cracotte.

Bij maaltijd drie zou ik ook volkoren brood of roggebrood nemen ipv. bruin en gerust 2 of 3 x zoveel kipfilet.

Je wilt je schema zo samenstellen dat je 's ochtends de meeste carbs inneemt en 's avonds de minste, dus bij maaltijd 7 ga je niet alleen havermout eten, neem een bak magere kwark en wat noten of een tonijnsalade ofzo.

Neem om 22 uur liever langzaam opneembare eiwitten zoals je vind in kwark of bijv. night protein van xxl.

Vind trouwens dat je erg weinig groente in je schema hebt zitten, groentespread?... Eet liever een struik broccoli 's avonds en nog een goede protie groente ergens door de dag heen.

Ge hebt denk ik het oude schema gezien, nieuw schema staat er ook op!

- Blik tonijn kan ik op het werk echt moeilijk doen om 14u30 , ik ga voor Extran energiereep (muesli) gaan als da ook goed is?

- Groenten hangt van dag tot dag af, hangt ervan af wat de pot schaft thuis.

Commentaar op het nieuw schema?

Alvast bedankt voor de uitleg!

Ik zit nog redelijk hoog met Kh zie ik, kan er nog wat verandert worden?

Misschien hoeveelheden van iets verminderen?

MVG Ruben

Terug
Naar boven