XXL Nutrition

Voedingsschema voor vet verliezen

Sjakiee

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
93kg
Hoi,

Ik ben 18 jaar, 1.94 lang en weeg 90 kilo.
Mijn doel is om vet te verliezen op mijn buik. Wil het allemaal wat strakker etc :) Ik doe elke dag in de week 45 min cardio.

Mijn voeddingsschema is als volgt, en dan is mijn vraag, is dit een goed voedingsschema?:
Ochtend (tijd varieert zeer)
-Brinta met warme melk en rozijnen
-Melk

Middag: 3 bolletjes met kipfilet.

Rond 3 uur: 2 bolletjes kipfilet

5 uur Avondeten: 3 aardappels met vlees en groente

8/9 uur: 2 broodjes kipfilet

Voor slapen gaan: Kwark(450kg)

Kan ik met dit voedingsschema mijn doel bereiken om rond juni een strakke buik te hebben ofzo? :) Volgens mij is er iets niet goed iig met dit schema, want ik heb echt altijd honger nu..

Laatst bewerkt:
Dit is niet echt een goed voedingsshema. Wat zijn de voedingswaarden? Wat is je voedingsbehoefte? etc.

Zet alles in een excelsheet met alle voedingswaarden erbij (er zijn handige excelsheets te vinden waar alles al in staat).

Hoi,

Ik ben 18 jaar, 1.94 lang en weeg 90 kilo.
Mijn doel is om vet te verliezen op mijn buik. Wil het allemaal wat strakker etc :) Ik doe elke dag in de week 45 min cardio.

Mijn voeddingsschema is als volgt, en dan is mijn vraag, is dit een goed voedingsschema?:

Kan ik met dit voedingsschema mijn doel bereiken om rond juni een strakke buik te hebben ofzo? :) Volgens mij is er iets niet goed iig met dit schema, want ik heb echt altijd honger nu..

Je moet in ieder geval zorgen dat je minimaal 6 maaltijden per dag eet. Elke maaltijd moet voldoende voedingstoffen bevatten voor je lichaam en in de juiste verhouding zijn. (KH/E/V)
Zo zou ik de bolletjes vervangen door volkoren brood, 500 gram kwark per dag eten, kipfilet eten bij het avondeten met zilvervliesrijst en overweeg eens om misschien whey toe te gaan voegen aan je voeding. Het is een makkelijke manier om je tekorten aan te vullen die je niet met je voeding voorelkaar krijgt.
De brinta in de ochtend daarintegen is een goede zet!!

Lees de stiky's in het forum onder "voeding" eerst eens rustig door. Hier leer je hoe je het beste een voedingsschema op kunt stellen maar ook wat voor soort training in de cut goed voor je is.
Op dit forum zijn genoeg schema's te vinden die je in kunt gaan vullen en die dan automatisch het aantal Kcal en de verhouding KH/E/V voor je berekenen.

Ook moet je je verbranding in rust berekenen (kan via de Harris-Benedict methode) De BMR genoemd.
Ik heb, om het je makkelijk te maken, een exelsheet bijgevoegd. Hierin kun je je BMR makkelijk uitrekenen. (met dank aan degene die deze ooit gepost heeft!!)

Succes ermee!!

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Mijn BMR is 2160 :) Energieverbruik cardio heb ik 400 ingevoerd, ik neem aan dat dit caloriën zijn? En KT doe ik (nog) niet aan, wil het wellicht wel gaan doen maar geen idee hoeveel ik dan verbruik.. Zonder KT zit ik op -8 gram vetverlies per dag, dit is toch wel héél weinig of niet? Kcal inname heb ik trouwens 2500 ingevoerd

Mijn BMR is 2160 :) Energieverbruik cardio heb ik 400 ingevoerd, ik neem aan dat dit caloriën zijn? En KT doe ik (nog) niet aan, wil het wellicht wel gaan doen maar geen idee hoeveel ik dan verbruik.. Zonder KT zit ik op -8 gram vetverlies per dag, dit is toch wel héél weinig of niet? Kcal inname heb ik trouwens 2500 ingevoerd

Het idee van het cutten is eigenlijk dat je genoeg eet op een dag en je met je cardio de Kcal verbrandt. Wat ik zelf doe is cardio-en op een lage intensiteit (60% tot 65% van je max HF) Hierdoor spreekt je lichaam als energiebron vet aan in plaats van KH.
Je kunt wel iets onder je BMR gaan zitten maar niet te veel, anders heeft je lichaam een tekort aan voedingsstoffen.

Als je BMR 2160 is tel je er iets bij op voor je dagelijkse bezigheden. Deze hoeveelheid ga je dagelijks in de juiste verhoudingen eten. Hiernaast ga je bijvoorbeeld 600 Kcal per training eraf cardio-en. (begin met 4 keer per week, dan kan je altijd nog verhogen mocht je op een plateau komen)
Je verbrandt uiteindelijk weinig tot geen spiermassa maar juist vet en dat is wat je wilt.
Je vooruitgang kun je het beste zien in de spiegel en niet op de weegschaal. En ook een cm band is een goed hulpmiddel om je vooruitgang te checken.
Je moet een beetje spelen met de verhoudingen Kcal en cardio. Zoek wat voor jou het beste werkt.

Dit was heel even in het kort wat uitleg. Lees de sticky's op het forum maar door, dan zul je een heel stuk wijzer worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven