MuscleMeat

Voedingsschema zonder carbs (Droger worden)

Wolfie91

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
13%
Hey dudes.

Beetje bij beetje ben ik meer tevreden over mijn lichaam, ik ben 1.80 m lang en weeg 75 Kilo. Mijn BF ligt rond de 15 / 16% en nu wil ik graag dat mijn Bf rond de 9% word als de zomer begint.

Nou las ik natuurlijk over van alles en nog wat zoals: weinig koolhydraten nemen.
Ik doe nu na ongeveer 75 min krachtraining zo'n 20 minuten cardio en eet om de 3 uur zo'n 30 gr eiwit en zo weinig mogelijk koolhydraten, zoals ik als ontbijt 4 eieren met kipfilet neem inplaats van Brinta etc. en eet ik tussen de middag weer tonijn ,eieren en/of kip. Mijn eiwit inname ligt rond de 2x mijn lichaamsgewicht waardoor ik wel mijn spieren goed bescherm (volgens velen ;)).

Anyway.. Is het een goede manier om zo mijn BF te laten dalen, is zo'n zogenaamde koolhydraaatvrije voedingsschema oke, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Dat ik energie te kort kom vul ik aan met mijn preworkout (Muscle Pharm Assault) en tot nu toe heb ik er weinig last van.

Ben ik goed bezig of fout?

Thanks.

Waarom denk je dat je laag in carbs moet?

FYI:
Je hoeft niet minder carbs te eten om droger te worden, je moet in een calorietekort zitten.

Hoeveelheid carbs an sich is dan verder irrelevant.

Bereken je onderhoud eens uit kwa kcal.
en zoals hier boven genoemd is ga er 500kcal onder zitten.
doe lekker na de krachttraining wat cardio interval aangeraden en blijf volhouden.

en sowieso die preworkout hmm ik zou gewoon wat meer koohlydraten nemen.

Na mijn mening zijn koolhydraten essentieel in elk schema, of je nu cut of bulkt. Voor, maar vooral na de workout zijn ze erg belangrijk voor het bijvullen van je glycogeen voorraad in je spieren.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat als ik mijn energie uit carbs niet goed verbruik slaat het om in vet.

Hoe ziet je eetschema er nu uit?

Je moet niet kappen met de carbs, risico is te groot dat je je spieren wegtraint. Had ik ook aan de hand :/

Ik zit nu in een deplete schema met bijna geen koolhydraten. Ik kan het straks als ik thuis ben wel even naar je doorsturen als je wilt.

No carbs is echt walgelijk als je een beetje intensief traint. Heb het weleens geprobeerd. In het begin gaat het wel. Na een paar weken ben je net een zombie, 0 energie, ****ed up libido, slecht slapen en ****ed up stoelgang. Carbs matigen is wel prima te doen. Gewoon rondom je trainingen en bij je ontbijt indelen.

Ik zit nu in een deplete schema met bijna geen koolhydraten. Ik kan het straks als ik thuis ben wel even naar je doorsturen als je wilt.

Ja maar dat is depleation heb ik ook gedaan 3 dagen lang en erna laden voor de wedstrijd maar om te cutten zijn er betere methoden.

Hiervoor heb ik lowcarb gecut.

Volgensmij is het zeker niet slecht..
lees nu The Paleo Solution, en daar staat wanneer je stopt met koolhydraten (of heel weinig),
dan haalt je lichaam de energie niet meer uit de koolhydraten maar schakelt dan over naar vet :)

lees nu The Paleo Solution, en daar staat wanneer je stopt met koolhydraten (of heel weinig),
dan haalt je lichaam de energie niet meer uit de koolhydraten maar schakelt dan over naar vet :)

Ja, dus..? (ketose heet dat)

Alleen omdat je lichaam een ander substraat voor energie gebruikt betekent nog niet dat de ''kcal in vs. kcal uit'' wet niet meer van toepassing is

Lees je wel goed dan? Wat ik me van Paleo herinner is dat het de bedoeling is dat je een shitload aan carbs uit groente en fruit gaat halen. Je dropt dus carbs dus niet volledig.

• Topic Starter Topic Starter
Dus het is niet zo dat als ik weinig koolhydraten neem beter verbrand ???
Carbs slaan om in vet. Maar als dat no problem is dan ga ik weer over op complexe koolhydraten.

Wil gewoon duidelijkheid ;)

Thanks.

Een kcal overschot slaat eiwitten/vetten/koolhydraten op in vet, als je al je kcal uit koolhydraten haalt maar je bent in een kcal deficit ga je geen vet opslaan.(ook al zijn het simple sugars - het gaat om de totale kcal)

Dus het is niet zo dat als ik weinig koolhydraten neem beter verbrand ???
Carbs slaan om in vet. Maar als dat no problem is dan ga ik weer over op complexe koolhydraten.

Wil gewoon duidelijkheid ;)

Thanks.
Wat8.jpg

Bereken je onderhoud (www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte), of zoek je onderhoud door je kcal inname te tracken, dagelijks evenveel kcal te eten en kijken bij welke kcal inname je op gewicht blijft. Of nog beter, een combinatie van deze twee.

Ga hier 500 kcal onder zitten, althans, genoeg om 0.5 kg per week af te vallen.

Zorg voor genoeg eiwit (2g/kg) en vet (minstens 1g/kg). Rest aanvullen naar eigen voorkeur. Hoe je het aanvult heeft verder geen invloed op gewichts toe- of afname.

Zo simpel is het, niet zo naar acute processen staren, dat is misleidend.

En als je niet afvalt, eet je gewoon te veel kcal. Punt.

Terug
Naar boven