AndroidHealthClinic

'Voedingsschema'

Themno

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Sinds een week ben ik bezig met afvallen en ik heb een vraag.

Ik ben gestopt met het eten van snoep en chips. Dit heb ik een week al niet meer gegeten maar ook ben ik gaan minderen met mijn avond eten. Ik ga nog overstappen van wit brood naar volkoren brood. Maar zou het handig zijn om mijn verbranding zeg maar te stimuleren door bijvoorbeeld elke 2 uur of zo iets kleins te eten?

Want mijn 'voedingsschema' zeg maar ziet er nu als volgt uit:

'S ochtends 2 witte broodjes met pindakaas, later op de ochtend nog 2
's Middags 2 witte broodjes pindakaas
'S avonds warm eten wat de pot schaft :P

Tussen het middag eten en avond eten zit dus soms wel een uurtje of 5... maar zou het verstandig zijn om na 2uur bijvoorbeeld te zeggen iets kleins te eten?

Je eet heel erg weinig. En je eet vrijwel geen eiwitten. Eet in plaats van pindakaas kipfilet op volkorenbrood.

Sport je er ook bij?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik wil proberen 2x per week een stuk te fietsen en 1x te cardio'en in de sportschool.

Wat een crap schema. Lees even de sticky's in de voedingssectie.

dat is echt heeel weinig!

dit is mijn schema,, kijk eens wat je hieruit kunt halen en probeer zo'n dingen te eten (eiwit rijk en arm aan verzadigde vetten)

ontbijt
150-200gr. havervlokken met 300ml melk en 1 glas vers pompelmoessap
1 omega3 vetpil

10u10
2 bruine boterhammen met kippenwit

12u
4 bruine boterhammen met kippenwit
1 kom verse soep + 3-4 sneedjes bruin/grijs brood

15u10
1 mueslireep

16u45
400ml melk
50gr noten (amandellen meestal)

18u
eten wat de ma kookt hier heb ik wel wat in te zeggen dus vaak vis en kippefillet met de goede groenten en veel aardappellen of bruine rijst/pasta

21u
500-600 ml melk met 30 gr whey (op trainings dagen)

22u (voor slapen)
200gr kwark (op trainings dagen 300gr) met 10 gr noten
200ml melk

dit zijn zo'n 2700-2850 kcal

Wat heeft het in godsnaam voor nut om jou voedingsschema hier te posten. Hij wilt cutten en dan is dit sowieso te veel voor zijn stats.

Jij eet ook veel te weinig eiwitten aan je schema te zien. En tussen 12 en 1645 een mueslireep...lekker bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Als 't zo weinig is...

Ik betwijfel het want als ik bijvoorbeeld kijk op de achterkant van de pindakaas staat daar:

Per portie (15Ml) 100Kcal. Dat betekend dat als ik 6 broodjes neem al minimaal 600Kcal binnen krijg exclusief het brood. Neem daarbij een avond maaltijd van ik gok een 800Kcal? (gemiddeld). Op internet heb ik even opgezocht dat 1 snee wit brood gemiddeld 85Kcal is dus dat betekend. 510Kcal.
Dan zou ik uitkomen op een totaal van +- 2000Kcal/dag. Dit is toch in principe voldoende als ik wil afvallen?

misschien wel qua calorieen, je eet alleen de verkeerde producten. Stel een schema op met 40% eiwit 40% KH en 20% vet. Voordat je dat doet eerst even je calorie behoefte uitrekenen, en daar je voedingsschema op baseren. Je kunt op onderhoud eten en het verschil maken met cardio, of iets onder je behoefte eten. Succes.

Welkom,lees alle stickies voor je vragen stelt.

Hallo,

Sinds een week ben ik bezig met afvallen en ik heb een vraag.

Ik ben gestopt met het eten van snoep en chips. Dit heb ik een week al niet meer gegeten maar ook ben ik gaan minderen met mijn avond eten. Ik ga nog overstappen van wit brood naar volkoren brood. Maar zou het handig zijn om mijn verbranding zeg maar te stimuleren door bijvoorbeeld elke 2 uur of zo iets kleins te eten?

Want mijn 'voedingsschema' zeg maar ziet er nu als volgt uit:

'S ochtends 2 witte broodjes met pindakaas, later op de ochtend nog 2
's Middags 2 witte broodjes pindakaas
'S avonds warm eten wat de pot schaft :P

Tussen het middag eten en avond eten zit dus soms wel een uurtje of 5... maar zou het verstandig zijn om na 2uur bijvoorbeeld te zeggen iets kleins te eten?

Is dit een grap? :hamer:

Het is wel een BB forum hier he... :wl:

Afvallen terwijl je nu wat witte bolletjes met pindakaas eet valt daar niet echt onder vrees ik. Als je graag vaak en hard wilt trainen, flink en goed wilt eten, lees dan de stickies en koop BFFM en hou een log bij hier.

Heb je volgende zomer ook een sixpack :cool:

Terug
Naar boven