Fitness Seller

Voedingswaarden van Kwark

Elysium

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Mijn vriendin heeft net es kwark ( platte kaas vor de vloamingen :grinny: ) van de Colruyt meegebracht, en ik ben bikke verstomd van de weining dingen er daar inzitten :(

Energetische waarde per 100ml :

243 Kj - 58 Kcal

Voedingswaarde per 100ml :

Eiwitten : 8.5gr
Koolhydraten : 5.1gr
Vetten : 0.8gr

Is dit van alle kwark hetzelfde, of heb ik nu es waardeloze kwark te pakken??

Dit is gewoon redelijke kwark...

Waarschijnlijk een pot van 500ml, dat komt neer op zo'n 43gram eiwitten. Niet slecht toch ?

• Topic Starter Topic Starter
Hmmz, als je het totaal bekijkt is het idd niet slecht, maar er zitten toch ook wel wat KH's in en das imo niet zo goed voor binnen te werken net voor je gaat slapen, niet?

Helemaal koolhydraatloos voedsel met veel eiwitten zul je niet vinden, maar als je dan toch voedsel wil met een hoger eiwit/koolhydraat ratio dan zul je voor kip of kalkoen moeten gaan.

Aldi Kwark Roeleert !!!

Jeuj :d

idd, kwark van den Aldi: meer dan 11gr E per 100 gr en maar 3,6gr K

Konings kwark is ook goed te doen.. 9.8gr eiwitten dacht ik :)

campina magere kwark is ook goed: 10.4 gr eiwitten en 6 gr kh
sorry voor de off-topic maar eet iedereen die kwark met suiker? want dan krijg je toch extra kh binnen. Of eten jullie die puur?

melkan 10 gr eiwit op 100 gr
bak je van 500 ml bevat dus 50 gram eiwit en o % vet :D
melkan als je het naar binne werken kan :D
ghahah

huruncarana zei:
campina magere kwark is ook goed: 10.4 gr eiwitten en 6 gr kh
sorry voor de off-topic maar eet iedereen die kwark met suiker? want dan krijg je toch extra kh binnen. Of eten jullie die puur?[/QUOTE

Waar haal je die campina kwark en wat kost die per pot? thx
ik eet mijn kwark altijd zonder suiker.

Goede kwark bevat minimaal 10 gr eiwit / 100 gr

Ik eet het soms met muesli, soms met een beetje honing en soms gooi ik het in de shaker met wat melk, klutsen, mond open en alles netjes in een keer naar binnen. Makkelijker kan het niet.

In de Campina magere verse kaas zit bij mij per 100 g 10,4 g eiwit en 2,7 g kh :cool:

hoezo? hier zit toch veel in. als je twee potten per dag eet, heb je 90gr eiwitten binnen. met uw gewone maaltijden erbij kom je dan toch aan 200gr eiwitten per dag. hoevel eiwitten per dag wil jij dan wel nemen? 500gr?

Ik eet altijd koningskwark, kost echt weinig en is goed te eten.

De voedingswaarden liggen dacht ik wel iets lager, maargoed zoveel maakt dat niet uit.

Moontribe zei:
Ik eet altijd koningskwark, kost echt weinig en is goed te eten.

De voedingswaarden liggen dacht ik wel iets lager, maargoed zoveel maakt dat niet uit.

ja, maar 't aantal carbs was 3,3 dacht ik terwijl de Aldi 4gr carbs heeft per 100gr kwark. Dus is maar 16,5kh tegenover 20kh van de Aldi.
het gaat er meer om de verhouding ew-kh-vt.

AH Biogarde kwark 11 gram eiwit, 3 gram koolhydraten :)

Terug
Naar boven