Fitness Seller

[Voetbal] Het officiële WK 2010 topic

Punt met Argentinië is dat ze in een vrij gemakkelijke poule zitten en (zo even snel inschattend) in de meest voor de hand liggende uitslagen is de kans behoorlijk groot dat ze daarna ook eerst een of zelfs twee betrekkelijk lichte tegenstanders kunnen treffen.

Klopt. Ik was ook het chargeren. Punt blijft dat ze met de mogelijkheden gewoon barslecht omgaan als je zo de selectie en de voorrondes bekijkt.

In mijn voorspelling haalt Engeland de troostfinale, tegen Duitsland. Ben benieuwd of dat uitkomt.

Argentinie is er elk wk vanaf 40 jaar terug al bijgeweest. Als die Argentijnen dat WK ruiken, dan gaan ze echt helemaal los. Die kwalificatie wil niet veel zeggen.
Argentinie komt ook altijd ver op een WK.

Nederland heeft een goede kwalificatie gehad. Maar tegen wat voor landen?

Argentinie komt ook altijd ver op een WK.

1970 NA
1974 tweede ronde
1978 winnaar
1982 tweede ronde (zwakste in tweede ronde poule)
1986 winnaar
1990 2e plaats
1994 tweede ronde
1998 kwartfinale
2002 eerste ronde
2006 kwartfinale

Altijd ver is dus wat overdreven. 4 keer maximaal de tweede ronde en 1 keer er volledig niet bij geweest. Trackrecord Brazilianen is dan een stuk indrukwekkender in de laatste 40 jaar en de Duitsers scoren een stuk beter.

WK: Spanje
Verrassing van het WK: Uruguay
Beste Afrikaanse land: Ivoorkust
Nederland: haalt de kwartfinale

Ik zou een ploeg niet afschrijven om wat ze gepresteerd hebben in de kwalificatie matchen.
Het is nu dat de prijzen te verdienen vallen en sommige teams kunnen mss nu pas echt vlotjes gaan draaien.

1970 NA
1974 tweede ronde
1978 winnaar
1982 tweede ronde (zwakste in tweede ronde poule)
1986 winnaar
1990 2e plaats
1994 tweede ronde
1998 kwartfinale
2002 eerste ronde
2006 kwartfinale

Altijd ver is dus wat overdreven. 4 keer maximaal de tweede ronde en 1 keer er volledig niet bij geweest. Trackrecord Brazilianen is dan een stuk indrukwekkender in de laatste 40 jaar en de Duitsers scoren een stuk beter.

Nou oke. Dan komen ze achter Brazil 5x en Duitsland 3x ?? Is niet slecht.

Duitsland 7 finales toch

Duitsland 7 finales en Brazil ook.
Duitsland 3x en Brazil 5x gewonnen

Nou oke. Dan komen ze achter Brazil 5x en Duitsland 3x ?? Is niet slecht.

En Italie, net zo goed 2 keer kampioen in de tussentijd maar beter totaal trackrecord. Argentinie heeft mede dankzij Maradona en 1978 een leuk trackrecord maar de laatste WK's valt het toch wat tegen. In 1998 hadden ze er ook uit kunnen liggen tegen Engeland maar zwijnden ze door de rode kaart van Beckham waardoor de tweede helft de Engelsen amper aan voetballen toe kwamen. In ieder geval minder dreigend dan in de eerste helft.

Verder, resultaten uit het verleden....

Denk dat Argentinie dit WK de eerste ronde wel overleeft maar daarna er direct uit vliegt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ROTTERDAM - Oranje-international Ryan babel, een fanatiek twitteraar en internetter, heeft op internet beelden getoond van zijn hotelkamer in Johannesburg bij het WK voetbal terwijl ploeggenoten Elia, Boulahrouz, Van Bronckhorst, Van der Wiel en Van Persie op bezoek komen.
De aanvaller filmde zichzelf met een webcam en zendde dat via de site ustream.tv gisteravond live uit.

Veel is er op de beelden niet te zien. Wel dat de internationals op hun gemnak een voetbalspelletje spelen. Verder zijn flarden van een gesprek te horen. Zo zegt Elia: ,,Rotterdam en Amsterdam samen tegen Den Haag.'' En daarna: ,,Ajax - Feyenoord is liefde hiero, hoor.''

Ook Van Bronchorst is te horen. ,,Ryan heeft hier gewoon een supporter.''

Lang duurde de vertoning, die inmiddels ook op YouTube is beland, niet. Om 23.15 uur zochten de internationals hun bedden op en werd de camera uitgeschakeld. Van Marwijk besloot eerder, in tegenstelling tot zijn Spaanse collega Vicente Del Bosque en Fabio Capello van Engeland, om social network, zoals Twitter niet te verbieden.

Ook Van der Wiel en Elia zijn fanatieke twitteraars. De internationals kregen van de bondscoach te horen dat zij hiermee door mogen gaan. Alleen mogen zij geen informatie geven over waar de spelers op een bepaald moment naartoe gaan in verband met de veiligheid. (BVDL)

Ik krijg de indruk dat alle spelers echt super relaxed zijn en er zelf ook vertrouwen in hebben :) Tijd niet zo een relaxed, goed spelend nederlands elftal gezien! Ik heb er wel vertrouwen in :D

Ik heb er zin in, nog maar 2 dagen! Ik supporter voor Spanje, ze hebben hun laatste oefenwedstrijd 6-0 gewonnen dus ze zijn in vorm.

Ik denk ook dat Spanje zijn wereldbeker eindelijk gaat binnenhalen.

Ze hebben wel bijna altijd een norse trainer in dienst bij de KNVB lijkt het. Echt een dolle boel met van Marwijk. Van Basten was ook al zo'n gezellige kerel en van Gaal is in de omgang met de pers ook altijd lachen, gieren, brullen. Yep journalisten zijn ook een stel debielen als het gaat om voetbal maar een trainer zou wel iets minder de kop van oorwurm mogen hebben.

Haha, van Marwijk is gewoon erg voorzichtig. Hij heeft zich al eens in Studio Voetbal versproken, ik weet niet meer waar dat op neer kwam. Daarnaast ligt er altijd een ontzettende druk op bondscoaches, ik bedoel het hele land op je dak is wat anders dan alleen de Feyenoord supporters..

Terug
Naar boven