XXL Nutrition

[Voetbal] Het officiële WK 2010 topic

Matige wedstrijd weer..

Slovenie - Algerije belooft een spektakel te worden.

Renee heeft gelijk, als je die Engelsen gewoon zelfs een team laat opstellen en spelen winnen ze dit makkelijk. Voorin klopte echt helemaal niks, je hoeft alleen een blik op Rooney te werpen dan weet je genoeg. Die gast wist al wat hem te wachten stond.

+1
bij momenten wel spannend, genoeg doelkansen, maar had toch meer verwacht. waarschijnlijk wel normaal voor de eerste groepswedstrijd.

morgen ziet er niet echt spectaculair uit. hoop alleen dat duitsland verliest maar dat zal wel niet

Prem laat op RTL goed zien dat het beroep 'voetbal analyticus' een nogal overgewaardeerde 'functie' is dat vooral gebaseerd is op prietpraat. En laat Prem nu een grootmeester zijn in prietpraat. Ik moet altijd enorm lachen om Rene maar ik geloof dat hij het niet fijn vindt dat Prem de leegte van zijn beroep fijntjes blootlegt.

Laatst bewerkt:
Engeland-Usa vond ik toch een leuke wedstrijd. Engeland was ook veel beter vooral dan in de tweede helft. Een overwinning was op zijn plaats. Wat was die Onjewu trouwens sterk, heeft als 7 maanden niet gespeeld en er dan zo staan.

Prem laat op RTL goed zien dat het beroep 'voetbal analyticus' een nogal overgewaardeerde 'functie' is dat vooral gebaseerd is op prietpraat. En laat Prem nu een grootmeester zijn in prietpraat. Ik moet altijd enorm lachen om Rene maar ik geloof dat hij het niet fijn vindt dat Prem de leegte van zijn beroep fijntjes blootlegt.

Een analyticus doet geen voorspelling, Klaas. Een aap kan ook een wedstrijd voorspellen. Een analyticus ziet sterke en zwakke punten en trekt vervolgens de meest logische conclusie. Een voorspelling kun je nooit doen, want dingen als vorm en geluk kun je nooit voorspellen. Probleem is alleen dat die mannen zich er wel aan moeten wagen, omdat het publiek dat wil horen. Maar ook die mannen weten heus wel dat een voorspelling nergens op slaat.

Dat Prem er vervolgens zo'n legendarische dramatiek van weet te maken, is een beetje een treurige vertoning van onze Surinaamse schreeuwlelijk en gaat ten koste van de kwaliteiten die het programma normaliter wel met zich meebrengt.

:roflol:

Prem is een irritante kneus en Gijp ergert zich volledig terecht aan die mong**l.

Ik vind Prem een prima gast die exact de beperkingen weet aan te raken van de vrij gemakkelijk te irriteren gemoedstoestanden van de heren voetbal analytici die zogenaamd een enorm gevoel voor zelfspot hebben.

Komop Tractor, kwaliteit. Ik kijk er vrijwel altijd naar hoor en ik vind het allemaal heel leuk en zo maar je moet nu niet net doen alsof ze je veel meer vertellen dan de gemiddelde niet debiele voetballiefhebber in een typische voetbalkroeg. Ze komen hooguit beter uit hun woorden.

Laatst bewerkt:
algerije morgen jongens vive le algeriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ik vind Prem een prima gast die exact de beperkingen weet aan te raken van de vrij gemakkelijk te irriteren gemoedstoestanden van de heren voetbal analytici die zogenaamd een enorm gevoel voor zelfspot hebben.

Komop Tractor, kwaliteit. Ik kijk er vrijwel altijd naar hoor en ik vind het allemaal heel leuk en zo maar je moet nu niet net doen alsof ze je veel meer vertellen dan de gemiddelde niet debiele voetballiefhebber in een typische voetbalkroeg. Ze komen hooguit beter uit hun woorden.

Ja, maar met kwaliteiten doelde ik ook gewoon op goede humor hoor, haha. vd Gijp steelt normaal de show met wat geniale opmerkingen, idem voor Derksen. Die voetbalmeningen zijn elke aflevering veelal hetzelfde, maar hooguit anders geformuleerd.

Hoogstaande voetbalpraat heb je niet op de Nederlandse televisie. En dat is ook helemaal niet erg, omdat het grootste gedeelte van het voetbalvolk dat totaal niet interessant vindt. Persoonlijk vind ik het wel jammer, omdat ik tactische en technische onderdelen van het voetbal wel interessant vind. Zo was er een tijdje geleden een discussie tussen Adriaanse en van Marwijk bij Studio Voetbal, over de spelwijze van het Nederlands elftal. Dat was één van de weinig hoogstaande voetbalmomentjes van de afgelopen tijd. Erg interessant, maar werd al snel afgekapt door Jack, die weer moest vragen wat we van "de situatie bij Ajax" vonden.

Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=3U1U7IzXI7Q

Laatst bewerkt:
De noord Afrikaanse ploegen zijn meer tecnisch, veel technisch vaardige spelers. In tegenstelling tot de Zwart Afrikaanse ploegen die het meer van hun kracht moeten hebben. Benieuwd hoe Algerije het gaat doen. Verder ook benieuwd naar Duitsland morgen.

Laatst bewerkt:
En ook in de kwestie topvoetbal, druk en de media laat Prem zien dat de heren voetbal analytici + die matige presentator zien dat ze allen bij elkaar genomen nog niet in de buurt komen van Prem's brede referentiekader en levenswijsheid.

Ga enkel de match van Duitsland bekijken omdat het één van de tegenstanders is van België in de voorrondes naar het EK. De rest van de matchen is de moeite niet.

Ja, maar met kwaliteiten doelde ik ook gewoon op goede humor hoor, haha. vd Gijp steelt normaal de show met wat geniale opmerkingen, idem voor Derksen. Die voetbalmeningen zijn elke aflevering veelal hetzelfde, maar hooguit anders geformuleerd.

Hoogstaande voetbalpraat

Ik wil ook helemaal geen hoogstaande voetbalpraat horen, het boeit mij vaak ook niet langer dan 20 seconden als een Marwijk of Van Gaal begint te betogen over inschuivende middenvelders en de effecten daarvan op de looplijnen op de flanken. Ik vind het prima dat borrelpraat iedere avond over zo'n toernooi maar ik kan me er wel aan storen als die gasten die zichzelf stiekem toch iets te belangrijk vinden zich zo laten kennen als iemand eens een keer een serieus onderwerp aansnijdt en daarin ook nog redelijke argumenten heeft, vooral als je ziet wat ze erop tegen in brengen. Tuurlijk, Prem is druk en draaft een beetje door maar dat is ook wel nodig bij die lui anders moet je het doen met stom gelul als 'vroeger was dat allemaal niet nodig'.

Terug
Naar boven