MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Graziano

Donnarumma komt met zeer opvallende verklaring over ingetogen juichen

Gianluigi Donnarumma had zondagavond in eerste instantie helemaal niet door dat hij Italië eigenhandig aan de winst van het EK had geholpen. De doelman van la Squadra Azzurra reageerde ijskoud toen hij in de noodzakelijke strafschoppenserie dezelfde hoek als Bukayo Saka had gekozen: hij wandelde rustig weg, totdat hij bijna bedolven werd onder zijn Italiaanse teamgenoten. Donnarumma onthult echter dat hij het overzicht was verloren.

“Ik begreep er helemaal niets van”, vertelde Donnarumma maandagavond laat in gesprek met Sky Sport Italia. “Ik ging aangeslagen op de grond liggen toen Jorginho zijn penalty miste. Ik dacht dat we verloren hadden.” De uitspraken van de doelman zijn opvallend, omdat het na de redding van Jordan Pickford op de vijfde inzet van Jorginho nog altijd 3-2 stond in het voordeel van Italië. Beide landen hadden op dat moment tweemaal gemist: Andrea Belotti, Marcus Rashford, Jadon Sancho en Jorginho.

Donnarumma keerde de elfmetertrap van Saka, de vijfde in totaal van Engeland, en dacht vervolgens dat het nog niet voorbij was. “Na mijn redding liep ik weg en wachtte ik af of de VAR het zou goedkeuren. Toen ik de andere kant opkeek, zag ik opeens mijn ploeggenoten op me af rennen. Dat was het moment dat ik doorhad dat we hadden gewonnen.”

Arjen Robben stopt definitief met profvoetbal, zo maakt de 37-jarige aanvaller van FC Groningen bekend op zijn Twitter-account. "Beste voetbalvrienden, ik heb besloten om te stoppen met mijn actieve voetbalcarrière", aldus Robben. "Een heel moeilijke keuze. Ik wil iedereen bedanken voor alle hartverwarmende steun!"

Lex Immers stopt ook

Ron Olyslager

Milko Djurovski

AC Milan heeft de komst van Olivier Giroud zaterdag wereldkundig gemaakt via de officiële kanalen. De Fransman heeft een contract getekend tot medio 2023 met de optie voor een extra jaar. Verwacht wordt dat Giroud een jaarsalaris gaat opstrijken van 3,5 miljoen euro. De aanvalsleider gaat in Milaan met rugnummer negen spelen en volgt daarmee Mario Mandzukic op, die AC Milan na een halfjaar heeft verlaten.
Kill me please

Heeft AC Milan al een vervanger voor op doel?

Mike Maignan :o

Het is echt deprimerend. Alle Italiaantjes gaan er weg of worden vroegtijdig verkocht. Donna is nu al de vijfde (of zoiets) in vrij korte tijd.

Terug
Naar boven